Evo zašto još uvek ne vozite električni automobil i kada bi to moglo da se promeni | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo zašto još uvek ne vozite električni automobil i kada bi to moglo da se promeni

Tamo gde postoji visoka finansijska podrška države, prodaja električnih vozila se odvija pozitivno, dok su u zemljama istočne i jugoistočne Evrope električni automobili i dalje veoma retka pojava na putevima

 Električni automobil _ punjenje baterije _ Foto Shutterstock (1).jpg Izvor: Shutterstock

Rast elektromobilnosti u Evropskoj uniji značajno je usporen poslednjih meseci, pa je tako u julu broj novoregistrovanih električnih automobila u EU opao za 11 procenata u poređenju sa istim mesecom prošle godine.

Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA) je zabeležila pad prodaje u 12 država članica Unije, a samo je u Nemačkoj registrovano čak 37 procenata manje električnih automobila.

Ukupno gledano, bez obzira na vrstu pogona, broj novoregistrovanih automobila u EU je porastao za 0,2 procenta, ali je tržišni udeo električnih automobila među njima opao sa 13,5 na 12,1 odsto. Automobili na fosilna goriva takođe imaju manji pad tržišnog udela od 46 procenata, dok jedni ozbiljniji rast imaju vozila sa hibridnim pogonom čiji je udeo porastao na – 32 odsto.

 Tesla, punjač, automobili, Tesla Motors
Tesla kućni punjač
Izvor: SmartLife / Tesla

Glavni razlog – visoka cena

Ekspert za mobilnost Konstantin Gal kaže da je ključni faktor koji trenutno sprečava dalju rasprostranjenost električnih automobila u EU visoka cena. Upravo to se dogodilo u Nemačkoj, piše Deutsche Welle, gde je ukidanje ekološke premije značajno umanjilo prodaju elektromobila.

U zemljama gde postoji visoka finansijska podrška države, prodaja se odvija pozitivno, dok se tamo gde subvencije nedostaju kupuju jeftiniji automobili sa motorima na unutrašnje sagorevanje (SUS).

A da se električni automobili dobro prodaju samo tamo gde su državne subvencije visoke, primer su skandinavske zemlje. Tako u Danskoj tržišni udeo električnih automobila iznosi čak 52, a u Švedskoj 34 procenta. Takođe, i u zemljama Beneluksa vozila na baterije su tražena zahvaljujući državnim premijama, koje u Belgiji, Holandiji i Luksemburgu iznose oko 30 procenata.

 Dacia SPRING _ Foto Dacia (5).jpg
Dacia SPRING
Izvor: Dacia

A gde smo tu mi?

U većini ostalih država EU električna vozila i dalje se slabo prodaju, pa je tako u čak 15 zemalja članica njihov udeo ispod 10 procenata, ističe Gal. Međutim, u zemljama istočne i jugoistočne Evrope, električni automobili su i dalje veoma retka pojava na putevima, i imaju tržišni udeo od skromnih 4,3 procenta. To su zanemarljivi tržišni udeli, konstatuje stručnjak, dodajući da malo šta ukazuje da će se to u doglednoj budućnosti promeniti.

Slab razvoj tržišta za električne automobile veliki je izazov za evropsku automobilsku industriju, pa proizvođači svoje ambiciozne ciljeve za razvoj električnih vozila moraju da prilagode realnosti.

Zbog toga će morati da produže paraleno prisustvo na tržištu, kako automobila da SUS motorima, tako i onih na električni pogon. To će, prema mišljenju stručnjaka iz industrije, koštati mnogo novca, a takvo stanje se neće poboljšati sve dok se na tržištu u većem broju ne pojave jeftiniji električni automobili.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:57
Galerija Automobila Srbije
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA