Fiat Grande Panda: Pristupačni elektromobil proizveden Srbiji ulazi u ring sa "brutalnim izazivačem" iz Kine | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fiat Grande Panda: Pristupačni elektromobil proizveden Srbiji ulazi u ring sa "brutalnim izazivačem" iz Kine

Autor Miloš B. Jovanović

Sa cenom nižom od 25.000 evra u električnoj i 19.000 u hibridnoj verziji, novi model iz Kragujevca glavno je sredstvo grupacije Stellantis u tržišnoj borbi protiv pristupačnih kineskih konkurenata

 Fiat GrandePanda _ Foto FIAT.jpg Izvor: Stellantis / Fiat

Novi Fiat Grande Panda, prvi električni automobil koji će se serijski proizvoditi na Balkanu, u ponedeljak je svečano predstavljen u Kragujevcu, u krugu fabrike grupacije Stellantis, odnosno pogonima nekadašnje Crvene Zastave.

Početak proizvodnje najnovije električne inkarnacije malog modela slavnog imena, izvršni direktor Stellantis-a Karlos Tavares nazvao je početkom borbe protiv brutalnog izazivača – žestoke "kineske ofanzive na evropsko tržište".

"Mi u Stellantis-u smo spremni da se borimo!", istakao je Tavares. A glavno sredstvo kojim će borba protiv pristupačnih kineskih elektromobila biti vođena upravo je Grande Panda, koja na evropsko tržište izlazi sa cenom nižom od 25.000 evra.

 Stellantis fabrika Kragujevac _ Foto Stellantis.JPG Izvor: Stellantis / Fiat

Ako se u obzir uzmu i državne subvencije za kupovinu ekoloških vozila (koje u u Srbiji iznose 5.000 evra), ta cena može biti i niža od osnovne.

Najveći Panda ikada

Sa čime, dakle, srpska fabrika Stellantis-a izlazi Kinezima na evropski, a nešto kasnije, kako je planirano, i na bliskoistočni i afrički tržišni megdan?

Fiat Grande Panda je, kao što se i iz samog imena može naslutiti, najveći model sa tim imenom u 125 godina dugoj istoriji čuvene torinske fabrike.

Postavljena na Stellantis-ovu Smart Car Platformu, namenjenu manjim električnim vozilima, koju deli sa aktuelnim modelima Citroën ë-C3 i Opel Frontera, nova Panda je dovoljno "porasla" u odnosu na svoje prethodnike da je prerasla A segment.

Automobil, međutim, ne prelazi dužinu od četiri metra, pa se sa svojih 3.990 milimetara zadržava u dimenzijama B segmenta. Električna Panda je tako široka 1.760 i visoka 1.570 milimetara, što su dimenzije koje garantuju okretnu vožnju u gradu.

320 kilometara bez punjenja

"Kutijasti" i "ćoškasti" dizajn automobila, odslikava želju dizajnera za ostvarivanjem vizuelne veze sa originalnom Pandom 1980. godine. Isti momenat postoji i u unutrašnjosti kabine, gde je sa desne strane proširenog dela komandne table "parkiran" minijaturni model "pradede" nove Grande Pande.

 Fiat Panda _ Foto Shutterstock.jpg
Originalni Fiat Panda iz 1980. godine
Izvor: Shutterstock

Unutrašnjost, kojom dominiraju pravougaone i zaobljene forme, deluje kompaktno i skladno uklopljena. Prostrani prtljažnik od 361 litra predstavlja "zlatnu sredinu" između onoga što su nudila poslednja dva modela proizvođena u Kragujevcu (Zastava 10/Punto Classic sa 297 i 500L sa maksimalnih 455 litra).

Električni motor snage 83kW, odnosno 113 konjskih snaga, napaja litijum-gvožđe-fosfatna (LFP) baterija kapaciteta 44kWh. To je, prema informacijama od strane proizvođača, sasvim dovoljno da Grande Panda, sa jednim punjenjem baterija, može da pređe 320 kilometara. Ubrzanje od 0 do 100km/h je nešto veće do 10 sekundi.

Fiat nije objavio zvanične podatke o brzini punjenja, ali se u obzir uzme "bratski" odnos sa Citroën-om ë-C3, možemo reći da francuski model podržava punjenje na brzim punjačima do 100kW snage, koji njegovu bateriju za 26 minuta dopunjavaju od 20 do 80 odsto kapaciteta.

Hibrid – 6.000 jeftiniji

Osim električne verzije, čija serijska proizvodnja počinje za dva meseca, sa proizvodnih traka kragujevačke fabrike, silaziće i Grande Panda sa hibridnim pogonom.

Ispod poklopca haube će se nalaziti benzinski motor od 1,2 litra zaprmine i 102 konjske snage (75 kW), u kombinaciji sa elektromotorom od 21kW (28KS) i litijum-jonskom baterijom od 48 volti. Za prenos snage na prednje točkove zadužen je automatizovani menjač sa šest stepeni prenosa i duplim kvačilom.

Početna cena kragujevačkog Fiata Grande Panda sa hibridnim pogonom trebalo bi da bude nešto niža od 19.000 evra, a da li će i na ovaj model država davati subvencije za kupovinu za sada nije poznato.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

10:32
Fiat Grande Panda: dizajnirana u Italiji za ceo svet
Izvor: Fiat Stelantis
Izvor: Fiat Stelantis

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Janko

Mešaju se babe i žabe ovaj auto se proizvodi za evropsko tržište a ne za istočnu Evropu ili za sirotinju. Nemogu kineski automobili da budu konkurentni jer realno ne postoji podatak o kvalitetu tih auta. Pri tom ne mislim na bateriju već na elektro motor i koliko sam može da izdrži ili koliko može da pređe kilometara. Svi pričaju samo baterijama koliko mogu da pređu ko da svima svaki dan treba 1000 kilometara da predju a većina ljudi na pumpi sipa za 2000 dinara gorivo. Ni jedan proizvodjač ne priča o elektro motoru i realno koliko može da pređe. Što je neko u komentaru pisao da je Fiat da došao u srbijuyda bi izvozio u Rusiju. Od toga nema ništa niti je Fiat 500l pravljen za takvo tržište jednostavno nije auto za široke mase specifičan je i verovatno jedan od bolje sklopljenih Fiat a ikad. Da bi se dobilo besplatno da se izvozi u Rusiju moralo je bar 50% delova za isti auto da se proizvodi u Srbiji to je bio uslov a realno je možda 20% samo delova se proizvodilo u Srbiji. Tako da Fiat sigurno nije došao u Kragujevac zbog Rusije već zbog dobrih donacija države Srbije. E sad ko ima računicu u tom to je već druga stvar. Za svakog postoji neki auto za Srbe to nisu nova kola već otpad sa zapada jer nas oni tako i gledaju. Naši ljudi njima tamo čiste ulice i rade na održavanju. Tako da Švaba vrlo dobri zna šta je za nas a šta za njih. Svaka sirotinja treba da zna gde joj je mesto ili kako ide ona uzrečica Vezi konja gde ti gazda kaže

boki

Natrijum-jonska baterija trenutno ima najveće šanse za ‘zlatnu budućnost’.Litijum ce poceti mozda kod nas da se vadi tek za 4 godine, a do tada ce vec biti uveliko prevazidjen.I sad je pitanje njegove isplativosti kod nas.

mima

pored Byd-a iz Segedina za 10-15000evra nema nikakve sanse, zatvorice nasu fabriku