Nova polu-čvrsta baterija od 150kWh prethodno je već bila, kada je automobil Nio ET7 sa jednim punjenjem baterija uspeo da pređe čak 100 kilometara više nego ovog vikenda – 1.145
Električni automobil kineskog proizvođača Nio uspeo je da prevali gotovo neverovatnih 1.044 kilometara sa samo jednim punjenjem baterija. Model ET7, za čijim volanom je bio koosnivač i zvršni direktor kompanije Vilijam Li, opremljen je novim polu-čvrstim baterijama (semi-solid state battery – SSB) kapaciteta 150 kWh.
A kada su nakon pređenih 1.044 kilometara Li i njegova suvozač Šen Fei, direktor kompanije Nio Power, odlučili da se zaustave, indikator je pokazivao da je bateriji preostalo još tri odsto kapaciteta, odnosno da su imali energije dovoljne za još oko 30 kilometara vožnje.
Vožnja koja je počela u stanici za zamenu baterija u Šangaju, završila se na jugu Kine u gradu Sjamen. Putovanje je, sve vreme prenošeno na internetu.
Nova baterija od 150kWh prethodno je već bila testirana na trasi između Kuenminga i Bejhaja. Automobil je tada, prema Lijevim tvrdnjama, sa jednim punjenjem baterija uspeo da pređe čak 100 kilometara više nego ovog vikenda – 1.145.
Nio's ET7 redefines EV endurance, covering 1,044 km on a single charge! Setting a new standard in driving range, Nio's 150-kWh battery pack steals the spotlight.#ElectricVehicles#NioET7#EVmilestone#SustainableDrivinghttps://t.co/2eZC1Oxqa2pic.twitter.com/zWTyaugks9
— ArenaEV (@arena_ev)December 18, 2023
Tokom poslednje rekordne vožnje, ET7 se 92 odsto ukupnog vremena (957 kilometara) kretao uz pomoć autonomnong sistema navigacije Navigate-on-Pilot (NOP), uz prosečnu maksimalnu brzinu od oko 90km/h i prosečnu potrošnju od oko 13,2 kWh/100km. Prosečna brzina kretanja tokom celog putovanja, koja je sa pauzama trajalo 14 sati, bila je 83,9km/h.
SSD bateriju koja je pokretala automobil razvio je kineski proizvođač baterija WeLion. Ima gustinu od 260 Wh/kg i težinu od 575 kilograma, kao i sistem hlađenja koji je čak šest puta efikasniji nego kod običnih baterija.
Svoje četvorotočkaše Nio trenutno oprema baterijskim paketima od 75 ili 100 kWh. Baterija od 150 kWh ima mnogo veči kapacitet, ali je karakterišu dimenzije identične manjim paketima, kao i mogućnost ugradnje u bilo koji od Nio modela. Još jedna značajna karakteristika je to da je zamenu baterija potrebno samo tri minuta.
Kineski proizvođač radi na novim modelima zasnovanim na njihovim novim NT1 i NT2 platformama, koje su testirane i sertifikovane za nove baterije od 150kWh. Njihova masovna proizvodnja će početi u aprilu 2024. godine i biće veoma skupe.
Predsednik komapanije Nio Ćin Lihong kaže da će cena jedne baterije iznositi koliko i cena električnog sedana više srednje klase Nio ET5, koji se u Kini košta 328.000 juana odnosno nešto više od 42.000 evra.
Električni automobil sa najboljom autonomijom trenutno je Lucid Air Touring, sposoban da sa jednim punjenjem baterija prevali 830 kilometara bez dopunjavanja.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.