Prvi Xiaomi na 4 točka ima 660 "konja" i košta samo 19.000 evra: Da li je ovo "ubica" Tesle? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prvi Xiaomi na 4 točka ima 660 "konja" i košta samo 19.000 evra: Da li je ovo "ubica" Tesle?

Autor Miloš B. Jovanović

Budući kupci će moći da biraju između dve varijante sa pogonom na zadnje ili na sva četiri točka, ukupne snage 295 ili čak 663 "konja"

 Xiaomi SU7 _ Foto Xiaomi.jpg Izvor: Xiaomi

Kineski tehnološki gigant, kod nas najpoznatiji po svojim pametnim telefonima i električnim trotinetima, konačno je i zvanično najavio ono o čemu se duže vreme pisalo i govorilo.

Xiaomi je ove nedelje i zvanično najavio da kreće u proizvodnju električnih automobila, čiji su se prvi renderi pojavili još početkom godine. Taj električni sedan će, kako je potvrđeno, uskoro postati prvi automobil na kineskom tržištu sa Xiaomi-jevim znakom na haubi.

Kompanija je od kineskih vlasti ovih dana zatražila dozvolu za puštanje u prodaju modela Xiaomi SU7, koja uprvo prolazi kroz proces homologacije, istovremeno otkrivši njegove osnovne karakteristike.

Xiaomi SU7 je sedan dužine 4.997 milimetara, sa međuosovinskim rastojanjem od tačno tri metra (3.000 mm). Automobil je širok 1.963, a visok 1.455 milimetara.

Budući kupci će, kada je o pogonu reč, moći da biraju između dve varijante: pogon samo na zadnje ili na sva četiri točka. Kod prve verzije, zadnju osovinu će pokretati elektromotor snage 295 "konja". Drugu, snažniju verziju će, osim tog motora, pokretati i prednji motor od 368KS. To znači da će ukupna deklarisana snaga koja će pokretati snažnijeg Xiaomi-ja SU7 ukupno iznositi – čak 663 konjskih snaga.

Dve različite verzije će imati i različite maksimalne brzine. Tako će jednomotorna moći da razvije makseimalnih 210 km/h, dok će dvomotorna moći da "tera" sve do 265 na sat. Informacije o kapacitetu baterija i dometu vožnje sa jednim punjenjem još nisu objavljene.

U zavisnosti od verzije i nivoa opreme, masa praznog vozila iznosi između 1.980 i 2.205 kilograma. SU7 se nudi sa dve različite veličine točkova, od 19 ili 20 inča, a tu je kao opcija i mogućnosti ugradnje lidara za (polu)autonomnu vožnju.

Xiaomi SU7 – prvi Xiaomi električni automobil
Izvor: YouTube / The Auto Observer

Infotejnment sistem automobila Xiaomi je opremio svojim novim HyperOS operativnim sistemom.

Kada konačno stigne u salone, Xiaomi SU7 će kupcima biti ponuđen u tri različite varijante, u zavisnosti od kombinacije tipa pogona i paketa dodatne opreme. One će, slično kao kod pametnih telefona, u imenu dobiti prepoznatljive "dodatke" i nositi nazive: SU7, SU7 Pro i SU7 Max.

Iako tehnološki gigant sa velikim brojem različitih proizvoda u svom katalogu, Xiaomi nije sam u ovom projektu. Tako će motore za njihov prvi elektromobil proizvoditi šangajska (kinesko-nemačka) kompanija United Automotive Electronic Systems.

Za pogonsku LFP (lithijum-gvožđe fosfat) bateriju zadužen je poznati kineski proizvođač BYD, već prilično etabliran u svetu elektromobilnosti. Kompletiranje prvog Xiaomija na četiri točka obavljaće se u pogonima komapnije Beijing Automotive Industry Holding (BAIC).

Proizvodnja Xiaomija SU7 počinje u decembru ove, a prve isporuke novog električnog automobila na kineskom tržištu mogu se očekivati tokom februara sledeće 2024. godine. Početna cena bi, prema nepotvrđenim informacijama, trebalo da iznosi oko 149.000 juana, odnosno oko 19.000 evra.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:11
Hyundai N Vision 74 Concept – sportski automobil sa ekološkim pogonom
Izvor: Hyundai
Izvor: Hyundai

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 11

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pedja

Ovoliki auto 20000, a telefon prodaju za 1000.

Njoka

Ovo će možda u Kini da bude 20k. Dok stigne kod nas i dok i menjaju sve što evropske regulative nalažu popeće se na 50k lagano..

Nik

Kinezi voze preozbiljna kola za ispod 20k.. samo pogledajte šta nama guraju za iste pare.. Naravno da nećemo ni uvoziti, ili će se s..a bar potruditi da bude barem 2x skuplje.. kako već kaže tata sa zapada da treeeba..