Predloženi zakon koji bi uskoro mogao da se nađe pred razmatranjem kaže da će influenseri i svi koji su plaćeni da objavljuju postove na društvenim mrežama morati da istaknu logo, ukoliko su ljudi na slici na bilo koji način digitalno doterani.
Mnogi se iznenade kada na ulici sretnu poznate influensere, koje ne mogu da prepoznaju, jer su im slike na društvenim mrežama toliko puta prošle kroz Photoshop i slične alate, da su lica i ljudi često izmenjeni do neprepoznatljivosti. Poznati influenseri često imaju tim ljudi koji se bavi njihovim društvenim mrežama, sa sve dizajnerima koji po ceo dan provode “peglajući” i doterujući slike pevačica, starleta i učesnika rijaliti serijala.
Novi zakon koji je nedavno predložen u Velikoj Britaniji zove se Digitally Altered Body Image Bill ili Zakon o digitalno izmenjenim slikama tela. On je dizajniran da bi pomogao ljudima koji se bore sa poremećajima u ishrani i koji imaju probleme sa samopouzdanjem.
Nešto slično je nedavno uvedeno i u Norveškoj, u kojoj influenser, poznata ličnost ili oglašivač koji ne naglase jasno da je objava ili fotografija obrađena može biti propisno kažnjen ili čak otići u zatvor.
Lažni idoli
Dr Luk Evans, koji je predložio novi zakon kaže da samo u Velikoj Britaniji ima preko 1,25 miliona ljudi koji pate od anoreksije ili bulimije i da je taj broj u porastu. Preko milion ljudi koristi steroide ili droge za bolji izgled. Problem je što su ovi pogrešni stereotipi izgleda doveli do toga da 61% odraslih i čak 66% dece negativno doživljava svoj izgled.
Prema istraživanjima Fondacije za mentalno zdravlje, jedan u petoro odraslih i jedan u troje tinejdžera prijavljuje da ih je sramota kako izgledaju, dok 20% odraslih priznaje da su "zgroženi" svojim izgledom.
Svi lepi i zgodni
Problem je u tome što devojke koje gledaju influensere na društvenim mrežama misle da treba da budu savršeno građene. Pored toga, sada i muškarci, često talentovani sportisti žele da budu što veći i u toj želi posežu za suplementima koji imaju loš uticaj na zdravlje, a često dovedu i do diskvalifikacije sa sportskih aktivnosti.
Dr Evans kaže da nema ništa protiv toga da ljudi teže da budu zdravi i zgodni, ali ne u izopačenom smislu koji nikada ne možemo da postignemo.
Zakon zahteva od oglašivača i influensera da jasno istaknu kada objavljuju slike na kojima je ljudsko telo ili deo ljudskog tela digitalno izmenjen u komercijalne svrhe. Nešto poput “PP” simbola koji kod nas označava “Plasman proizvoda”, kako bi svi oni bili iskreni i da svi oni koji ih prate znaju da nisu u pitanju prave fotografije, već izmenjene.
Instagram i Facebook već nude svojim korisnicima da sakriju broj lajkova na tuđim i svojim objavama, a odnedavno je na YouTube ukinut broj dislajkova. Očigledno da je uticaj influensera i poznatih ličnosti ogroman na korisnike društvenih mreža, već ste imali priliku da vidite kakvim trikovima raspolažu i kako obmanjuju svoje pratioce na društvenim mrežama.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.