Pokretan hibridnim pogonskim sistemom, Pegasus E-Class ima domet od oko 480 kilometara i može da leti i do tri sata, nakon čega se gorivo dopunjava kao i kod svakog drugog automobila na najbližoj benzinskoj pumpi
Dronovi različitih veličina i namena poslednjih godina su doživeli pravi bum. Slična tehnološka rešenja koja oni koriste sve češće nalaze primenu i kod većih letelica, pa je tako večita čovekova želja za savladavanjem nebeskih visina u današnje vreme dobila novi oblik koga smo nazvali – leteći automobil.
Pokušaja spajanja klasičnih putničkih automobila i manjih letelica bilo je i ranije, ali su tek u deceniji za nama oni počeli da dobijaju oblik, tehničke karakteristike i funkcionalnosti koje upućuju na to da bismo uskoro njima zaista mogli da letimo kao svakodnevnim prevoznim sredstvima.
A među brojnim funkcionalnim prototipovima i testnim modelima, našao se i model australijske kompanije Pegasus Aerospace Corporation, koja je nedavno najavila da sledeće 2025. godine počinje prodaju svog "električnog" letećeg automobila – Pegasus E-Class.
Pokretan hibridnim pogonskim sistemom, E-Class ima domet od 300 milja (480km) i može da leti i do tri sata pre nego "zatraži" da se dopuni gorivo. A ono se dopunjava kao i kod svakog drugog automobila – nakon što sletite, dovezete se na najbližu benzinsku pumpu i natočite gorivo.
Inače, E-Class može da postigne brzinu veću od 75 milja na sat (120km/h) – "na čistu električnu energiju". Ovaj mali helihopter na točkovima moguće je registrovati za "kopnenu" vožnju, kao i svaki drugi automobil, a da biste ga vozili, naravno, potrebna vam je vozačka dozvola za automobil.
Međutim, ko poželi da se vine u visine to neće moći da uradi ukoliko nema i licencu za sportskog pilota, odnosno pilotsku dozvolu za upravljanje sportskim avionom.
Pegasus tvrdi da su njihova vozila / letelice u velikoj prednosti u odnosu na konkurenciju, pošto im je australijska Uprava za bezbednost civilnog vazduhoplovstva (CASA) odobrila dozvolu za letenje, prema važećim propisima koji važe za sportske avione u vazdušnom prostoru te zemlje.
Inače, Pegasus E je prvi put predstavljen kao prototip na tri točka još 2013. godine. Zatim je 2021. postao pretproizvodni model, odnosno finalni prototip, sa četiri točka. CASA letački sertifikat mu je dodeljen prošle 2023. godine, a slična potvrda uskoro se očekuje i u SAD.
Inače, osim E-Class-a kao svog najistaknutijeg modela, Pegasus Aerospace Corporation je razvila i planira proizvodnju više različitih letećih automobila, jednoseda i dvoseda, kao i vazdušni taksi sa četiri sedišta.
Upravo za taj model – Pegasus Air-Taxi predviđen je širok spektar potencijalnih primena kako u civilnim, medicinskim i logističkim službama, tako i za policijske i vojne namene, kao i za potrebe hitnih službi u najrazličitijim (rizičnim) situacijama.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.