Troši samo litar i po na 100km, prevaljuje 1.000km bez pumpe i utičnice: Novi motor koji mnogo obećava! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Troši samo litar i po na 100km, prevaljuje 1.000km bez pumpe i utičnice: Novi motor koji mnogo obećava!

Autor Miloš B. Jovanović

Proizvođač ističe da njegov novi agregat radi toliko mirno da čaša šampanjca postavljena na njega ostaje – potpuno nepomična!

 Clipboard01.jpg Izvor: YouTube / OBRIST Group

Zove se – Champagne Engine, ali nema nikakve veze sa šampanjcem. Reč je o novom dvotaktnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem čije ime potiče od načina na koji motor radi. A radi skoro bez ikakve buke i bez ikakvih vibracija.

Njegov proizvođač, austrijsko-nemačka grupacija Obrist, ističe da njihov agregat radi toliko mirno da čaša šampanjca postavljena na njega ostaje – potpuno nepomična (što je i demonstrirao u promotivnom videu niže u tekstu). Tome odgovara i tehnički naziv ovog motora: Zero Vibration Generator – ZVG (srp. generator nulte vibracije).

Ovaj kompaktni dvotaktni agregat, međutim, nije namenjen da za pogon vozila, već isključivo za proizvodnju električne energije. Motor napaja pomoćnu bateriju težine 98 kilograma, sastavljenu od cilindričnih ćelija koje su složene i izolovane tako da položaj u koji su postavljene odgovara najpovoljnijoj radnoj temperaturi.

Baterija kapaciteta 17,3 kWh direktno je povezana sa električnim motorom. Ovaj pogonski sistem omogućava autonomiju kretanja isključivo na električni pogon (bez "pomoći" benzinca) od oko 80 kilometara, što je većini vozača uglavnom dovoljno za dnevne potrebe.

Champagne Engine: Test rada motora sa čašom šampanjca
Izvor: YouTube / OBRIST Group

Zanimljivo je to što je motor smešten u zvučno izolovanu kutiju i konstruisan tako da bude gotovo nečujan. Težak je 110 kilograma i proizvodi 45kW snage. Za miran rad Champagne Engine-a zaslužno je rešenje sa dve radilice koje se okreću u suprotnim smerovima – čime se uklanjaju vibracije.

Hibridni sistem troši samo 1,5 litra na 100 kilometara, pa vozilo pokretano njime može da pređe 1.000 kilometara između odlaska na benzinsku pumpu ili priključivanja na punjač.

Obrist ističe da njihov hibridni pogon – HyperHybrid, gotovo u potpunosti eliminiše brigu vozača za korisni domet, pošto vozilo koje on pokreće može da sagoreva bilo koje konvencionalno gorivo (benzin ili sintetičko). Proizvođač tvrdi da je HyperHybrid sistem spreman za proizvodnju.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

06:09
Kako radi Toyotin hibridni pogon?
Izvor: YouTube / Toyota USA
Izvor: YouTube / Toyota USA

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA