400.000 kilometara bez ozbiljnijeg kvara: Ovo su najpouzdaniji automobili na svetu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

400.000 kilometara bez ozbiljnijeg kvara: Ovo su najpouzdaniji automobili na svetu

Autor Miloš B. Jovanović

Mišljenje da su današnji automobili lošiji od onih od pre nekoliko decenija, demantuje istraživanje koje pokazuje da su neki savremeni modeli u stanju da prevale solidnu kilometražu bez većih problema

 Toyota Highlander _ Foto Toyota.jpg Izvor: Toyota

Američka onlajn platforma za upoređivanje polovnih automobila za prodaju iSeeCars nedavno je sprovela novu studiju o najdugovečnijim, odnosno najizdržljivijim, automobilima na tržištu za 2024. godinu.

Ovo je 11. godina zaredom u kojoj se takvo istraživanje sprovodi, tokom kojih je ustanovljeno da savremeni automobili sve duže traju. Zbog toga je definicija dugotrajnog izdržljivog automobila promenjena sa 200.000 milja (322.000 kilometara) na 250.000 milja (402.000 kilometara).

A prema toj definiciji, prosečan automobil ima 8,6 procenata šanse da pređe 400.000 kilometara. Istraživanje je pokazalo da motori pojedinih proizvođača bez problema, uz redovno održavanje prelaze toliko, dok veliki broj vozača smatra da se životni vek automobila završava na oko 160.000 kilometara (100.000 milja). Tada počinju veća ulaganja u popravke vozila.

Neki modeli određenih marki uspevaju da "obrnu" 200.000 milja (321.000 kilometara), i da pritom tehnički deluju kao da su se "tek razradili". I pored toga što se izveštaj odnosi na 30 najizdržljivijih modela na američkom tržištu, od kojih neki nisu prisutni u Evropi, on govori i o kvalitetu automobilskih marki čija se vozila prodaju na ostalim tržištima u svetu.

Analiza sajta iSeeCars obuhvatila je čak 402 miliona vozila. Njeni autori su izračunali prosek broja pređenih kilometara uzimajući u obzir starost vozila i, na osnovu toga, razvili model za procenu verovatnoće dostizanja određene pređene kilometraže, prenosi Forbes.

Prva na listi proizvođača čija vozila imaju čak 17 odsto šanse da bez većih problema pređu 400.000 kilometara je – Toyota. Na drugom mestu je Honda sa 13,6 posto, dok treće zauzima RAM (nakadašnji ogrnak Dodge-a za proizvodnju pikap kamioneta, danas u vlasništvu grupacije Stellantis) sa 11,5 procenata. Slede GMC (sa 11,4%), Chevrolet (10,5%), Lexus (9,7%) i Ford (sa 9,5%).

Vozila dve japanske marke – Toyota i Honda, po kvalitetu se posebno ističu u sve tri analizirane kategorije: putnički automobili, SUV i pikap modeli.

 Najpouzdaniji automobili _ Izvor iSeeCars.jpg
iSeeCars: Najpouzdaniji automobili
Izvor: iSeeCars

Ukupno najizdržljiviji model je – Toyota Tundra kojoj ova studija daje čak 36,6 odsto šanse da pređe 400.000 kilometara. Naredne četiri pozicije na listi takođe drže modeli tog japanskog proizvođača: Toyota Sequoia – sa četiri puta većom verovatnoćom za postizanje iste kilometraže u poređenju sa prosekom. Tri puta veća verovatnoća za to postoji kod modela: Toyota Tacoma, Toyota 4Runner, Toyota Highlander Hybrid i Honda Ridgeline.

Od 30 analiziranih vozila – čak 16 su SUV modeli. Iza njih slede pikapovi, njih ukupno osam. Preostalih šest pozicija zauzimaju četiri limuzine (Honda Accord, Honda Accord Hybrid, Toyota Avalon, Toyota Camry), jedan kompaktni hečbek (Toyota Prius) i jedan minivan (Honda Odyssey).

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:57
Galerija Automobila Srbije
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Profesionalni vozač

Imam pežo 307 dizel. 2003. godište. Kupio ga u Njemačkoj 2011. Tada prešao garantovano sto trideset hiljada kometara. Proljetos prešao tristo hiljada! Samo redovni servisi, veliki i mali ( na deset hiljada). Motor ko zvono, a i sve ostalo. Auto sila!

Мишко

Чиме је 400 000 слично са колима од пре неколико деценија? Имали смо Волво 66GL са троја врата, који је био копија DAF-а, после њиховог преласка под окриље Волво. Шведски челик. Вариоматик. Купљен у Либији, прешао пут одатле до Београда двапут (и једном назад), 100500 пута прошао Ибарском до мора... Први ауто у ком сам видео да се бројчаник километара ресетовао на нула. То јест прешао преко милион! И кад смо га продали, лик који га је купио му је средио лимарију и наставио да вози. Е то је ауто. За њега је 400 000км било срећно детињство. А ово данас, после 100 000 молиш Бога да се не распадне или да му комппјутер не каже да престане да ради да би купио нов...

Mrcela

Kada se kaze da su danasnji automobili losiji nego oni stariji to se zloupotrebljava. Ne misli se da su motori losiji, motori su isti, cak rade i na identican; primitivan sistem, sagorevanje pod pritiskom; pokretanje klipa detonacijom (od prvog dana nista nije napredovalo). Medjutim, ne moze se reci da kvalitet izrade nije losiji nego ranije, to se jasno moze videti i osetiti. Konkretan i precizan primer: ranije se podrazumevalo da motor mora konstantno da izdrzi 7000 obrtaja, znaci ne da ih zdrzi par minuta, nego konstantno, samim tim se pravio od jacih materijala. Danas se to posmatra na drugi nacin, prate se nekakva istrazivanja, pa se doslo do zakljucka da se ukupno na 6-7000 obrtaja vozi svega par minuta i da sve moze da se pravi od slabijih materijala sto odma znaci da to vise nije ni priblizno nekadasnjem kvalitetu. Gde god se umesa marketing sto postaje sve losije i losije, jer recimo ako je motor kod kvalitetnijeg materija, tezi je za 1 kilogram (primer), ali strucnjaci za marketing odma razmisljaju: jeste 1 kilogram, ali na milion vozila to vise nije 1 kilogram i tako gledaju da ustede kompaniji i na taj nacin se dobija vozilo koje jedva moze da izdrzi 100 hiljada. A, osiromasili bi oni to jos, nego im zakon ne dozvoljava.