Listom najvrednijih brendova dominiraju američke firme, ali su dve kineske uspele da uđu u Top 10 i samo jedna južnokorejska.
Kad pročitamo ili dobijemo obaveštenje o tome kako je Apple najuspešnija firma i nismo toliko iznenađeni, jer je kalifornijski gigant odavno "ovenčan" svim mogućim Top biznis titulama.
Prema istraživanju kompanije Brand Directory, koja se svake godine bavi procenom najvrednijih brendova na planeti - Apple je još jednom najbolji i zauzeo je prvo mesto na Top 10 listi najvrednijih brendova planete, ovog puta za 2022. godinu.
Prema Brand Directory proceni Apple vredi više od 355 milijarde dolara, a procena se ne zasniva na tržišnoj vrednosti, nego na isključivo proceni pomenute kompanije (kao i za sve preostale Top 10 brendove).
Procena vrednosti Apple kompanije pokazala je i to da je brend Apple povećao svoju vrednost za čak 35% tokom 2021. godine i najvredniji je ikad od svih procenjenih brendova obuhvaćenih ovim istraživanjem.
Apple porastao 35% tokom 2021. godine
"Apple je imao sjajnu 2021. godinu, što je naglašeno kompanijskim dostignućima objavljenim na početku 2022. godine, ali i kao prva kompanija koja je dostigla tržišnu vrednost od 3 biliona dolara. Istorijski uspeh ovog tehnološkog giganta bio je u pozicioniranju samog Apple brenda, ali snažan noviji rast može se pripisati tome što se Apple prepoznaje kao brend, koji se može može efikasno primeniti na mnogo širi spektar usluga od telefona i računara.
iPhone i dalje čini oko polovine prodaje brenda. Međutim, Apple je tokom 2021. godine posvetio više pažnje svom drugom paketu proizvoda - iPad-u, iMac-u, a doživeo je i veliki uspeh AirTag todatka. Apple asortiman usluga, od Apple Pay-a do Apple TV-a, takođe je ojačao i omogućio veći značaj za ukupno povećanje moći brenda", napisali su analitičari Brand Directory-ja u zaključku o Apple kompaniji.
Google je #3 na listi
"Google je zabeležio sličan rast vrednosti brenda od 38% na 263,4 milijarde dolara. Brend se oslanja na oglašavanje za ogromnu većinu svojih prihoda, a doživeo je određeni pad na početku pandemije, kad je potrošnja na oglašavanje opala zbog neizvesnosti.
Međutim, kako se svet prilagođavao novoj normalnosti i kako ljudi provode sve više vremena na mreži, budžeti za oglašavanje su se ponovo otvorili i Google-ov posao se oporavio, što je rezultiralo zdravim povećanjem vrednosti brenda", naveo je Brand Directory, ali u zaključku nema pohvala ni za jedan drugi sektor firme, osim za oglašavanje, a znamo da Google nije samo to.
Samsung, očekivano na Top 10 listi
"Vrednost brenda Samsung grupe sa sedištem u Južnoj Koreji iznosi 107,3 milijarde dolara u 2021. godini, što je povećanje od 5% u odnosu na prošlu godinu, a što joj je omogućilo da odbrani svoju dugogodišnju poziciju najvrednijeg brenda u azijsko-pacifičkom regionu, iako je pao na 6. mesto na globalnoj rang listi.
Samsung-ovi prihodi su se povećali kao rezultat lansiranja novih proizvoda. Usred globalne krize lanca snabdevanja i velike potražnje za memorijskim čipovima, brend je nadmašio svoje konkurente visokim prihodima baš u poslu proizvodnje čipova. Štaviše, da bi zadovoljio potražnju potrošača, Samsung postavlja novu fabriku kompjuterskih čipova u Teksasu vrednu 17 milijardi američkih dolara. Tehnološki gigant je, takođe, proširio svoju ponudu elektronike, novim asortimanom prenosivih uređaja, kao i kuhinjskih i kućnih aparata, na koje je tržište dobro reagovalo", objasnio je Brand Directory.
Huawei se vratio u Top 10, rast gotovo 30%
"Huawei je uspeo da povrati svoje mesto među 10 najvrednijih brendova na svetu, nakon rasta većeg od 29% na 71,2 milijarde dolara.
Huawei biznis tj. sektor pametnih telefona teško je pogođen američkim sankcijama, ali je Huawei reagovao pametno i brzo tako što je značajno povećao ulaganja u domaće tehnološke kompanije i istraživanje i razvoj, kao i fokusiranjem na usluge u oblaku u kojima ima stabilno i kontinuirano poslovanje", zaključio je Brand Directory.
TikTok nezadrživ - brend koji najbrže raste
"Utrostručivši vrednosti brenda tokom prošle godine, TikTok je i najbrže rastući brend na svetu. Sa zapanjujućim rastom od 215%, vrednost aplikacije za zabavu porasla je sa 18,7 milijardi USD u 2020. na 59,0 milijardi USD prošle godine. Zauzimajući 18. mesto među prvih 500 najvrednijih brendova na svetu, to je najviše rangiran novi učesnik na Brand Finance Global 500 2022 rang listi.
Pošto su ograničenja COVID-19 i dalje bila na snazi širom sveta tokom 2021. godine, digitalna zabava, društveni mediji i usluge striminga beleže kontinuirani rast, a porast TikTok-a svedoči o tome kako se praćenje i korišćenje svih tipova medija menja. Svojom ponudom "lako svarljivog" i zabavnog sadržaja, popularnost aplikacije proširila se svuda u svetu, međutim, istovremeno je delovala kao kreativni izlaz i omogućila način da se ljudi povežu i razonode tokom zaključavanja", stoji u Brand Directory izveštaju.
Top 10 najvrednijih brendova na svetu je:
- Apple (SAD)
- Amazon (SAD)
- Google (SAD)
- Microsoft (SAD)
- Walmart (SAD)
- Samsung Group (Južna Koreja)
- Facebook (SAD)
- ICBC (Industrial and Commercial Bank of China)
- Huawei (Kina) i
- Verizon (SAD).
Kompletan izveštaj Brand Directory kompanije pronađite na linku, gde su predstavljeni i najjači brendovi, finansijski najbolji brendovi, brendovi po zemljama i drugi podaci.
Šta vi kažete na ovogodišnju listu, neki komentar?
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.