Električni Fiat Panda stiže iz Kragujevca da "pomrsi račune" jeftinijim kineskim rivalima | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Električni Fiat Panda stiže iz Kragujevca da "pomrsi račune" jeftinijim kineskim rivalima

Autor Miloš B. Jovanović

Novi Fiat Panda, čija proizvodnja počinje u novembru 2024, deli osnovu sa Citroenom E-C3 – "prvim pristupačnim evropskim elektromobilom"

 Fiat Centoventi, Panda, električni automobil Izvor: Fiat

Novi, potpuno električni Fiat Panda, koji će se od kraja 2024. godine proizvoditi u Kragujevcu, trebalo bi da "zagorča život" kineskim proizvođačima u pokušaju da svojim jeftin(ij)im automobilima na struju "pokore" evropsko tržište.

Proizvodna verzija automobila nastalog na osnovu koncepta Centoventi iz 2019. godine cilja na praktičnost i pristupačnu cenu, što je bilo i glavna odlika prethodnika sa istim imenom.

U intervjuu za italijanski dnevnik La Repubblica, izvršni direktor Fijata Olivije Fransoa je istakao da Fiat "može i mora da razvije rešenje koje će dovesti Kineze u tešku poziciju" i dodao da je to rešenje zasnovano na konceptu Centoventi.

Prvi čovek Fijata je naveo da će novi model biti zasnovan na "manje-je-više" pristupu, i da će se fokusirati na esecijalnim stvarima, a ne na luksuznim dodacima, na sličan način kao što je '80-godina prošlog veka uradila prva Panda koju je dizajnirao Đorđeto Đuđaro. Cilj je da automobil bude ponuđen po nižoj ceni u odnosi na rivale na tržištu, uprkos tome što će biti proizvođen u Evropi.

Francuski koreni

Novi Fiat Panda deli osnovu sa Citroenom E-C3 – "prvim pristupačnim evropskim elektromobilom", kako ga je francuski proizvođač nazvao. Oba automobila koriste istu Stellantisovu eCMP platformu, namenjenu malim i srednjim električnim automobilima.

Citroenom E-C3 će zvanično biti predstavljen ovog oktobra, kao prvi evropski potpuno električni automobil za koga je proizviđač obećao početnu cenu nižu od 25.000 evra.

 Citroen E-C3, električni automobil Izvor: Citroen

Istovremeno, to je cena koju je Renault najavio za modernu verziju kultnog modela 5, na električni pogon, koji takođe na tržište izlazi 2024. U istoj cenovnoj kategoriji je i najavljeni Volkswagen ID.2 čija premijera je zakazana za sledeću 2025. godinu.

Ostaje da se vidi da li će Fiat Panda uspeti da na tržištu nastupi sa cenom nižom od ostalih pomenutih modela, budući da bi time zaista mogao da postane prava pretnja jeftinijim kineskim rivalima

Brojne inovacije

Kragujevački Panda će se u početku proizvoditi sa motorom od 60kW i baterijom kapaciteta 40kWh. Ponuda će kasnije biti dopunjena snažnijom verzijom sa motorom snage 80kW i baterijama od 50kWh.

A uprkos sve bržem okretanju električnom pogonu i početku proizvodnje Pande na baterije, Fiat planira da aktuelni model sa benzinskim i hibridnim motorima u proizvodnji zadrži do 2026. godine

Inače, Fiat u narednim godinama, u skladu sa planovima grupacije Stellantis, najvljuje brojne inovacije. Tako je za ovu 2023. godinu planiran urbani krosover Fiat 600, koji tehnološku osnovu deli sa modelom Jeep Avengera i kao i mali Topolino, italijansko izanje Citroena AMI.

Za 2024. godinu, osim početka proizvodnje nove Pande u novembru, planiran je još jedan kompaktni SUV model koji će se proizvoditi u Turskoj na osnovi Citroena C4.

BONUS VIDEO:

Concept EQG G-Class Mercedes-Benz električni automobil VIDEO
Izvor: Mercedes-Benz

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Duk

Mini Cooper SE

Žitomir

Voziti el. Automobile na severnoj hemisveri iznad 45 paralele i južnoj ispod 45 paralele se može samo u kasno proleće, leto i ranu jesen. Norvežani zbog zaglavljivanja u mećavama i smetovimo masovno odustaju od el. Automobila.

Metanko

Da ste nastavili da pravite male gradske automobile na gas ili metan tu su zabari zakon.Oni da udare na kineze pa oni imaju duplo jeftiniji auto u tom rangu a imaju i struju i baterije.