Kompanija Lenovo je nedavno sprovela istraživanje o tome šta zaposleni misle o radu od kuće i o Metavezumu, pa je čak 44% ispitanika odgovorilo da bi radije posao obavljalo u virtuelnom okruženju nego u kancelariji, jer veruju da bi na taj način bili produktivniji.
Rad od kuće je od početka pandemije postao uobičajena stvar, pa se već neko vreme priča o tome da bi takav način obavljanja posla mogao da postane naša budućnost.
Prošlo je skoro dve godine od kada je postao normalna pojava – karantin je promenio način odlaska na posao, a pojedine kompanije i dalje smišljaju nove alate koji bi trebalo da olakšaju rad koji se obavlja na daljinu.
Facebook je, na primer, u avgustu 2021. godine najavio da je Oculus Quest 2 Horizon Workrooms skoro spreman za korisnike, a u pitanju je alatka koja bi trebalo da olakša saradnju sa kolegama koji nisu u istom fizičkom prostoru.
Kompanija je tu novinu najavila kao prostor koji saradnicima omogućava održavanje sastanaka u virtuelnim sobama – tu su različita pomagala, poput table na koju mogu da se otpremaju fotografije i grafikoni.
Na virtuelnom sastanku može da bude do 50 učesnika. Web korisnici se priključuju preko video poziva, te se vide na virtuelnom ekranu, dok su VR učesnici avatari koji sede za okruglim stolom. Vrlo je verovatno da su ovakvi prostori buduće kancelarije, ali će biti potrebno još vremena da postanu funkcionalniji i korisni čak i onima kojima su VR uređaji preskupi. Šta je to, nego uvod u Metaverzum.
Kompanija Lenovo je nedavno sprovela istraživanje o tome šta zaposleni misle o radu od kuće i o Metavezumu, pa je čak 44% ispitanika odgovorilo da bi radije posao obavljalo u virtuelnom okruženju nego u kancelariji, jer veruju da bi na taj način bili produktivniji.
Iako se još uvek radi o novoj ideji, Metaverzum se već opisuje kao digitalni prostor koji se deli s drugima, a neki tvrde da bi jednog dana mogao da služi kao važan produžetak fizičkog sveta, što će sigurno stvoriti i nova radna mesta.
U anketi kompanije Lenovo je učestvovalo 7.500 radnika, pa bi jedan deo rado prešao u Metaverzum (44%), dok drugi veruje da njihovi poslodavci nisu spremni za taj poduhvat (43%). Samo 20% ispitanika nikada ne bi radilo u takvom okruženju.
Istina je da Metaverzum već privlači pažnju i ulaganja – neki kupuju virtuelna imanja za ogromne sume novca. U pitanju je novi koncept online iskustva, a pojedini eksperti kažu da nam je ideja još uvek strana, te da nam Metaverzum izgleda isto kao što je izgledala ideja o pametnim telefonima pre nego što su postali neodvojivi deo života.
Iako je alternativni svet kompanije Meta još uvek daleko, iz firme Lenovo ističu da bi već trebalo napraviti određene pripreme, te prihvatiti izmene kao prvi korak ka neizbežnoj budućnosti života i rada.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.