Kultni terenac u potpuno novom izdanju: Mercedes konačno prikazao električnu G Klasu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kultni terenac u potpuno novom izdanju: Mercedes konačno prikazao električnu G Klasu

Autor Miloš B. Jovanović

Nakon četiri godine od prve najave električne G Klase, sve je do sada bilo obavijeno misterijom, ali je Mercedes konačno odlučio da legendarnog terenca prikaže u potpuno novom svetlu

 Mercedes-Benz električna G klasa _ električni automobil _ Foto Mercedes-Benz (1).jpg Izvor: Mercedes-Benz

Ako ste pravi ljubitelj ozbiljnih terenaca i ozbiljne terenske vožnje po bespućima, šumama i vrletima, onda vam je sigurno legendarna Mercedesova G Klasa negde pri vrhu liste najboljih 4X4 vozila svih vremena, ako ne i na samom prvom mestu.

U tom slučaju, sasvim je moguće da ćete se nasmejati na nedavne tvrdnje izvršnog direktora čuvene nemačke kompanije Mercedes-Benz, da bi buduća potpuno električna varijanta G Klase po svojim moćnim off-road karakteristikama mogla da zaseni svoj starijeg brata sa klasičnim pogonom.

A da bi u praksi "testirao" svoju tvrdnju, Ola Kalenius, prvi prvi stranac (Šveđanin) na čelu Mercedes-Benza za 97. godina postojanja kompanije pod tim imenom, zajedno sa glavnim inženjerom Fabijanom Šosauom, prikazao električnog terenca, njegove jedinstvene karakteristike i ono što je na njemu do sada urađeno.

Nakon četiri godine od prve najave rada na projektovanju električne G Klase, sve ostalo je do danas, manje – više bilo obavijeno misterijom. Sada smo, zahvaljujući dvojici stručnjaka i videu koji su snimili, u prilici da se upoznamo sa G Klasom na baterije i njenim terenskim sposobnostima.

Mercedes-Benz – The Electric G
Izvor: YouTube / Mercedes-Benz

 Kalenius sa ponosom ističe da električna inkarnacija legendarnog terenca zadržava nepogrešivo prepoznatljivi "kutijasti" izgled istinske G Klase. Inače, električni G je kao prototip Concept EQG prikazan još 2021. godine.

Razvojni tim Mercedes-Benza je rigorozno testiranje električnog terenca obavio na planini Šekl kod Graca, mestu na kome je G Klasa davne 1979. godine i rođena. Vozilo je moralo da prođe kroz iscrpljujući režim penjanja uz i spuštanja sa planine – ukupno 336 puta.

To mu je omogućila potpuno nova, "od nule" projektovana konstrukcija podvozja, koja je omogućila uradnju po jednog elektirčnog motora za svaki točak, prenosi ArenaEV. Za distribuciju snage i obrtnog momenta zaslužan je namenski pametni softver, koji terencu omogućava izuzetne off-road karakteristike, kao i takozvani "tenkovski okret" (G-Turn).

Mercedes se ovde ne fokusira samo na terenske sposobnosti vozila, već se trudi da tehnologiju baterija "gura do krajnjih granica". To znači da električna G Klasa za pogon koristi najsavremenije baterije sa silicijumskom anodom, od kojih se očekuje i 20 do 40 odsto veća gustina energije u poređenju sa konvencionalnim litijum-jonskim baterijama.

Upravo to je napredak koji bi značajno mogao da poveća ukupan domet vozila, što je za električna terenska vozila ključan faktor.

G Klasa je poznata po svojoj robusnosti i izdržljivosti, kao i po višedecenijskom kultu koji je prati. Upravo zato je za imidž električnog modela značajno da ima sve ono što će je učiniti jednakom sa klasičnim dizel i benzinskim modelima ili čak da ih nadmaši. U suprotnom, "prelazak na struju" uopšte ne bi imao značaj koji mu Mercedes-Benz pripisuje.

A one koji i dalje ne veruju da je "to – to", Kalenius uverava da će G Klasa koju pokreću savremeni motori sa unutrašnjim sagorevanjem nastaviti da postoji uporedo sa električnom verzijom, pa oni koji ne mogu bez "moćne grmljavine" ispod haube neće ostati uskraćeni.

Tačan datum kada će se električni Mercedes-Benz G Klase naći u salonima još uvek nije poznat, ali poznavaoci prilika nagoveštavaju da bi to moglo da se dogodi već tokom 2024. godine.

BONUS VIDEO:

Concept EQG G-Class Mercedes-Benz električni automobil VIDEO
Izvor: Mercedes-Benz

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA