Nakon uspešnog testa drona sa raketnim motorom, Venus Aerospace se nada da će istu tehnologiju moći da primeni za pogon aviona budućnosti koji bi leteo brzinom devet puta većom od brzine zvuka
Kompanija Venus Aerospace, iz Hjustona u Teksasu, uspešno je izavršila probni let svoje bespilotne letelice sa "raketnim motorom sa rotirajućom detonacijom".
Superbrzi dron je leteo skoro nadzvučnim brzinama, zahvaljujući inovativnom motoru koji bi značajno mogao da promeni putničke avione kakve danas poznajemo.
Američka kompanija se nada da će ovu vrstu motora moći da iskoristi za pogon aviona budućnosti koji bi putnike prevozio brzinom devet puta većom od brzine zvuka. A to je brzina od devet maha (Mach 9), odnosno tek nešto veća od i ovako neverovatnih 11.100 km/h.
Avion koji bi leteo tolikom brzinom bi razdaljinu od Londona do San Franciska ili od Tokija do Njujorka mogao da savlada za samo jedan sat!
16 kilometara brzinom 1.094 na sat
"Dron je uspešno obavio svoj prvi let. Test je uspešno demonstrirao kontrole letenja, stabilnost, rad vrhunskog pogonskog sistema sa rotirajućim detonacionim raketnim motorom (RDRE – Rotating Detonation Rocket Engine), telemetriju, operacije na zemalji i lansiranje iz vazduha", objavila je kompanija prošlog meseca, nakon što je prethodno 24. februara testiranje obavljeno.
Objavljen je i snimak prvog leta drona, u kome se vidi njegovo lansiranje iz aviona u letu. Letelica dužine 2,44 metra, teška 136 kilograma, ispuštena na visini od 3.650 metara, ubrzala je do maksimalne brzine od 0,9 maha, odnosno 1.111 km/h i njome letela 16 kilometara.
Pokretao ga je motor pogonjen vodonik-peroksidom i to sa 80 odsto maksimalnog potiska, kako dron ne bi premašio brzinu od jednog maha. Testirana tehnologija raketnog motora pokazala je 15 odsto veću efikasnost rada od standardnih raketnih motora.
Brzina zvuka iznosi oko 1.234 km/h, dok je dron svoj let od 16 kilometara (10 milja) izveo prosečnom brzinom od oko 1.094 km/h.
Stargazer – naslednik Concorde-a?
Iako već postoje avioni, pretežno vojni, koji mogu da lete brzinama čak i većim od brzine zvuka, komercijalni putnički avionu mnogo su sporiji od toga. Jedini do sada uspešno korišćeni civilni nadzvučni avion – čuveni Concorde, leteo je prosečnom brzinom od dva maha.
Putnički avion mlaznjak, ekvivalentan Venus Aerospace-ovom dronu, koji bi mogao da leti brzinom devet puta većom od brzine zvuka, bio bi prava revolucija kako u savremenom vazdušnom saobraćaju, tako o u večitom čovekovom naporu za savlađivanje razdaljina.
Inače, o razvoju ideje hipersoničnog aviona firme Venus Aerospace, pod radnim imenom "Stargazer" (galerija iznad) mediji su već pisali prošle godine. Reč je o ideji civilnog aviona pokretanog raketnim motorima, koji bi bio projektovan da leti prosečnim brzinama od oko 8.000km/h i sposoban da se popne do visine od 52.000 metara.
Supružnici Daglbi, vlasnici kompanije Venus Aerospace i glavni inženjeri iza tog projekta, su tada saopštili da imaju za cilj da karte za letove takvim avionom ne koštaju više od sadašnjih cena letenja prvom klasom.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.