Prvi serijski automobil na vodonik stiže 2028: "Prekretnica u automobilskoj istoriji!" | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prvi serijski automobil na vodonik stiže 2028: "Prekretnica u automobilskoj istoriji!"

Autor Miloš B. Jovanović

BMW i Toyota će zajedničkim snagama razviti sistem pogona za automobile sa tehnologijom gorivnih ćelija treće generacije, a rezultati zajedničkog rada će biti korišćeni u modelima oba proizvođača

 BMW iX5 Hydrogen _ Foto BMW (6).jpg Izvor: BMW

BMW i Toyota do sada su u nekoliko navrata sarađivali na razvoju novih tehnologija i inovacija, kao i na sportskom modelu BMW Z4 / Toyota Supra nastalom pre pet godina na zajednički razvijenoj platfomi.

Dva proizvođača sada ponovo udružuju snage kako bi do 2028. godine proizveli potpuno novo električno vozilo sa vodoničnim gorivnim ćelijama (FCEV).

Razvoj novog vozila BMW je najavio prikazavši model terenca sa oznakom iX5, demonstratora tehnologija zasnovanog na "običnom" X5. Proizvođač je objavio i video koji pokazuje koliko brzo iX5 može da napuni rezervoare komprimovanim tečnim vodonikom.

Brzo punjenja je ovde prikazano kao za rešenje još uvek dug vremenski period dopunjavnja baterija današnjih električnih vozila.

"Prekretnica u automobilskoj istoriji"

Za predsednika Upravnog odbora BMW AG Olivera Zipsea nova saradnja dva proizvođača predstavlja prekretnicu u automobilskoj istoriji, pošto je njen cilj – prvo vozilo sa vodoničnim gorivnim ćelijama u serijskoj proizvodnji koje će ponuditi jedan globalni premium proizvođač. Zipse posebno ističe da će to nagovestiti eru značajne potražnje za električnim vozilima na gorivne ćelije.

Njegov japanski kolega Kodži Sato, predsednik i član upravnog odbora Toyota Motor Corporation, oscenjuje da će BMW i Toyota, u novoj fazi partnerstva, još više produbiti dosadašnju međusobnu saradnju na zajedničkom razvoju sistema gorivnih ćelija sledeće generacije i širenju infrastrukture za punjenje vodonikom.

BMW i Toyota zajedničkim snagama će razviti sistem pogona za automobile sa tehnologijom gorivnih ćelija (pojedinačne ćelije treće generacije). Rezultati zajedničkog rada biće korišćeni u modelima oba proizvođača. To bi trebalo da proširi dijapazon FCEV opcija dostupnih kupcima.

A nakon uspešnog testiranja flote iX5 Hydrogen modela širom sveta, BMW Grupa se sada polako priprema za serijsku proizvodnju elektirčnih vozila sa pogonom na vodonik.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:47
Peking: Autobusi sa pogonom na vodonik doprinose zelenom transportu
Izvor: Kineski radio Internacional
Izvor: Kineski radio Internacional

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Ma joj, nesto sam gledao, pouzdano jeste ali kad eksplodira grune ljudski. Primere koje sam ja gledao, ajde sto eksplodira pa ima udarni talas, ajde sto ima i zvucni talas, ali ne gori kao obicna vatra, nego dugo gori, odnosno prizi onako kao raketa. Boce ce biti pouzdane, to da ne pravimo problem oko toga, medjutim kada to udje u masovnu upotrebu, tu onda pravi / servisira te boce i Kurta i Murta sto bi se kazalo. Ne znam, opet, nekako baterije, a?

Darko

@Mrcela Litijumska baterija na vozilima će uskoro u istoriju. Pitanje je da li električna vozila može da spase natrijumska baterija koju proizvode Kinezi. Problem baterije je vreme njenog punjenja. Vodonik će se uvek brže natankovati u rezervoar. Doduše, Kinezi su uveli drugi sistem sa natrijumskom baterijom gde vi dolazite sa baterijom koja treba da se puni ali vi ne čekate punjenje baterije već robotski sistem menja praznu sa punom baterijom i posle testira praznu bateriju da li je dobra. Ako nije dobra, ta baterija ide na reciklažu i na njeno mesto dolazi nova baterija. To će zahtevati sistem pretplate ali Kinezi kažu da je sistem isplativ čak i u sadašnjim uslovima. Cena natrijumske baterije će padati sa vremenom i pretplata može samo da bude niža nego što će biti sada. Vodonik je budućnost ali će benzin još dugo ostati u igri dok litijum odlazi. Države polako smanjuju a neke i ukidaju beneficije na kupovinu električkih vozila i sada se već javlja problem sa električnim vozilima starim nekoliko godina. Niko neće da kupi polovan električni automobil. BMW je napravio rezervoare za vodonik koji mogu da izdrže direktne sudare i otvoren plamen. Za vodonik mora da se izgradi infrastruktura i moraju da se koriste materijali koji su otporni na korozivnost vodonika. Tu neće moći da se igraju Kurta i Murta sa takvim sistemom jer bilo kakva greška dovodi ko katastrofe. Servisiranje takvih sistema će moći da rade samo visokoobučeni tehničari i popravke će moći da rade samo kvalifikovani servisi. Moraće i da se donesu zakoni koji će bilo kakvo budženje klasifikovati kao terorizam i moraće da se uvede nova kaznena institucija kao što je radni logor po uzoru na severnokorejske radne logore. Svako ko proba da prekrši pravila mora biti kažnjen stravično a ta kazna mora da se proširi i na njegovi najbližu familiju, pa neka se onda neko zeza.