Navodno su primoravali i proizvođače pametnih telefona da sakriju ta podešavanja o praćenju.
Kompanija Google je navodno otežala pronalaženje podešavanja za lokaciju uređaja kako ga korisnici Android operativnog sistema ne bi isključili.
Takav potez je imao za cilj da očuva napore prikupljanja podataka koji pokreću unosan posao oglašavanja ovog tehnološkog giganta, otkrivaju sudski dokumenti.
Tu odluku su doneli nakon što su sproveli istraživanje u kom je istaknuto da je veliki broj korisnika isključilo tu opciju jednom kada je bio olakšan pristup istoj, tvrde ti dokumenti. Oni su procenili da to može da bude problem, te su pritisnuli i druge proizvođače Android pametnih telefona da sakriju to podešavanje.
Državni tužilac u Arizoni, Mark Brnovič je podneo tužbu protiv kompanije Google prošlog maja, tvrdeći da ta kompanija ilegalno prati lokaciju Android korisnika, bez njihove dozvole, čak i kada su korisnici onesposobili funkcije praćenja lokacije. Tužba sugeriše da je Google nastavio da prati lokaciju korisnika dok su te opcije radile u pozadini uređaja (bile ugašene), te da su one bile zaustavljene jedino kada su korisnici onemogućili praćenje na nivou sistema.
Prema dokumentima iz ove tužbe, jedan takav proizvođač telefona koga je Google uspešno pritisnuo je i kompanija LG, koja je pre samo nekoliko meseci izašla iz ove industrije. Oni su navodno pomerili tu opciju da se nalazi na drugoj strani podešavanja. Tužba je podneta kao odgovor na istraživanje Associated Press agencije iz 2018. godine koja je detaljno proučila Google-ove prakse o prikupljanju podataka o lokaciji na telefonima sa Android-om, mobilnim operativnim sistemom te kompanije. Oni su tada objavili da Google može da prati kretnju svojih korisnika čak i kada su isključili opciju Location History.
Ukoliko je ta opcija pauzirana, kompanija i dalje može da prati kretnju korisnika, ali se na Google mapama neće pojaviti izveštaj da su tamo bili. Korisnici međutim mogu da isključe praćenje lokacije putem drugog podešavanja koji se zove Web and Apps Activity. U galeriji koju smo napravili za vas pogledajte gde se nalazi ta opcija.
Kompanija Google veći deo svog prihoda zaradi kroz masivne operacije reklamiranja, a koje se zasnivaju na ličnim podacima korisnika koji koriste njihove proizvode, prenosi Cnet. Brnovič je na svom Twitter nalogu otkrio da je Google zaradio 2019. godine 135 milijardi od 165 milijardi dolara zahvaljujući oglašavanju. On je istakao prvi put kada je tužba bila podneta, da su korisnici imali "lažni osećaj sigurnosti" jer ih je Google naterao da veruju da jednom kada osposobe praćenje da zaista ne mogu da prikupljaju podatke o njihovoj lokaciji.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.