Moćni kineski terenac na struju stiže u Evropu sa velikim ambicijama – "udara" na Mercedesovu G-klasu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Moćni kineski terenac na struju stiže u Evropu sa velikim ambicijama – "udara" na Mercedesovu G-klasu

Autor Miloš B. Jovanović

Kompanija BYD, koja je nedavno po prodaji prestigla Teslu, razmatra mogućnost da svoje modele Yangwang U8 i Fang Cheng Bao 5 uskoro plasira u Evropu, a u doglednoj budućnosti planira i gradnju fabrike u Mađarskoj

 BYD Yangwang U8 _ električni džip _ Foto BYD CarNewsChina (4).jpg Izvor: BYD / CarNewsChina

Kineska kompanija BYD, koja je nedavno preuzela lidersku poziciju po broju prodatih električnih vozila od kompanije Tesla, a potom i od Volkswagena po ukupnom broju prodatih automobila na kineskom tržištu, na tim uspesima se ne zaustavlja, već lestvicu podiže na još veću visinu.

Njen sledeći plan je da svojim aktuelnim SUV modelima na evropskom tržištu konkuriše, ni manje – ni više, nego Mercedesovoj G-klasi i Land Roverovom Defenderu! Ovu gotovo senzacionalnu vest, objavili su Bloomberg i Automotive News Europe.

Kako su čelnici kompanije nedavno sopštili, na prezentaciji za novinare u Šenženu, u BYD-u razmatraju mogućnost da terenske modele Yangwang U8 i Fang Cheng Bao 5 plasiraju u Evropu nakon što ih predstave na Salonu automobila u Ženevi, koji se održava krajem februara i početkom marta.

Yangwang U8 je veliki luksuzni SUV na električni pogon, koga čine po jedan elektromotor na svakom točku i baterija kapaciteta 49 kWh. Ukupna snaga iznosi impresivnih 880 kW, odnosno 1.196 "konja". Pogon dopunjava dvolitarski turbo-benzinski motor, koji nije povezan sa točkovima već služi kao pomoćni pogon za povećanje dometa vozila, odnosno dopunjavanje baterija.

Zahvaljujući tome, U8 sa punim baterijama i rezervoarom zapremine 75 litara, dobija ukupnu autonomiju od punih 1.000 kilometara. Maksimalna brzina je ograničena na 200 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je samo 3,6 sekundi.

Uprkos tome što je težak čak 3,5 tone, U8 ima impresivne terenske sposobnosti. Nezavisni pogon na sva četiri točka mu omogućava "tenkovski okret" od 360 stepeni u mestu, a kineski proizvođač tvrdi i da je u stanju da pola sata pluta po vodi.

BYD Yangwang U8 se u Kini prodaje po ceni od oko 140.000 evra.

BYD YangWang U8 – "Tenkovski okret"
Izvor: YouTube / CarNewsChina

Drugi model – Fang Cheng Bao 5, poznat još i po dodatku "Leopard" u imenu, nije potpuno električni, već je terenac sa plug-in hibridnim pogonom. Reč je o SUV-srednje veličine, čija glavna konkurencija su nešto manji i pristupačniji terenci kao što su pomenuti Land Rover Defender, Jeep Cherokee ili Ford Bronco, iako sam dizajnom ponajviše podseća na novi Toyotin Land Cruiser.

Pokreće ga turbobenzinski motor zapremine 1,5 litara, sa 197 konjske snage. Benzinac dopunjavaju dva električna motora, pomoću kojih Bao 5 ostvaruje ukupnu maksinalnu snagu od 687 "konja" pri obrtnom momentu od 760 Nm i ubrzanje od 0 do 100 km/h od 4,8 sekundi.

U kombinovanom režimu vožnje Bao 5 ima maksimalnu autonomiju od impresivnih 1.200 kilometara, a njegova početna cena na kineskom tržištu iznosi oko 40.000 evra.

BYD planira da do 2030. godine postane jedan od pet vodećih, odnosno najprodavanijih, brendova u Evropi. Koliko je u tome ozbiljan najbolje govore planovi za izgradnju fabrike, sa početnim proizvodnim kapacitetom od 200.000 automobila godišnje, u Mađarskoj.

Trenutno, na evropskom tržištu se prodaje pet BYD modela: hečbek Dolphin, sedani Seal i Han i dva SUV-a Atto 3 i Tang. Kompanija najavljuje i da će njen brend Denza, čijih 10 odsto vlasništva drži Mercedes-Benz, krajem ove godine stići na Stari kontinent.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

13:02
Kineski Chery sa NAVAK-a stigao u Srbiju
Izvor: Chery Srbija
Izvor: Chery Srbija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 8

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Lep

Kinezi će sve da pregaze sa elektro automobilima. Oni rade i bez zarade dok ne preuzmu tržište. Xiaomi je najbolji primer. I top su u kvalitetu sa svim Mi proizvodima. Švabe će za 50 god biti prošlost

bole

@Lep pa zato sto nisu firma nego drzavni projekat, narod placa minus a "politicari" uzimaju profit

S

Nije ni bitno da li je bolji od Mercedesa. Kinezi su vec polako poceli otkup Mercedesa. Za sada su otkupili 20% deonica Mercedesa, sto znaci samo je pitanje kada ce otkupiti ostatak, tj. 100%. Isto su tako polako kupili Volvo, Lotus, proizvodajca engleskog taksija i mnoge druge kompanije. Tako da je Mercedes sada mesanac Nemca i Kineza, a najverovatnije ce potpuno preci u Kineza.