Da li su dugmići u automobilu bolje rešenje od ekrana na dodir? Nova studija pokazala da jesu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li su dugmići u automobilu bolje rešenje od ekrana na dodir? Nova studija pokazala da jesu

Autor Ilija Baošić

Najnovija studija je pokazala da su ekrani na dodir u automobilima ne samo manje efikasni od dugmića, već i opasnije rešenje.

 Dugmići u automobilima su bolji od ekrana na dodir, studija Izvor: Unsplash

Mnogi proizvođači automobila se u poslednje vreme udaljavaju od dobrih starih dugmića i prekidača u korist informativnih ekrana na dodir na centralnoj konzoli.

Možda ste i vi među onima koji se žale na ovakve sisteme i smatraju da su dugmići bili bolje rešenje. Ukoliko je to slučaj, značiće vam da znate da ste u pravu - najnovija studija švedskog automobilskog magazina Vi Bilagare je pokazala da su ekrani osetljivi na dodir daleko manje bezbedni i efikasni od "staromodnih" rešenja.

Možda će vas zanimati

Tokom leta, Vi Bilgare je sproveo testove na 12 modela automobila - 11 modernih i jednim Volvo četvorotočkašem iz 2005. godine sa fizičkim kontrolama - i omogućio test vozačima da se upoznaju sa detaljima i nedostacima vozila. Sami testovi su bili jednostavni, vozači su dobili instrukcije da se kreću praznom pistom brzinom od 110 km/h i izvrše četiri zadatka - od prilagođavanja klime do petljanja sa radiom.

Studija je pokazala da je Volvo iz 2005. godine daleko nadmašio moderne automobile opremljene ekranom na dodir. Test vozač je obavio sva četiri zadatka za samo 10 sekundi i pređenih 300 metara.

S druge strane, najbolje vreme u modernim automobilima je bilo 14 sekundi. Poražavajući podatak je da je ovo vreme izuzetak, jer je na većini vozila bilo potrebno više od 20 sekundi i pređenih 600 metara.

Naravno, studija nije savršena i veličina uzorka je premala, ali svakako navodi na razmišljanje u svojim implikacijama.

Nema sumnje da su moderne centralne konzole veoma moćni sistemi, sa prikazima kamera, naprednom GPS navigacijom i podrškom za multimedijalni sadržaj. Ipak, kada takvi interfejsi nisu jednostavni za korišćenje, a kontrolišu stvari kao što su brisači vetrobranskog stakla ili klima uređaj, ne samo da mogu biti stvar frustracije, već i opasnost pri vožnji.

Tradicionalni dugmići, kontroleri i prekidači imaju taktilnost koja omogućava vozačima da ih intuitivno pronađu i podese dok drže pogled na putu - ekran osetljiv na dodir to ne čini. Analogne kontrole su takođe trajno pozicionirane, dok moderna rešenja mogu zahtevati dodatnu navigaciju kroz interfejs kako bi se došlo do željene funkcije.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Max

Za ovo ne bila neophodna cela studija? OMG!

Arsenije

Dugmiće napipam ne gledajući, uključim radio, tempomat, klimu, pojačam, smanjim,... Treba da dok vozim na ekranu osetljivom na dodir da igram igricu da bi podesio klimu, ili da za svaku promenu stajem? Možda izgleda tehnološki modernije, ali je daleko od bezbednijeg.

Njoka

Naravno da jesu. Jedino Mazda je to skapirala izgleda danas.