Prešao 5,2 miliona kilometara bez ozbiljnog kvara - koja je tajna automobila koji je ušao u Ginisovu knjigu rekorda | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prešao 5,2 miliona kilometara bez ozbiljnog kvara - koja je tajna automobila koji je ušao u Ginisovu knjigu rekorda

Autor Ilija Baošić

Irv Gordon je za 52 godine u svom Volvo P1800S automobilu prešao 3.260.257 milja, odnosno 5.245.875 kilometara.

 Volvo P1800S prešao više od 5 miliona kilometara Izvor: YouTube / Hagerty

Ukoliko ste ikada kupovali polovan automobil, sigurni smo da je kilometraža bila jedan od ključnih faktora prilikom izbora. Takođe smo sigurni da ste od modela koji su prešli više od 200.000 kilometara bežali kao "đavo od krsta". Međutim, nije sve u distanci - daleko je bitnije ko je taj automobil vozio i na koji način ga je održavao. Zvuči kao izlizana fraza, ali najbolji dokaz za to je Irv Gordon.

Ovaj Amerikanac je 30. juna 1966. godine kupio crveni Volvo P1800S za 4.150 dolara, što je za tadašnjeg 25-godišnjaka bio ekvivalent godišnje plate. Ni sam nije mogao pretpostaviti da je to početak priče koja će trajati 52 godine, tokom kojih će Gordon ispisati stranice istorije automobilizma i zauvek ostati upamćen kao prvi čovek koji je u istom automobilu uspeo da pređe 5 miliona kilometara.

Da cela priča bude još impresivnija, njegov Volvo nikada nije doživeo ozbiljan kvar.

Kako se Irv Gordon upisao u Ginisovu knjigu rekorda

 Irv Gordon ispred svog Volvo P1800S automobila Izvor: YouTube / IGNITION

Gordon je svoj automobil kupio kako bi putovao do osnovne škole u kojoj je radio kao nastavnik, koja je bila udaljena 100 kilometara od njegovog doma na Long Ajlendu.

Koliko je Irv voleo da provodi vreme za volanom svog automobila se moglo videti od samog početka. Već narednog ponedeljka, samo četiri dana nakon kupovine, ovaj Amerikanac se pojavio na prvom servisu, sa pređenih 2.400 kilometara.

 P1800S vožnja Izvor: YouTube / Hagerty

U godinama koje su usledile, Gordon je svakog dana u proseku prelazio 270 kilometara. Zvuči kao mnogo, ali ukoliko uzmemo u obzir da mu je do posla i nazad bilo potrebno 200 kilometara, kao i da je, po njegovim rečima, uvek nalazio razlog da negde ide, jasno je kako su se brojke na odometru množile.

Nakon 21 godinu redovne vožnje, nastavnik je 1987. premašio brojku od milion pređenih milja (1,6 miliona kilometara), a Volvo mu je za to dostignuće poklonio novi 780 Coupe. Međutim, iako je u novom automobilu uspeo da pređe 725.000 kilometara pre nego što ga je prodao, nije se odrekao svog starog četvorotočkaša, kojeg je nastavio da vozi.

 Volvo P1800S na putu Izvor: YouTube / Hagerty

Nakon što je prepoznat od strane proizvođača, Gordonov Volvo P1800S je 1998. godine prvi put ušao u Ginisovu knjigu rekorda, kao automobil sa najvećom kilometražom, i to u momentu kada je na njegovom odometru bilo ispisano 2,72 miliona pređenih kilometara.

"Očekujem da ću voziti automobil dok ništa ne ostane od mene", rekao je Gordon. "Bolje se drži nego ja... Auto će i dalje biti tu."

 Volvo P1800S 3000000 milja Izvor: YouTube / Hagerty

Tako je i bilo. Do svoje smrti u novembru 2018. godine, Irv Gordon je uživao da vreme provodi za volanom, a u svom vernom P1800S je uspeo da pređe čak 3.260.257 milja, odnosno 5.245.875 kilometara, i uđe u legendu.

