Parkiraš pikap i odletiš dronom: Ovaj leteći automobil stiže već 2026. godine | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Parkiraš pikap i odletiš dronom: Ovaj leteći automobil stiže već 2026. godine

Autor Miloš B. Jovanović

Neobična pikap-letelica Land Aircraft Carrier sastoji se od dva dela: vozila koje predstavlja neku vrstu pikapa i putničkog električnog drona koji može da preveze dve osobe

 Xpeng leteći automobil _ Foto Xpeng AeroHT.jpg Izvor: XPENG AEROHT

Teško ih je svrstati u kategoriju pravih automobila, ali se običaj da većinu velikih putničkih dronova koji mogu da se koriste kao letelice za prevoz ljudi na kraće destinacije (leteći taksiji), nazivamo – letećim automobilima, već poprilično ustalio.

Jedan od brojnih takvih koncepta predstavio je i kineski proizvođač električnih automobila Xpeng, koji je za razliku od konkurencije, početak proizvodnje najavio za 2026. godinu.

Aeronautičko odeljnje kompanije Xpeng AeroHT, kreiralo je neobičnu letelicu – Land Aircraft Carrier koja se sastoji se od dva dela: vozila koje predstavlja neku vrstu pikap kamion(et)a, koja pomalo podseća na Tesla Cybertruck, dok drugi deo predstavlja putnički električni dron za prevoz dve osobe.

XPeng X2 leteći autmobil na Smart China Expo 2023 sajmu
Izvor: YouTube / 中国新闻社

Dva dela vozila/letelice funkcionišu potpuno nezavisno jedan od drugog i to tako što je dron smešten u prtljažnik pikapa iz koga izlazi na posebnoj rampi. Kada požele da lete, putnici sedaju u dron koji se nakon poletanja odvaja od vozila. A po završtku leta, letelica se ponovo "pakuje" u kamion.

Xpeng trenutno sprovodi proces sertifikacije letelice kod kineskih vazduhoplovnih vlasti i planira da, u saradnji sa opštinama i gradovima, odredi leteće zone ili leteće parkove, u kojima će vlasnici moći da lete svojim dronovima, piše CNBC.

 Xpeng leteći automobil _ Foto Xpeng AeroHT (2).jpg
Xpeng – pikap i leteći automobil
Izvor: XPENG AEROHT

Ono što je svakako zanimljivo je da se, barem za početak, za upravljanje dronom neće tražiti posebna dozvola, pošto bi letelica prvenstveno trebalo da se koristi za sportsko letenje i zabavu.

Međutim, kako se s vremenom dron sve više bude koristio blizu urbanih centara, za očekivati je da će piloti ipak morati da imaju dokumenti koji potvrđuju njihovo znanje i veštinu upravljanja takvim letelicama.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:45
EHang E216-S leteći taksi
Izvor: Twitter / allenwan290
Izvor: Twitter / allenwan290

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

misko

Deluje dobro, osim sto elise mogu nekome da odrube glavu.

Nik

Samo lud može da sedne u ovo ... i ode na visinu više od par m, sa kojih možeš iovako da padneš..

Mrcela

@Nik U vecoj opasnosti si u autu ili u avionu, avioni su posebna prica, recimo jedan motor ima 180 turbina, kada bi to ljudi znali nikada ne bi seli u avion. Brushless motori; motori bez cetkica, tu nema sta da se pokvari, to su motori koji se nalaze u kompjuterima, kao ventilatori, u hard diskovima; mogu da rade po 20+ godina 24h dnevno, jer nema sta da crkne., to ne moze da padne ako vodis racuna o bateriji. Nije to nesigurno u pogledu kvarova; to je jedna od pouzdanijih stvari koju su ljudi napravili.