400km na struju, ostatak na benzin: Hibridi već sledeće godine postaju bolji od elektromobila? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

400km na struju, ostatak na benzin: Hibridi već sledeće godine postaju bolji od elektromobila?

Autor Miloš B. Jovanović

Čak i da je realno 100 ili 150 kilometara manja, autonomija koju nove kineske baterije donose hibridnom pogonu otvara nove mogućnosti prevoza u bliskoj budućnosti

 BYD Seal U DM-i _ plug-in hibrid SUV _ Foto BYD (11).jpg Izvor: BYD

Najveći proizvođač baterija za električna vozila na svetu, kineski CATL, predstavio je svoj najnoviji proizvod koji bi mogao da donese pravu revoluciju u segment automobilskog tržišta koji poslednjih godina i tako sve više dobija na popularnosti.

Reč je o modelima na hibridni pogon, koji kombinuju klasičan pogon sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotore, donoseći prednosti iz oba sveta pod istu haubu.

Isključivo električni pogon hibridi uglavnom koriste na kraćim destinacijama i u gradskoj vožnji, a baterije kojima raspolažu obično im daju autonomiju od 50 ili 70, pa do 100 – 120 kilometara.

Sada bi, međutim, to moglo da se promeni, budući da CATL tvrdi da njihove nove Freevoy Super Hybrid Battery vozilima sa plug-in hibridnim pogonom omogućavaju vožnju na struju do čak 400 kilometara.

 Freevoy Super Hybrid Battery _ CATL _ baterije _ hibridni pogon _ Foto CATL (1).jpg Izvor: CATL

To je zaista impresivna brojka, čija autonomija je u rangu nekih modela "čisto" električnih automobila. Treba, međutim, imati u vidi da je reč o merenju po kineskim standardima čiji je rezultat verovatno malo preambiciozan i donekle trijumfalistički predstavljen.

Ali čak i da je realno 100 ili 150 kilometara manja, ovolika autonomija je svakako je impresivana za hibridni model, i u kombinaciji sa SUS motorom, otvara nove mogućnosti prevoza u bliskoj budućnosti.

280 kilometara za 10 minuta punjenja

Za izradu novih Freevoy Super Hybrid baterija korišćena je inovativna "pametna" tehnologija, odnosno novi materijali za izradu katoda, kao i novo jedinjenje upotrebljeno kao elektrolit visokog napona. Dodat je i tanki nano zaštitni sloj, koji treba da spreči neželjene reakcije tokom ekploatacije baterija.

CATL tvrdi da, osim značajno veće autonomije kretanja kao glavne karakteristike, nova baterija podržava tehnologiju brzog punjenja koja vozačima omogućava da je za 10 minuta na punjaču dopune za novih 280 kilometara vožnje.

 Freevoy Super Hybrid Battery _ CATL _ baterije _ hibridni pogon _ Foto CATL (2).jpg Izvor: CATL

Inovatina tehnologija kontroliše punjenje baterije 40 odsto preciznije nego kod ranijih baterija, pa vozači mogu da računaju na to da će moći da koriste više električne energije za pokretanje vozila tokom njenog ukupnog veka trajanja.

A da nova baterija nije nešto na šta će se dugo čekati govori informacija iz Kine da su je neki proizvođači već prihvatili kao rešenje za svoje nove hibridne četvorotočkaše. Čak 30 novih modela sa hibridnim pogonom, proizvođača Chery, GAC, Geely, Voyah i drugih, koji na tržište izlaze sedeće 2025. godine, koristiće novu Freevoy Super Hybrid bateriju.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:35
Najmanja baterija na telefonu - veličina kreditne kartice
Izvor: Kurir
Izvor: Kurir

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrčela

Ali to je ona fora: prvo morate gorivo da potrošite pa onda baterija. Haha.

Milan

@Mrčela Pa normalno kada ljudi ne žele el. vozila već ona sa unutrašnjim sagorevanjem.Do sada su uspeli samo 3% čovečanstva da prevare i da ovi nasednu i kupe el. vozilo...a 8 % da kupe hibrid.