Manja je, jeftinija i prelazi 1.000 km bez punjenja: Najveći kineski proizvođač već koristi bateriju koja menja pravila | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Manja je, jeftinija i prelazi 1.000 km bez punjenja: Najveći kineski proizvođač već koristi bateriju koja menja pravila

Autor Miloš B. Jovanović

Struktura ćelija od litijum gvožđe-fosfata je jeftina za proizvodnju i omogućava veću gustinu energije, što bateriji istog kapaciteta obezbećuje veću efikasnost a vozilima primetno veći domet

 BYD Blade baterije _ Foto BYD.jpg Izvor: BYD

Iako ni pre toga nije bila nepoznata, kineska kompanija BYD se ponajviše globalno pročula nakon što je krajem prošle godine pretekla Teslu po prodaji električnih automobila, čime je potvrdila da se nalazi u ozbiljnoj globalnoj ekspanziji.

Iz najvećeg kineskog proizvođača električnih vozila, koji je početkom februara najavio izgradnju fabrike automobila u Segedinu, stiže vest o novoj inovativnoj bateriji koja bi trebalo da promeni globalna pravila elektromobilnosti.

U saradnji sa kompanijom CATL, jednim od vodećih proizvođača baterija za električna vozila na svetu, FinDreams, u vlasništvu BYD-a, je razvio inovativnu litijum gvožđe-fosfatnu bateriju (LFP – Lithium iron phosphate), za koju tvrdi da je dosta jeftinija za proizvodnju i dosta efikasnija u eksploataciji.

Plus, dve kineske kompanije ističu da će nova baterija električnim vozilima omogućiti maksimalni domet od čak 1.000 kilometara sa jednim punjenjem!

FinDreams je, naime, razvio novu generaciju "BYD Blade" baterijskih ćelija čija ja glavna osobina bitno veća gustina energije, a najveća prednost jednostavnost njene strukture i niži troškovi proizvodnje.

Ime Blade, odnosno "oštrica" na engleskom, potiče od njenog posebnog dizajna. Reč je o širokim jednoćelijskim baterijama koje se mogu postaviti u niz i u glavnu bateriju ubaciti "kao oštrica". Ćelije su pričvršćene posebnim tankim karikama preko cele strukture, čime je proizvođač efikasno uspeo da iskoristi sav raspoloživi prostor.

Struktura ćelija od litijum gvožđe-fosfata je jeftina za proizvodnju. A kada je i pomenutoj gustini energije reč, BYD ističe njeno povećanje od čak 26,6 odsto u odnosu na strukturu današnjih konvencionalnih baterija, odnosno sa sadašnjih 150 Wh/kg na 190 Wh/kg.

BYD Blade baterija
Izvor: YouTube / BYD Europe

"Tajna" novih baterija je prilično jednostavno objašnjiva – povećana gustina energije ćelija, uz zadržavanje istog kapaciteta baterije, obezbećuje veću efikasnost upotrebe i vozilima omogućava veći domet.

BYD već ugrađuje LFP baterija u neke svoje automobile, a očekuje se da će to uskoro početi da rade i drugi proizvođači električnih vozila, kao i da njihovo dalje omasovljenje daljeg smanjenja troškova njihove proizvodnje.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

13:02
Kineski Chery sa NAVAK-a stigao u Srbiju
Izvor: Chery Srbija
Izvor: Chery Srbija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bezteksta

1000 km bez punjenja,pa jel to baterija za jednokratnu upotrebu?

Kreće godina raspleta

S'obzirom na neuobičajeno agresivan broj YT priloga koji mi iskaču sa pljuvačinom po novom Xiaomi EV-u, čini se da su se u Tesli dobrano zabinuli za svoju budućnost.

Сава

Надалеко чувена,квалитетна кинеска роба.