Iako je Facebook mreža zapravo u plusu po zaradi, prvi pad broja korisnika u istoriji društvene mreže doneo je i pad akcija na berzi od neverovatnih 20%!
Promena imena kompanije Facebook u Meta (zarad ulaganja u bolji imidž i Metaverzum), koje se odigralo krajem 2021. godine izgleda da nije donelo rezultate kojim su se njeni menadžeri, ali ni Mark Cukerberg, nadali.
Prethodna godina okončana je suficitom od oko 40 milijardi dolara, pa je poslovanje i dalje više nego uspešno, ALI izveštaj o poslovanju za poslednje tromesečje godine koju smo ispratili zabeležio je nešto što nijedan pre njega nije - broj dnevno aktivnih korisnika je bio u padu, a samim tim u padu je i projektovani rast zarade od reklama.
Berza je munjevito reagovala, zbog čega je vrednost Mete kompanije (matična kompanija Facebook, Messenger, Instagram, Oculus i WhatsApp platformi) pala za neverovatnih 20%, što je automatski zbrisalo nominalnih 200 milijardi dolara (nominalno), jer je prvi put za 18 godina koliko postoji, Facebook prestao da raste!
Sam podatak o padu broja dnevno aktivnih korisnika Facebook mreže nije dramatično drugačiji, naprotiv - sa 1.930 na 1.929 milijardi korisnika, ali je zanimljivo što je tih milion korisnika uglavnom iz Severne Amerike, koja je i primarno tržište za plasiranje i zaradu od reklama.
Ovakav rezultat Q4 perioda 2021. godine zapravo je potvrda toksične atmosfere koja vlada na internetu već nekoliko godina - Facebook je sve manje relevantan kod mlađih naraštaja i tamo se okuplja sve više "ozlojeđenih ljudi koji ne praktikuju kul stvari", kako su to preneli pojedini američki mediji.
S druge strane, TikTok je preuzeo primat i najbrže je rastući brend ne samo globalno nego i u SAD, pa je Meta primorana da investira znatno više novca kako bi ostvarila profit.
Ideja o Metaverzum platformi zahteva ogromna ulaganja u infrastrukturu i ljude koji će se time baviti, a na nivou korisnika ta ulaganja se ogledaju u nabavci neke od Quest VR kaciga, AR naočara i pratećeg softvera na računaru moćnom koliko i gejming mašina, a znamo da procenat takvih kućnih računara sigurno nije velik.
Koliko je komada sličnog hardvera ćerka kompanija Oculus prodala, Meta još uvek nije otkrila, pa pretpostavljamo da performans prodaje verovatno nije za pohvalu. Odeljenje koje je zaduženo za njegov razvoj, Reality Labs, prošlu godinu je završilo sa gubitkom od 10,2 nasuprot ostvarenog prihoda od svega 2,3 milijarde dolara.
Facebook je trenutno "tek" sedmi brend globalno i prema indeksu Top 500 najvrednijih brendova nije uspeo da napravi pomak unapred za godinu dana, što je još jedan zabrinjavajući rezultat.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.