Fokus automobilske industrije sve više se okreće ka smanjenju troškova, na šta ukazuje i porast broja novih kompanija koje svojim rešenjima pokušavaju da doprinesu uštedi
Zbog pristupačnih cena, električna vozila iz Kine sve više preuzimaju primat na globalnom tržištu. Zato veliki proizvođači automobila čine sve ne bi li snizili troškove proizvodnje i tako postali konkurentniji.
Ukoliko se ne usredsrede na pristupačna vozila, veliki proizvođači bi mogli da izgube svoj udeo na tržištu električnih automobila od strane kineskih kompanija, smatra nekadašnji direktor Aston Martina Endi Palmer, predsednik britanskog startapa Brill Power (autora softvera za menadžment performansi baterija električnih auotmobila).
Renault, na primer, želi da smanji troškove proizvodnje svojih električnih vozila za čak 40 odsto, piše agencija Reuters.
I grupacija Stellantis, koja u Kragujevcu uskoro počinje proizvodnju novog malog električnog automobila, u saradnji sa kineskim proizvođačem baterija CATL osniva evropsku fabriku za proizvodnju jeftinijih LFP baterija.
I Volkswagen i Tesla razvijaju svoja pristupačna električna vozila sa zadatom okvirnom cenom od oko 25.000 evra.
Fokus globalne automobilske industrije sve više se okreće ka smanjenju troškova proizvodnje, na šta ukazuje i porast broja novih kompanija koje svojim inovativnim rešenjima pokušavaju da doprinesu toj uštedi.
Tako bi, na primer, pomenuto softversko rešenja startapa Brill Power moglo da poveća domet električnih vozila i do 60 odsto, i time omogući upotrebu manjih baterija, koji ujedno predstavljaju najskuplju komponentu.
Evropski proizvođači automobila reaguju na dolazak jeftinih električnih automobila iz Kine, odake stižu vesti o planovima za plasman još jeftinijih modela. Zbog toga sve češće ispituju i testiraju nova rešenja koja nude slični startapovi i kompanije.
Sve masovniji dolazak jeftinijih elektromobila proizvođača iz Kine podstakao je i američke proizvođače automobila da traže opcije za pojeftinjenje proizvodnje.
Tako je General Motors saopštio da je uspeo da "sačuva milijarde" delimično i zbog toga što je razvio jeftiniji paket LFP baterija, koje će od 2025. godine pokretati obnovljeni model Bolt EV.
Takođe, i Ford je saopštio svoj cilj da smanji troškove, delimično kroz povećanje sopstvene proizvodnje delova od 50 odsto, prvestveno baterija i invertera.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.