Fizički tasteri ili ekran na dodir: Koje rešenje je bezbednije i efikasnije u automobilima? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fizički tasteri ili ekran na dodir: Koje rešenje je bezbednije i efikasnije u automobilima?

Autor Ilija Baošić

Veliki ekran na konzolnoj tabli može biti veoma koristan. Međutim, postavlja se pitanje da li su moderne tehnologije u automobilima uvek bolje rešenje.

Mnogi proizvođači automobila se u poslednje vreme udaljavaju od dobrih starih tastera i prekidača u korist informativnih ekrana na dodir na centralnoj konzoli.

Možda ste i vi među onima koji se žale na ovakva rešenja, te smatraju da su stari, dobri dugmići bili bolji. Ukoliko je to slučaj, značiće vam podatak da ste u pravu, jer je jedno testiranje to i dokazalo, ali i pokazalo da su "staromodni" sistemi bezbedniji i efikasniji od modernih.

 2024 Mini Cooper Electric kabina Izvor: BMW Group

U pitanju je istraživanje koje je sproveo Vi Bilagare. Ovaj švedski automobilski magazin je 2022. godine obavio testove na 12 automobila - 11 relativno modernih i jednim Volvo četvorotočkašem iz 2005. godine sa isključivo fizičkim kontrolama.

Sami testovi su bili veoma jednostavni. Vozači su dobili instrukcije da se kreću praznom pistom brzinom od 110 km/sat i izvrše četiri zadatka - od prilagođavanja klime do podešavanja radija.

Rezultati su, u najmanju ruku, bili iznenađujući, jer je Volvo iz 2005. godine tokom testa daleko nadmašio moderne automobile opremljene ekranom na dodir. Test vozač je obavio sva četiri zadatka za samo 10 sekundi i pređenih 306 metara. S druge strane, najbolje vreme u modernijim automobilima je bilo 13,5 sekundi. Iako deluje kao mala razlika, u pitanju je izuzetak, jer je vozačima u većini vozila bilo potrebno više od 20 sekundi i pređenih 600 metara da obave zadate radnje.

Ispod možete videti koliko je vremena bilo potrebno da se obave sva četiri zadatka u različitim automobilima, kao i pređenu distancu:

  • BMW iX - 30,4 sekundi / 928 m
  • Dacia Sandero - 13,5 sekundi / 414 m
  • Hyundai Ioniq 5 - 26,7 sekundi / 815 m
  • Mercedes GLB - 20,2 sekunde / 616 m
  • MG Marvel R - 44,9 sekundi / 1372 m
  • Nissan Qashqai - 25,1 sekunda / 765 m
  • Seat Leon - 29,3 sekunde / 895 m
  • Subaru Outback - 19,4 sekunde / 592 m
  • Tesla Model 3 - 23,5 sekundi / 717 m
  • Volkswagen ID.3 - 25,7 sekundi / 786 m
  • Volvo C40 - 13,7 sekundi / 417 m
  • Volvo V70 (2005) - 10,0 sekundi / 306 m

Kako je veličina uzorka premala, ova studija, naravno, nije savršena. Ipak, nesumnjivo navodi na razmišljanje u svojim implikacijama.

 Volkswagen ID.3 _ ADAC test _ Foto Volkswagen ADAC (1).jpg Izvor: Volkswagen / ADAC

Zasigurno je da su moderne centralne konzole veoma moćni sistemi, sa prikazima kamera, naprednom GPS navigacijom i podrškom za multimedijalni sadržaj. Ipak, kada takvi interfejsi nisu jednostavni za korišćenje, a kontrolišu stvari kao što su brisači vetrobranskog stakla ili klima uređaj, ne samo da mogu biti stvar frustracije, već i opasnost pri vožnji.

Tradicionalni dugmići, kontroleri i prekidači imaju taktilnost koja omogućava vozačima da ih intuitivno pronađu i podese dok drže pogled na putu - ekran osetljiv na dodir to ne nudi (još uvek). Analogne kontrole su takođe trajno pozicionirane, dok moderna rešenja mogu zahtevati dodatnu navigaciju kroz interfejs kako bi se došlo do željene funkcije.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:57
Galerija Automobila Srbije
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 5

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Srboljub

Apsolutno taster, posle nekog kraćeg vremena većinu možeš da kontrolišeš i bez gledanja, da ne pominjem koliko je zamena jednostavnija i jeftinija.

Marko

Naravno da sam za fizičke tastere. Dalja objašnjenja nisu potrebna.

beogradska seljačina

Celu deceniju i po ovog veka su pravili gore plastikanere nego devedesetih, tek negde oko 2015.-16. počinje da izgleda kako "evo sad" manje zakidaju i eto makar liči na neki kvalitet, da bi se tek kroz 5-6 godina stiglo do očigledne nameštene igre, jer su sve vreme korišćeni ostaci unapred naručene plastike i kalupi starih mašina, a cene samo rasle po 5-10% godišnje. Ja se sećam francuskih kalendara od pre 30 godina sa ručnim skicama ovih današnjih modela sa staklenim krovovima, ekranima preko cele table, znakovima od pola metra, 20" felnama i špicastim fontovima imena, el. motorima na svakom točku posebno. Svi oni znaju sve unapred bar toliko, a mi gorimo kao prženice iz godine u godinu šta će biti i šta neće biti. Tek koliko samo ima identičnih delova po 5x različitim cenama - jer obrnu redosled žica u priključcima ili položaj šrafova i tako prodaju kao novi model, specijalne serije za ovu ili onu verziju itd. ili ih svesno prave samo u jednom mestu za celu planetu, pa em preplatiš, em čekaš 6 nedelja i na kraju otkriješ po serijskom broju da je proizvedeno 2 godine pre samog automobila "ali original - pa će da traje - ćuti puk'o sam pare - ionako dogodine ide u oglase".