Neobična pikap-letelica Land Aircraft Carrier sastoji se od dva dela: vozila koje predstavlja neku vrstu pikapa i putničkog električnog drona koji može da preveze dve osobe
![Xpeng leteći automobil _ Foto Xpeng AeroHT.jpg Xpeng leteći automobil _ Foto Xpeng AeroHT.jpg](https://staticsmartlife.mondo.rs/Picture/107041/jpeg/Xpeng-leteci-automobil-_-Foto-Xpeng-AeroHT.jpeg?ts=2024-05-23T10:14:31)
Teško ih je svrstati u kategoriju pravih automobila, ali se običaj da većinu velikih putničkih dronova koji mogu da se koriste kao letelice za prevoz ljudi na kraće destinacije (leteći taksiji), nazivamo – letećim automobilima, već poprilično ustalio.
Jedan od brojnih takvih koncepta predstavio je i kineski proizvođač električnih automobila Xpeng, koji je za razliku od konkurencije, početak proizvodnje najavio za 2026. godinu.
Aeronautičko odeljnje kompanije Xpeng AeroHT, kreiralo je neobičnu letelicu – Land Aircraft Carrier koja se sastoji se od dva dela: vozila koje predstavlja neku vrstu pikap kamion(et)a, koja pomalo podseća na Tesla Cybertruck, dok drugi deo predstavlja putnički električni dron za prevoz dve osobe.
Dva dela vozila/letelice funkcionišu potpuno nezavisno jedan od drugog i to tako što je dron smešten u prtljažnik pikapa iz koga izlazi na posebnoj rampi. Kada požele da lete, putnici sedaju u dron koji se nakon poletanja odvaja od vozila. A po završtku leta, letelica se ponovo "pakuje" u kamion.
Xpeng trenutno sprovodi proces sertifikacije letelice kod kineskih vazduhoplovnih vlasti i planira da, u saradnji sa opštinama i gradovima, odredi leteće zone ili leteće parkove, u kojima će vlasnici moći da lete svojim dronovima, piše CNBC.
![Xpeng leteći automobil _ Foto Xpeng AeroHT (2).jpg Xpeng leteći automobil _ Foto Xpeng AeroHT (2).jpg](https://staticsmartlife.mondo.rs/Picture/107043/jpeg/Xpeng-leteci-automobil-_-Foto-Xpeng-AeroHT.jpeg?ts=2024-05-23T10:20:56)
Ono što je svakako zanimljivo je da se, barem za početak, za upravljanje dronom neće tražiti posebna dozvola, pošto bi letelica prvenstveno trebalo da se koristi za sportsko letenje i zabavu.
Međutim, kako se s vremenom dron sve više bude koristio blizu urbanih centara, za očekivati je da će piloti ipak morati da imaju dokumenti koji potvrđuju njihovo znanje i veštinu upravljanja takvim letelicama.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.