Onlajn prodavac danas i u Srbiji mora da ima lokalni lager, ukoliko želi da raste i razvija se pravovremeno, ali mora i da poznaje navike i želje svojih kupaca.
Godina za nama stavila je brojne kompanije u situaciju da konstantno istražuju načine za preživljavanje, boreći se sa krizom koja je zahvatila svetsku ekonomiju, a koju svet ne pamti poslednjih decenija.
Početak pandemije je za industriju logistike bio najveći izazov, jer se preko noći desilo zatvaranje granica, otkazivanje putničkih letova, pojavilo puno novih pravila i propisa koji su se menjali na dnevnom nivou i cela logistička industrija je radila smanjenim kapacitetom.
Dok se situacija u Kini reflektovala na Evropu, počeli smo da osećamo krizu koja je neminovno pretila da zahvati ceo svet. Tako se i dogodilo. Paralelno sa krizom za sve glavne industrijske grane, prodaja medicinske opreme, opreme za fitnes, baštenskog programa, hrane, doživljavali su pravi procvat.
Međutim, to nije bilo dovoljno da se balans svetske ekonomije održi.
“Mnoge industrije su stradale već na samom početku. Vrlo brzo, to se odrazilo na neravnotežu u uvozu i izvozu, što je uzrokovalo da prazni transportni kontejneri budu blokirani u evropskim lukama. Nije bilo dovoljno robe za izvoz, da ih vratimo put Kine“, rekao nam je Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja kompanije cargo-partner Srbija. “U momentu revolucionarnog rasta e-trgovine, kada je došlo do značajnog porasta tražnje za određenom robom, za kompanije je bilo najbitnije da uvide da je ključ u pažljivom planiranju asortimana i da je briga o stanju zaliha od presudnog značaja za opstanak mnogih trgovaca“, zaključio je Đekić.
Upravo to omogućavaju logistička rešenja za optimizaciju, brže i bolje upravljanje logistikom duž čitavog lanca snabdevanja.
Tržište Srbije je prilično impulsivno kada je kupovina u pitanju.
Donekle smo spremni da napravimo kompromise, pa je odlazak u tržne centre brzo zamenjen naručivanjem iz fotelje, ali nismo spremni da čekamo poručeni proizvod 10, 15 ili mesec dana. Zato, dugoročno gledano tzv. dropshipping model poslovanja, odnosno sistem koji se bazira na onlajn preprodaji sa virtuelnim lagerom robe, možda nije održiv u Srbiji. Nakon svih promena u dopremanju robe koje su nastale u prethodnoj godini, a koje su uticale na to da poskupi transport robe iz Kine i produži se vreme isporuke, poželjno je da trgovac ima lokalni lager.
Kupac želi robu odmah ili u kratkom roku, zato je veoma važno da svi koji se bave trgovinom, posebno elektronskom koja je u pravoj ekspanziji, poznaju svoje kupce, budu u dosluhu sa tržištem i na vreme planiraju svoj asortiman i raspoloživost robe.
Naš sagovornik savetuje da upravo snaga jednog uspešnog biznisa u segmentu trgovanja robom i leži u tome da se briga o transportno-logističkim procesima uz podršku savremenih informacionih sistema, prepusti profesionalcima i da trgovac svoj fokus stavi na promociju i marketing proizvoda. Posebna prednost se ogleda u tome što trgovci mogu da povežu svoju internet prodavnicu direktno sa sistemom za upravljanje skladištem i tako automatizuju lanac snabdevanja.
Zato svi oni koji tek pokreću biznis ili posluju kao manje trgovinske firme, mogu da budu ohrabreni činjenicom da korišćenjem inovativnih IT rešenja i prepuštanjem dela posla profesionalcima, dobijaju sveobuhvatnu podršku u poslovanju i mnogo više vremena da se posvete onom što im je najbitnije: tehničkim e-shop funkcionalnostima i promotivno-prodajnim aktivnostima.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.