Evo kako sam došao do odluke da kupim kineski Chery Arrizo 8 i zašto mislim da nisam pogrešio.
Došlo vreme da se kupi novi automobil. Razmišljao sam, upoređivao, vagao i na kraju došao do zaključka - kupujem kineski automobil. I to ne bilo koji - izbor je pao na Chery Arrizo 8, limuzinu koja će zameniti mog SUV-a.
Zašto baš Kineza? Zašto baš taj model? O tome ćemo detaljnije u nastavku.
Razlog zbog kog sam uopšte želeo da sa vama podelim tu ideju, moja razmišljanja i finalni izbor jesu oprečne reakcije ljudi oko mene kada su čuli da kupujem automobil kineske proizvodnje. Od oduševljenja i tapšanja po ramenu, do mrkih pogleda i otvorene zabrinutosti za moje mentalno zdravlje. Sredine nije bilo.
Međutim, ako je u meni postojala trunka sumnje - nestala je onog trenutka kada sam Arrizo 8 video uživo u TC Galerija, gde se od 16. do 26. oktobra, u organizaciji MONDO portala, održavala Galerija automobila Srbije 2025.
Zašto kineski automobil
Ne morate pogađati dvaput - glavni razlog je cena, naravno! Da budem precizniji, odnos uloženog i dobijenog.
Ako sam već rešio da kupim novog četvorotočkaša, on mora da ima neke stvari koje danas smatram neophodnim. Između ostalog: adaptivni tempomat, održavanje u traci, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, kamere i automatski menjač. Sve ono što moja 11 godina stara Kia Sportage nema - ali ništa manje od onoga što već ima.
Međutim, kada sam pogledao ponude evropskih, drugih azijskih i američkih proizvođača, vrlo brzo sam shvatio da su moje želje jedno, a realnost nešto sasvim drugo. Svaki novi dodatak, svaki veći paket opreme, kupovinu je pretvarao u nemoguću misiju.
A onda sam počeo ozbiljno da razmatram Kineze
Ono što je kod drugih luksuz, kod kineskih proizvođača je neretko osnovni paket opreme. I to po ceni koja, ako direktno poredimo, zna da bude drastično manja u odnosu na konkurenciju.
Da li je to sumnjivo? Nekima jeste. Još uvek vlada ubeđenje da je sve što dolazi iz Kine jeftino i nekvalitetno. Međutim, kao neko kome je posao da piše recenzije telefona, provereno znam da to uopšte nije slučaj.
Možda grešim, ali biti vlasnik Volvo-a, na primer, nije mala stvar. Evropskim velikanima otimati inženjere i dizajnere - nije mala stvar. Redovno dobijati pet zvezdica na testovima bezbednosti - nije mala stvar. Napraviti baterije koje su bolje i sigurnije od rešenja najvećih imena u industriji - nije mala stvar.
Te priče koje se danas pričaju o kineskim automobilima - iste su one koje smo slušali kada su Kia i Hyundai ušli na naše tržište.
"Ah, Južna Koreja. Šta oni znaju o automobilima? To će se raspasti u vožnji. Zato su i povoljni. To je pravljeno za drugačiju klimu. To je ovakvo. To je onakvo."
Možda, ali moja Kia za sve ove godine, da kucnem u drvo, jedan problem nije imala. Motor "prede" kao prvog dana, a enterijer je i dalje kao nov. A sada kada su kupci stekli poverenje - može li prosečna porodica danas, kao što je mogla nekad, da priušti novog Sportage-a ili Tucson-a, pogotovo u većim paketima opreme?
Ne znam za vas, ali ja sam uveren da će se istorija ponoviti i da će sutra biti isti slučaj sa najvećim kineskim markama. Nemam dilemu da je ovo zlatna šansa i dil koji ću zažaliti ako propustim. Takođe sam uveren da, ako Kinezi žele da osvoje evropsko tržište, ne smeju u ovom trenutku sebi da dozvole kiks u kvalitetu - i siguran sam da su toga i sami vrlo dobro svesni.
Koji model odabrati
Chery nije bio moj inicijalni izbor. Model koji mi je prvobitno zapao za oko bio je Geely Coolray - i bio sam gotovo spreman da povučem "obarač". Međutim, kako je vreme odmicalo, shvatio sam da će me jedna stvar izluđivati. Možda će zvučati glupo, ali odsustvo Android Auto podrške bilo je "dilbrejker".
Glasovni asistenti koje pokreće veštačka inteligencijasamo što nisu stigli u Android Auto vozila. Ne dolazi u obzir da sutra budem bez toga, niti da budem prikovan za iPhone. Možda će Geely to već za mesec dana rešiti, ali još uvek nije i ne mogu da živim u nadi da ikad hoće.
A onda je najavljen Arrizo 8
Od samog starta je bilo poznato da Arrizo 8 stiže u Srbiju u dve varijante - benzinac i plug-in hibrid. Kako tvrdi Chery, PHEV verzija sa punom baterijom i punim rezervoarom može da pređe neverovatnih 1.400 kilometara. Drugim rečima - bez stajanja do Atine, Milana, Berlina ili Varšave.
Takva mogućnost zvuči fantastično, ali u mom slučaju postoji jedan "mali, sićušni problem" - nemam gde da punim bateriju. Možda bih, eto, jednom nedeljno mogao odem do tržnog centra i priključim auto na punjač, ali u životu treba biti realan.
A benzinac? Gotovo identičan automobil - minus baterija i po koji taster - i to po ceni koja mi se uklapa u budžet. Đavo je odneo šalu.
