BANKE U SRBIJI DRASTIČNO POVEĆALE CENE USLUGA: Da li se sad digitalno plaćanje i onlajn bankarstvo zaista više isplate? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BANKE U SRBIJI DRASTIČNO POVEĆALE CENE USLUGA: Da li se sad digitalno plaćanje i onlajn bankarstvo zaista više isplate?

Iz Udruženja banaka kažu da je povećanje cena napravljeno kako bi se građani privoleli da koriste digitalne usluge, dok iz Udruženja bankarskih klijenata “Efektiva“ tvrde da to nije baš tako.

  Izvor: MONDO / Goran Sivački

Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) Vladimir Vasić izjavio je da su pojedine banke napravile korekcije cena za pojedine bankarske usluge kako bi klijente što više preusmerile da te usluge umesto fizički koriste digitalno.

Vasić je rekao, prenosi agencija Tanjug, da korišćenje digitalnih usluga štedi građanima i vreme i novac.

Možda će vas zanimati:

"Ako uporedimo koliko nam je vremena i novca potrebno za odlazak u ekspozituru, oko 30 minuta da odemo do ekspoziture, neko vreme za plaćanje provedemo u ekspozituri, zatim povratak nazad, to naravno više košta, nego digitalni način plaćanja", rekao je Vasić.

Ističe da fizičko plaćanje po nalogu košta 50 dinara, a preko mobilnih aplikacija klijenti u paketu plaćanje više naloga imaju za 100, 200, 300, odnosno 400 dinara ili je digitalno ta cena po nalogu 10 dinara. "To je očito ušteda. Želja banaka je da olakša klijentima", rekao je Vasić.

Ukazao je da u Srbiji postoji 26 banaka i da nisu sve banke podigle cene svojih usluga, te poručio da svako ko je nezadovoljan svojom bankom može da je promeni.

S druge strane, predsednik Udruženja bankarskih klijenata Efektiva Dejan Gavrilović za K1 kaže da takvo obrazloženje za povećanje cena pojedinih bankarskih usluga "ne pije vodu", te dodaje da su i pojedine digitalne usluge poskupele. "Kad je počela promocija elektronskog bankarstva, argumenti banaka su bili upravo ti da se štedi vreme i novac, ali štede i bankari, jer time imaju manji broj zaposlenih", rekao je Gavrilović.

Za povećanje cena pojedinih usluga kaže da ne postoji logično objašnjenje koje može da opravda takav postupak banaka. Gavrilović ističe i to da zbog toga imaju dosta žalbi građana, posebno na drastičan rast cena u jednoj banci i uvođenje novih tarifa.

Ističe da se sada pojavila i naknada za održavanje deviznog računa, koja nikada nije postojala ili naknada za izvršenje trajnog naloga.

 Novčići, Dinari, Kovanice, Metal Izvor: MONDO / Mario Milojević

ŠTA JE SVE POSKUPELO U BANKAMA

Klijentima jedne od tih banaka prethodnih dana stiglo je obaveštenje da će od 31. maja početi da važe nove Tarife naknada za usluge fizičkim licima. U novom cenovniku se vidi da će pojedine usluge biti skuplje i za čak 100 odsto!

Tako će, recimo, poskupeti vođenje svih vrsti platnih računa - neki za 25 dinara, drugi za 50 dinara, dok će jedan od platnih računa poskupeti sa sadašnjih 400 na čak 799 dinara mesečno, što je maltene duplo povećanje.

Možda će vas zanimati:

Dok će kod ove banke izdavanje prvog izvoda platnog računa mesečno i dalje biti besplatno, naknada za svaki sledeći izvod poskupeće sa sadašnjih 50 na 100 dinara.

Klijenti banaka koji su prosledili ovaj cenovnik svoje banke posebno su rezignirani što će im od kraja maja biti naplaćivana i provizija na onlajn plaćanja koju do sada nisu plaćali. Ta provizija će im po novom iznositi od 15 do 30 dinara po nalogu za plaćanje u zavisnosti od vrste platnog računa. Poskupeće i izdavanje čeka sa sadašnjih 20 na 25 ili 35 dinara, u zavisnosti od platnog računa.

Poznavaoci bankarskih prilika podsećaju da su od januara i druge banke povećale cene održavanja računa, naknada za isplatu gotovine, korišćenje bankomata pa i SMS obaveštenja, koja su sa 70 dinara poskupela na 100, objavio je MONDO.

Da li vi koristite onlajn bankarstvo i aplikaciju vaše banke? Šta je poskupelo u vašoj banci?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 34

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Drugi jos gori

Odrzavanje dinarskog tekuceg racuna za zaposlene je 110 dinara u Postanskoj stedionici. Elektronsko placanje racuna je 12 meseci besplatno, a posle 50 din. mesecno. Barem je tako jos uvek...

Sava

Imate izbor, postoji i domaca banka BPŠ koja je najpovoljnija I najniže tarife. A vi uvek birate strane banke gde je sve mnogo povoljnije

Aleksandar

u Intezi sam i mene održavanje košta 300 dinara za 1 dinarski i 1 devizni na koji su mi vezane Visa Inspire, Mastercard i Dina i odvojeni devizni za Visa Internet koji je besplatan, i uključivao je Online bankarstvo i besplatno placanje bezgotovinsko, i menjačnicu i mogućnost da prebacim novac između kartica, i besplatne trajne naloge. Sada, po novom bih trebao da platim održavanje 425 dinara za 1 dinarski i 1 devizni koji su prvi navedeni, i morao bih da platim 150 dinara održavanje deviznog na koji je vezan Visa Internet, i to sve samo skoro 600 dinara. A na sve to se nadovezuje i plaćanje svake transakcije u vidu plaćanja putem elektronskog bankarstva, 50 dinara se dodatno naplaćuje za sve što se bude kupovalo na rate i za svaku ratu, i ako na deviznom imate neki saldo da je ostvaren u toku meseca transakcija, na isti će se naplaćivati tih 150 dinara koje sam naveo. Preterali su ga zaista, i to sve zbog toga da bi omogućili novo online bankarstvo, transakcije do 300.000 dinara će se ostvarivati odmah, moći će da se kupuje sa Visa Inspire na rate, realno to su za mene sve stvari koje mi ne trebaju, a duplo ima od sada da naplate. Nisam protiv da se ne plaća održavanje računa ukoliko su mi zaista neke pružene usluge koje opravdavaju takav trošak i do sada zaista imam pohvale ali to da je sve povećano duplo a ništa novo nisam dobio realno svojim dosadašnjim korišćenjem je stvarno bezobrazluk. Sačekaću koji period da vidim kako će to sve uroditi plodom posle 31. maja, ali ako se ništa ne menja a cena otišla gore, verovatno ću menjati banku.