Kompanija koja stoji iza najveće društvene mreže na svetu promenila je ime.
Na svojoj godišnjoj konferenciji, Facebook je promenio svoj naziv u Meta. Ova društvena mreža kreće u velike promene, kreirajući veliki metaverzum, a ovo je samo prvi korak, najavljeno je danas.
Meta(verse)
Ova odluka označava velike promene kroz koje prolazi najveća društvena mreža na svetu, posebno misleći na plan širenja poslovnog portfolija. Novi naziv Meta, označava Metaverse (Metaverzum) koji je najavljen početkom oktobra, i koji predstavlja virtuelni online svet na kojem se ljudi mogu sresti, igrati i raditi virtuelno, često sa, ali i bez VR naočara.
Novi identitet
Prvi čovek kompanije Facebook, tj. Meta, Mark Cukerberg izjavio je na online konferenciji da će ovaj korak označiti tranziciju ka vitruelnom 3D svetu koji je ova kompanija zamislila za budućnost. Ovo je bilo neophodno izvesti jer je sada Facebook brend čvrsto vezan za jedan proizvod i prosto je nemoguće da predstavlja nešto drugo danas, a kamoli u budućnosti.
Cukerberg je dodao i da se nada da će ih vremenom ljudi percipirati kao kompaniju koja je osmislila metaverzum, i da je promena naziva neophodna zarad daljeg rada i identiteta koji se pravi ka budućnosti. "Upravo smo najavili da pravimo fundamentalne promene u kompaniji. Sada gledamo i izveštavamo o našem poslovanju sa dva različita segmenta, od kojih je jedan za našu porodicu aplikacija, a drugi za buduće platforme", dodao je Cukerberg.
"Kao deo novih promena, vreme je da usvojimo novi brend kompanije koji će obuhvatiti sve što radimo i prikazati sve šta mi predstavljamo i šta se nadamo da napravimo. Sa ponosom najavljujem da se od danas naša kompanija zove Meta", rekao je Mark Cukerberg.
Facebook, Instagram i WhatsApp servisi ipak ne menjaju svoje nazive
Interesantno je da je Facebook odabrao sličan put kao i Google 2015. godina kada je ova kompanija promenila naziv u Alphabet, ali su nazivi svih servisa ostali nepromenjeni. Ovo isto važi i za Facebook, kod kojeg će glavni servisi i dalje nositi dobro poznata imena.
Izvor: SMARTLife / FacebookFacebook će dobro zapamtiti oktobar 2021. godine
Ono što je takođe interesantno je da se najveća promena u istoriji ove društvene mreže odigrava u jednom od najbolnijih trenutaka za Facebook. Naime, prvo su jedan, pa onda drugi zaposleni izneli ozbiljne optužbe protiv kompanije Facebooku kojima se navodi da ova kompanija stavlja profit ispred ljudi, da Instagram ima posebno loš uticaj na tinejdžere, kao i da potpiruje etničko nasilje, navodeći Etiopiju kao primer.
Pored ovih optužbi, Facebook je nedavno dobio kaznu od 70 miliona dolara od regulatornog tela Velike Britanije zaduženog za zaštitu konkurencije, zbog upornog ignorisanja upozorenja i namernog kršenja pravila. A pre samo tri nedelje, ova kompanija je doživela potpuni online krah, i sa sobom povukla veliki deo interneta, da bi im se sličan problem, ovoga puta u manjoj meri ponovo desio nekoliko dana kasnije.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.