Uprkos visokim uvoznim dažbinama EU na uvoz EV iz Kine, tamošnji proizvođači ne odustaju od Evrope: upravo je stigao novi mali model – konkurent Pandi iz Kragujevca, a uskro stižu i prva "domaća" kineska vozila
Evropska unija je, kao što je već poznato, nedavno uvela visoke carniske dažbine na uvoz električnih automobila iz Kine. Efekte tih mera proizvođači kineski su, prema navodima stručnih medija, već počeli da osećaju, ali ih to nije nateralo da od evropskog tržišta odustanu.
Kineski proizvođač automobila Dongfeng počeo je sa prodajom modela svoje nove marke Nammi na tržištima dve evropske zemlje, koje uzgred nisu članice EU, Švajcarskoj i Norveškoj. Osnovna cena malog električnog krosover modela Nammi Box u Švajcarskoj iznosi 21.990 švajcarski franaka, odnosno oko 23.000 evra.
Za nas je zanimljivo da Nammi Box, svojom dužinom od 4.030 milimetara, ulazi u isti segment električnih vozila u kome se nalazi kragujevački Fiat Grande Panda, kao i njegov francuski "rođak" Citroen e-C3. Međutim, za razliku od Nammi Box-a, njegovi evropski konkurenti takođe imaju i verzije sa baterijama i motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
16.000€ u Norveškoj!
Šta u Evropu donosi novi kineski elektromobil, na domaćem tržištu lansiran u januaru pod imenom Nammi 01, direktni konkurent Stellantis-ovim pristupačnim električnim modelima?
Napred postavljeni električni motor ima snagu od 70 kilovata, odnosno 94 konjske snage, i dolazi u kombinaciji sa dve različite veličine LFP baterije, prenosi Automotive News Europe. Prva kapaciteta 31,5kWh omogućava autonomiju vožnje od 330 kilometara, prema kineskom merenju ciklusa potrošnje lakih vozila (CLTC). Druga, veća, ima kapacitet od 42,3 kWh, što vozilu omogućava domet od 430 kilometara.
Međutim, kako je kineski ciklus merenja nešto "slobodniji" u interpretaciji od globalno usaglašnog WLTP (skr. od Svetski postupak testiranja lakih vozila) ciklusa merenja, švajcarski distributer navodi da je da Nammi Box opremljen većom baterijom, po WLTP-u, ima domet od 310 kilometara.
Kineski baterijski krosover bi uskoro trebalo da bude lansiran i u Norveškoj, i to pod imenom – Dongfeng Box i sa cenom od – 16.000 evra, navodi Electrive. Dongfeng planira da Nammi dovede i na druga evropska tržišta, pogotovo na ona na kojima je prisutan premijum brend te kompanije – Voyah.
Uskoro "domaća" kineska vozila...
I ne samo što nisu odustali od evropskog tržišta, već kineski proizvođači intenzivno rade na promeni strategije svog prisustva na njemu. Dongfeng pregovara sa vladom Italije o izgradnji fabrike automobila u toj državi, javila je ranije agencija Reuters, budući da se na vozila proizvedena u Evropi ne naplaćuju visoke uvozne tarife koje je Evropska unija nedavno nametnula na kineska električna vozila.
To je samo jedna od nekoliko sličnih inicijativa na koje su se odlučili i drugi kineski proizvođači automobila, kao što su: BYD, SAIC, MG Motor i Chery.
BYD, koji u Mađarskoj već proizvodi električne autobuse, nedaleko do Segedina gradi i fabriku automobila, dok još jednu ima u planu u Turskoj. Chery već ove jeseni počinje proizvodnju električnog krosovera Omoda E5 u nekadašnjoj Nissan-ovoj fabrici u Barseloni.
Grupacija Stellantis, čijim već pomenutim modelima novi Nammi Box (još uvek indirektno) konkuriše, u partnerstvu sa Leapmotor-om, u Poljskoj već proizvodi mali gradski elektromobil T03.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.