Nastavnik je jednom prilikom kroz šalu ponudio proizvođaču da otkupi njegov automobil za dolar po pređenoj milji, a iako do takvog dogovora nije došlo, Volvo mu je nakon pređenih 3 miliona milja ponovo poklonio automobil (Volvo XC60). Ipak, Volvo je nakon Gordonove smrti postao vlasnik ovog legendarnog četvorotočkaša, koji se i danas pažljivo vozi u njegovu čast.

Više od 5 miliona pređenih kilometara bez ijednog ozbiljnog kvara

 Volvo P1800S Izvor: YouTube / Hagerty

Iako je brojka od 5.245.875 pređenih kilometara impresivna, još impresivnije je da je Volvo P1800S to uspeo da izvede bez ijednog ozbiljnog kvara. Ovaj uspeh nesumnjivo svedoči o kvalitetnom radu Volvo inženjera, ali teško da bi bio moguć da Irv Gordon nije redovno održavao svoj automobil.

Zapravo, Amerikanac je uspostavio pravila kojih se strogo pridržavao, pa osim zabrane da se jede i pije u kabini, niko osim njega nije smeo da vozi automobil. Međutim, ono što je Gordon izdvajao kao ključ uspeha jeste da je do slova pratio uputstvo za održavanje vozila.

Kako se redovno sam brinuo o svom automobilu, serviseri tokom prvih 500.000 milja nisu morali gotovo ništa da rade, a uprkos njihovim savetima da nije potrebna, Irv je naložio da se uradi rekonstrukcija motora. Isto je učinio i nakon 2,5 miliona pređenih milja, a veoma je interesantno da je kroz obe rekonstrukcije zadržan isti blok motora.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Sada, da sam ja jedan od onih "a, gde je pecat", rekao bi: au, koliko je samo ovaj, jedan lik zagadio planetu. A, nece niko to da mu kaze...

M.Kekin

Promenio karoseriju i motor, Al' je inace ko nov....

Djo Rejmond Redington

Апропо ове приче, мало фризиране, иначе је познато да су Волво возила рађена са поцинкованим лимом који не рђа, две генералке мотора, да остаје исти блок, уз редовно одржавање свега што је потрошно, шасија ако се чисти од уличне соли зими, уз поцинковану каросерију, и може да извуче оволико и дуже Али један детаљ је кључан у овој причи почела 1966, платио је 4105 долара, што је тада била средња годишња плата, значи месечно 350 долара данас је то 10000 долара, Од 1945 до 1980 људска продуктивност је била енормна направљен је кеш , да има за ондашњих 4,5 милијарде по особи годишње 200000 долара, и тако наредних 50 година, да нико ништа не мора да ради условно речено сем аграра и услужних делатности Е сад тек се види колико се пет фамилија прдавца нафатирала кеша, за мале мизерне плате, данас је средња класа новог аутомобила са фул опремом 40000 долара, десет пута више него пре 50 година, а зашто Технологија руда је иста, чак од 80 тих крећу рециклиране сировине од кола, пластика метал, кожа, све се то прерадом доводи у стање као од изворне сировине, значи јефтиније Зашто онда све десет до 20 пута скупље веће, Једноставно толико су богати да морају дизати плате али тек толико да буде опет завистан од кредита , и да цифре које дају вау, шта вау слепци за беду радите Све испод 40000 долара месечне плате је робство А сваки устав почиње са ординарном лажи, Слобода људи , проток робе и капитала А онда фамилије пет прдавца фосилних профитера ти ударе рампу са ценама , ретко ко са пет плата може да купи горе наведену класу аутомобила, стан тек, цео радни век у ланцима кредита Следеће цена горива, и прва тачка устава пада у воду , ограничен си Са минималном платом од 35-50000 долара то је већ донекле друга прича, и да остану цене исте као док су плате биле 10000 долара , тад већ може да се говори о слободи кретању људи робе и капитала Да ли ће то 99,9999999% људи уклавирити или не , питање је сад и то да 0,0000000000001% прдавца апсолутно зависе од њих 99,999999999% који доприносе , а не обратно...