Sve što je meni potrebno, ovaj automobil ima. Pokreće ga 1.6 T-GDI motor (1.5 kod PHEV), snage 147 konja, koji ubrzava od 0-100 km/sat za 10 sekundi - pristojno. Razvija maksimalnu brzinu do 195 km/sat, navodno troši 7 litara na 100 kilometara, a tu je i automatski 7 DCT menjač sa dvostrukim kvačilom. Top.
A od opreme? Sve. "Brdo" sigurnosnih funkcija, niz opcija za asistenciju u vožnji, dva 12-inčna ekrana, automatska LED svetla, daljinsko paljenje motora, i CarPlay i ANDROID AUTO, bežično punjenje telefona itd. Sve to u početnoj COMFORT verziji koja košta 22.990 evra. Neverovatno.
Al' ne lezi vraže. Kao da je Chery znao kako da mi izbije dodatnih 3.000 evra iz džepa - stavio je 540 kamere u skuplji NOBLE paket. Stavio je i panoramski krov, električno podešavanje sedišta, grejanje i ventilaciju prednjih sedišta i 12 Sony zvučnika, ali bih lagao kada bih rekao da bez toga ne mogu da živim. Međutim, kamere su pod moranjem, a sve drugo je samo lep plus.
Izgleda poznato, ali i moćno
Ne mogu da kažem, ponuda Chery automobila u Srbiji jeste vrlo primamljiva, ali da su mi Tiggo modeli i FX neki lepotani - i nisu. Ali Arrizo? Meni, bar, izgleda fenomenalno.
Agresivan prednji kraj, oštre linije, lepo dizajnirana svetla i masivna prednja maska daju mu izgled koji jednostavno ne može da se ignoriše. Nema tog ugla iz kog mi ova limuzina nije izgledala odlično na slikama.
Ako bih morao da opišem dizajn, rekao bih - panzapadni via Vuhu. I nisam jedini koji tako smatra. Svako kome sam pokazao automobil imao je neku svoju asocijaciju: jedni vide Lexus ES, drugi Audi A5, treći Ford Mondeo ili Toyotu Camry. Čak sam čuo i da mu hauba liči na BMW, a enterijer na Mercedes. Šta god da misle o kineskim automobilima, jedno je, ipak, bilo zajedničko: "izgleda moćno".
Kada sam sebe ubedio da mi veći prtljažnik od 440 litara zapravo ne treba i da je sasvim u redu to što se zadnja klupa obara iz jednog dela - ili bar taj problem prebacio na budućeg mene - kontaktirao sam Grand Motors da se raspitam o ceni, uslovima i dostupnosti.
Jednu stvar vam, ipak, nisam rekao: automobil je snižen 3.000 evra u oba paketa opreme. Kako su mi objasnili, popust važi samo za prvi kontingent vozila koji stižu. U tom momentu, navodno je već pola bilo rasprodato.
Ljubav na prvi pogled
Možda se nećete složiti, ali delovalo mi je pomalo suludo da kupim automobil o kojem nisam pročitao detaljnu recenziju. Ruku na srce, nešto ih i nema. Alvirović i Gigić su u emisiji SAT testirali navode o njegovom dometu, ali nisu previše ulazili u detalje. Našao sam i nekoliko testova na arapskom, ali pitanje je koliko se toga izgubilo u prevodu. Da stvar bude gora, automobil nisam ni video uživo, jer ga saloni još nemaju izloženog.
Bar da ga svojim očima vidim, pa da možemo da pričamo konkretno. A onda su mi javili iz firme: "spremi se, organizujemo Galeriju Automobila Srbije 2025. Šaljemo ti spisak modela koji će biti u TC Galerija." A na spisku - Chery Arrizo 8 PHEV.
Sledeće što znam - već sam u vozu, na putu ka Galeriji. Nisam znao šta da očekujem, ali sam tačno znao šta tražim, i samo se nadao da će kineska limuzina uživo izgledati jednako dobro kao na slikama.
Kada sam ga ugledao - oduševljenje. Uživo izgleda još moćnije, sa stavom koji deluje samouvereno i ozbiljno. A enterijer? Neverovatan. Moderan, čist, sa materijalima koji već na prvi pogled i dodir odaju utisak kvaliteta. Što sam duže sedeo u automobilu, sve više sam razmišljao kako unutrašnjost stvarno podseća na Mercedes, mada i na Lexus LS. (Ha-ha.)
Video sam šta sam morao da vidim. Vratio sam se kući, uhvatio familiju pod ruku - i pravac u salon. Sudbinski, na lageru je ostao samo jedan primerak u Aviation Silver boji, koja po mom mišljenju najbolje ističe linije automobila.
I eto, posle svega - nema nazad. Ako me pitate da li sam siguran, nisam 100 odsto. Ali baš u tome i jeste čar. Nisam kupio samo automobil, već izdvojio novac za uverenje da su vremena ozbiljno promenila pravila igre.
Veliki promašaj ili jedna od najboljih odluka u životu? Videćemo. Za sada - jedva čekam da stigne.
Čujemo se u decembru!
Do tada, pogledajte kako su Arrizo 8 i svi ostali izloženi modeli izgledali na Galeriji Automobila Srbije 2025 - i to iz svih uglova.
Powered by AIKLeasing
AikLeasing generalni je sponzor Galerije Automobila Srbije 2025 u organizaciji MONDO portala. AikLeasing je članica AikGroup, najbrže rastuće regionalne finansijske grupacije i iako najmlađi učesnik na lizing tržištu Srbije, brzo je stigla među vodeće lizing kompanije na tržištu zahvaljujući inovativnim rešenjima. Uvođenje digitalnog odobrenja zahteva za lizing i digitalnog potpisa ne samo da unapređuje dosadašnju praksu, već postavlja i nove standarde na tržištu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.