Za razliku od prethodnih C3 generacija, novi Citroen e-C3, nastao na platformi koju deli sa budućim malim Fiatom, iz klasične heč-bek forme prerastao je u crossover
Mali gradski elektiromobil, koji deli platformu sa budućim Fiatom Panda, čija proizvodnja u kragujevačkoj fabrici grupacije Stellantis treba da počinje u novembru 2024. godine, predstavljen je ove nedelje.
A mnogo pre zvanične premijere novi Citroen e-C3 je poneo titulu "prvog pristupačnog evropskog električnog automobila".
Novi Citroen e-C3 predstavlja direktnog naslednika prethodne C3 serije, s tom razlikom što se automobili ove četvrte generacije tog modela u potpunosti kreću na električni pogon.
Inače, još mnogo pre zvanične premijere, novi Citroen, naslednik modela koji je do sada prodat u čak 5,6 miliona primeraka, poneo je titulu "prvog pristupačnog evropskog električnog automobila".
Na Stellantisovoj Smart Car Platformi, koju deli sa budućim kragujevačkim "bratom", postavljena je karoserija čiji dizajn odskače od dosadašnjeg klasične heč-bek forme i novu C3 generaciju prevodi u svet crossover modela.
Već na prvi pogled, na e-C3 se uočava novina u obliku novog Citroenovog znaka, dok identitet malog elektirčnog "Francuza" potvrđuju i dnevna svetla koja formiraju oblik slova "C".
"Krosoverska" konstrukcija donosi dosta prostora u unutrašnjosti automobila, za šta su ponajviše zaslužni točkovi postavljeni što je moguće dalje u uglove karoserije, kao i visoka linija krova. Takva konstrukcija, takođe je doprinela i znatno većoj zapremini prtljažnika.
Za pogon Citroena e-C3 zaadužen je električni motor postavljen na prednju osovinu, koji razvija snagu od 113KS. Napaja ga baterija kapaciteta 44kWh koja malom automobilu obezbeđuje autonomiju od oko 320 kilometara.
Baterija se od 20 do 80 odsto kapaciteta, pomoću punjača od 7kW, napuni za oko četiri sata, dok brzi DC punjač od 100kW ceo proces skraćuje na manje od 30 minuta.
A kada je o performansama reč, francuski proizvođač navodi da automobil od 0 do 100km/h ubrzava za oko 11 sekundi.
Citroen e-C3 kupcima nudi dva paketa opreme: bazični You i nešto bogatiji Max. Prvi podrazumeva: prednja LED svetla, električne retrovizore, parking senzore pametni sistem asistencije kočenja, head-up displej i tempomat.
Oni koji se odluče za Max paket moći će da izaberu dvobojnu kombinaciju karoserije i bežični punjač, a tu su i: točkovi od 17 inča, električni retrovizori sa grejanjem, automatski brisači, automatski klima uređaj...
Predstavljeni model na tržištu startuje sledeće godine sa cenom od 23.300 evra.
Citroen je, međutim, već sada za 2025. najavio verziju sa manjom baterijom i autonomijom od oko 200 kilometara, što bi čini se mogao da postene jedan od najpristupačnijih električnih automobila na evropskom tržištu.
Kako i gde će se tu uklopiti "bratski" Fiat Panda iz Kragujevca trebalo bi da nam bude poznato za oko godinu dana.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.