Za pogon koristi baterije, a umesto šina, inovativni tramvaj se kreće posebno označenim trakama saobraćajnica u koje su ugrađeni senzori
Zovu ga tamvaj i pored toga što nema šine. Izgleda kao tamvaj, ali se strujom ne napaja putem trola. Bez obzira na sve to, vlasti australijskog grada Perta smatraju da bi ovo vozilo trebalo da unapredi lokalni javni prevoz i da ga učini prihvatljivijim za građane.
Autonomnom tramvaju koji se kreće na točkovima i gumama, šine ni ne trebaju. Ne trebaju mu ni trole, jer za pogon koristi baterije, a pogonsku električnu energiju mogu da proizvode i gorivne ćelije.
A umesto šina, inovativni tramvaj koristi posebno označene trake saobraćajnica kojima može da se kreće brzinama do 70 kilometara na sat. Za precizno navođenje, odnosno upravljanje vozilom, zaduženi su senzori ugrađeni u podlogu saobraćajnih traka.
Jedna od najvećih prednosti ovih tramvaja upravo je to što se kreće na točkovima, zbog čega su izmene u putnoj infrastrukturi minimalne, pošto nema obimnih radova na postavljanju šina i električnih stubova za napajanje. Time je prilagođavanje saobraćajnica autonomnim tramvajima mnogo jednostavnije, a samim tim i jeftinije.
Autonomni tramvaj je dugačak 30 metara i može da preveze 150 putnika, što ga čini dosta ekonomičnijim od standardnih gradskih autobusa.
Nastao je kao zajednički projekat lokalnog Univerziteta Kurtin (Curtin University), Kineske korporacije za proizvodnju šinskih vozila (China Railway Rolling Stock Corporation - CRRC) i kineske kompanije Shanghai Electric and Infrastructure Technology Solutions.
Vlasti Perta smatraju da će uvođenje autonomnih tramvaja podstaći građane da više koriste javni prevoz, i da svoje automobile ostave kod kuće kako bi se smanjile gužve u saobraćaju, kao i emisija izduvnih gasova.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.