Tokom 2022. godine Srbija bi trebalo da dobije novi zakon koji će onemogućiti telefonsku prodaju za sve korisnike koji tako budu želeli.
Novi zakon o zaštiti potrošača stupa na snagu 20. decembra, a najveća novina, registar "Ne zovi" je u procesu nastajanja i biće uspostavljen u narednih 12 meseci, saopštila je ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
"Registar "Ne zovi", koji predviđa ovaj zakon, a preko kojeg će svi potrošači koji ne žele da im se roba ili usluge nude preko fiksnog ili mobilnog telefona, moći da "stopiraju" takvu dosadašnju praksu trgovaca primenjivaće se u periodu od narednih 12 meseci, kada bude uspostavljen softver", objasnila je Matić.
To znači da će korisnici moći da se praktično odjave sa svih servisa na kojima su prijavljeni na bilo koji način i da vlasnici tih servisa više neće imati pravo da ih pozivaju ubuduće, ako njihovo ime bude u ovom registru, koji sami moraju da popune.
"Procedura kod upisivanja ići će na sledeći način: potrošač svom operatoru mobile i fiksne telefonije prilaže zahtev da se upiše u registar. Taj zahtev će biti na obrascu koji tek treba da bude definisan. U bazi tog registra postojaće više stavki - ime, JMBG, broj telefona, datum upisa, ali neće sve stavke biti vidljive - biće vidljiv samo kontakt telefon i datum upisa. To znači da će bilo koji trgovac, koji nešto nudi, morati prvo u registru da proveri da li je potrošač upisan ili ne", ističe Maja Anokić, predsednica CEPS-a, za N1.
Šta ako nas i dalje budu zvali
Trgovac neće smeti da pozove potrošače koji su upisani u registar. "Odnosno - moći će da pozove i njih, ali su za to predviđene sankcije, pa trgovac mora da odluči da li mu je to isplativo", navodi Anokić.
Predviđeni su fiksni iznosi kazni - za pravna lica je ona 50.000 dinara, za odgovorno lice u pravnom licu kazna je 8.000 dinara, dok je za preduzetnike 30.000 dinara, a predviđene su kazne i za 33 srodna prekršaja.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.