Šta treba da znate o kompaniji BYD, kineskom gigantu koji je upravo prodao više električnih automobila nego Tesla | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta treba da znate o kompaniji BYD, kineskom gigantu koji je upravo prodao više električnih automobila nego Tesla

Autor Ilija Baošić

Tesla je prvi put izgubila poziciju lidera po broju prodatih električnih automobila, a pretekla ju je kineska kompanija za koju verovatno do sada niste čuli - BYD.

 BYD Seal U Izvor: BYD

BYD (Build Your Dreams) je kompanija za koju mnogi nisu čuli izvan Kine, a trebalo bi. Prema najnovijim izveštajima, ovaj proizvođač je upravo postao prvi kojem je pošlo za rukom da preuzme lidersku poziciju po broju prodatih električnih automobila od kompanije Tesla.

Poduhvat kineskog giganta se odnosi na četvrti kvartal 2023. godine, u kojem je Tesla uspela da nadmaši očekivanja i proda 484.000 vozila, 11.000 više nego što su analitičari procenjivali. Međutim, ove impresivne brojke nisu uspele da zadrže kompaniju Ilona Maska na vrhu, jer su sa Dalekog istoka stigle zapanjujuće informacije - BYD je u istom tromesečju prodao 526.000 električnih automobila i preuzeo tron!

Ukoliko se tržište sagleda na godišnjem nivou, sa 1,8 miliona prodatih električnih automobila u odnosu na 1,58 miliona BYD-ovih, Tesla je i dalje kralj. Ipak, kvartalni uspeh kineskog proizvođača se ne može ignorisati i gotovo je sigurno da će se u 2024. godini voditi velika borba za prevlast na tržištu.

Dakle, BYD više nije uspavani džin, a kompanija uveliko radi na tome da postane globalni brend koji će se takmičiti sa najvećima na svim kontinentima. Evo šta treba da znate o njoj.

Od baterija za telefone do lidera automobilske industrije

Osnovan 1995. godine od strane bivšeg univerzitetskog profesora Vanga Čuanfua, BYD je svoje početke pronašao u proizvodnji baterija za mobilne telefone. Kompaniji nije dugo trebalo da pređe na proizvodnju i drugih elektronskih uređaja, a u vode automobilske industrije je zagazila 2003. godine.

Rani uspesi nisu prošli neopaženo ni u zapadnom svetu. Voren Bafet i njegova kompanija Berkshire Hathaway su 2008. godine platili 232 miliona miliona dolara za 225 miliona BYD akcija na Honkonškoj berzi, odnosno preuzeli vlasništvo nad 9,9% udela kompanije.

Uprkos višegodišnjem oslanjanju na postojeće tehnologije, BYD se fokusirao na smanjenje troškova, a pažljivo industrijsko planiranje je ovom gigantu omogućilo da vremenom preuzme kontrolu nad svim aspektima proizvodnje električnih automobila. BYD danas kontroliše rudnike i sam proizvodi baterije i čipove - nešto na čemu zapadni rivali mogu samo da mu zavide dok se udaljavaju od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

 BYD Blade baterija Izvor: BYD

Zapravo, BYD je postao pravi div u industriji baterija. Kompanija danas proizvodi "Blade" baterije, sopstvene litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije koje odlikuje duži vek trajanja i veća bezbednost u odnosu na litijum-jonska rešenja, a sve zahvaljujući ogromnim sredstvima koje ulaže u istraživanje i razvoj novih tehnologija.

Uzimajući sve prethodno u obzir, uopšte ne čudi da je kineska kompanija uspela da pretekne Tesla-u po broju prodatih električnih automobila - ipak je šest od 10 najprodavanijih EV modela u Kini bilo BYD proizvodnje. Ono što čudi jeste da je BYD mnogima u zapadnom svetu uspeo da proleti ispod radara.

 BYD električni autobus Izvor: BYD

Ogroman uspeh na tržištu električnih automobila na stranu, kompanija je takođe veliki proizvođač plug-in hibrida, ali i lider u proizvodnji električnih autobusa i taksija. Zapravo, najveći je proizvođač električnih autobusa na svetu, a njena vozila prevoze putnike u preko 50 zemalja širom sveta.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mr. X

Ne bi me iznenadilo da ce proci kao Huawei. Huawei kada je pretekao Qualcomm u porudbinama izgradnje 5G infrastrukture, bili su potpisani ugovori sa mnom drzavama Evrope. Zatim je pretio da ce uskoro preteci Apple na trzistu telefona i drugih gadzeta. SAD je odmah uveo sankcije kompaniji Huawei uz opravdanje pomocu propagande, ali za koju moze lako i da bude istina, a to je da Huawei radi za vojsku Kine u prikupljanje podataka. Sto inace rade Apple, Microsoft, Google i Meta (facebook i instagram) za intres SAD. Ali niko o tome ne govori, tj. govori se, ali vrlo tiho.