Od Njujorka do Tokija za sat vremena: Stargazer je hipersonični avion budućnosti | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Od Njujorka do Tokija za sat vremena: Stargazer je hipersonični avion budućnosti

Tokom leta, Stargazer će dostići brzinu čak devet puta veću od brzine zvuka.

 Stargazer avion će od Njujorka do Tokija stizati za 1 sat Izvor: Venus Aerospace

Ako ste ikada poželeli da letite brzinom od 9 maha, nije isključeno da će se to jednog dana i dogoditi, jer je upravo to brzina kojom će se kretati avion Stargazer.

Iako još uvek u razvoju, letelica kompanije Venus Aerospace zaista obećava, pogotovo ako uzmemo u obzir da ovaj startap koristi pomoć i savete američke svemirske agencije NASA.

Snaga ovog hipersoničnog mlaznjaka dolazi od detonacijskog motora koji se okreće 20.000 puta u sekunda, dok za poletanje koristi konvencionalne mlazne motore. U letu će dostići maksimalnu brzinu devet puta bržu od zvuka, odnosno nešto više od 11.000 km/h.

Ukoliko ste upoznati sa komercijalnim hipersoničnim letelicama iz prošlosti, kojih danas, nažalost, više nema, verovatno znate da je probijanje zvučnog zida predstavljao veliki problem za one na tlu - u SAD je na snazi zabrana nadzvučnih letova zbog buke koja je ozbiljno ometala stanovništvo dok su Concorde avioni leteli nebom. Međutim, inženjeri kompanije Venus tvrde da se zvučni udar prilikom leta ovog aviona neće čuti na tlu.

Ipak, ono što je posebno interesantno kod ove letelice, zbog čega i nosi tako ambiciozno ime, jeste da će Stargazer leteti do ivice svemira, na visini od čak 51.870 metara. Na ovaj način putnici koji se nalaze u letelici će jednog dana moći da stignu od Njujorka do Tokija za samo sat vremena.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 9

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Jelena

Ko će da im sedne u to čudo?

Dok Holidej

Ovakvi projekti su mamac za investitore, pa se posle ispostavi da su neprofitabilni. Trenutno prosečno vreme leta od NY do Tokija je 14h. Dodaš još 2h na polaznom aerodromu, još jedno 2h do i od aerodroma, čekanje prtljaga na destinaciji, pasoška kontrola itd. Ako ima presedanja to može biti još 2-4h na nekom aerodromu između. Sve u svemu 20-24h. Dakle izgubljen ceo jedan dan. Skraćenje puta za 13h deluje wow, ali ako se prateća zadržavanja na aerodromima produže, pa još ako su vremena polaska nepovoljna, onda putnici već nemaju naročiti motiv da koriste ovaj vid putovanja. Ukoliko je pri tome cena za red veličine veća, onda ništa od toga. To je i ubilo Konkord. Cena je bila u rangu biznis klase, pri tome se sedelo u napakovanim sedištima kao u regularnoj ekonomskoj klasi, a od ukupnog puta Evropa - SAD je bilo skinuto vrlo malo vremena. Sam let je bio kraći, ali sve okolo je bilo duže.

Jelena

A kako ce ljudi da izdrze 9maha?