Svaka novina rađa novi tip prevaranata, a s kriptovalutama su u igri velike sume novca. Čuvajte svoje digitalne novčanike.
Godina koja se uskoro završava je bila važna za kriptovalute, ali i za prevarante koji su u njima videli priliku za zaradu.
Valute kao što su Bitcoin, Ethereum i Dogecoin su proteklih meseci krčile put ka mejnstrimu, a zbog velikih skokova u vrednosti su privukle pažnju onih koji se za njih ranije nisu interesovali.
Iako su i dalje nepredvidive, kriptovalute su sve poznatije, a prevaranti su odlučili da to iskoriste.
Na meti su se našli svi oni koji su poželeli da zarade na brzinu, jer brzopletost često isključuje oprez.
Među najnovijim prevarama je ona u kojoj su se od korisnika krali ključevi za digitalne novčanike, a s njima i kriptovalute. Do žrtava se dolazilo preko platforme Twitter, a tako što su napadači pratili postove s određenim terminima koji su u vezi sa digitalnim valutama.
Bilo je i drugih prevara, a najviše pažnje je privukla ona koja se tiče Squid Game kriptovalute. Od kada se pojavila na platformi Netflix, serija Squid Game je privukla veliku pažnju. Uvukla se u sve sfere života, pa i u kripto-svet. Ispostavilo se da je ovo poslednje prevara.
SQUID kriptovaluta je mogla da bude još jedna u nizu, ali je došlo do preokreta. Pažnju medija je privukla upravo zahvaljujući popularnosti TV serije, pa je brzo stigla do vrednosti od preko 2.800 dolara. Odmah nakon toga kreatori su odlučili da „uspeh“ unovče. Tako su zatvorili web sajt i milione spakovali u džep. Budući da su upravo oni bili vlasnici najvećeg dela nove valute, vrednost je po rasprodaju sredstava automatski pala, pa je SQUID postao bezvredan.
Kriptovalute su tokom 2021. godine ušle i u svet influensera, ali se ispostavilo da su neke šeme koje su se reklamirale na platformama Instagram i TikTok obične prevare. Najveća se ticala SaveTheKids tokena, koji se početkom godine reklamirao na svim mrežama. Kao što joj samo ime kaže, trebalo je da se radi o valuti u čijoj su osnovi humane namere, a influenseri nisu samo delili postove, već su i snimali sadržaje specijalno za ovu kampanju i SaveTheKids web sajt. Zainteresovani su očekivali velike zarade, ali su prvi investitori tokene rasprodali odmah po lansiranju, što je uništilo vrednost.
Američki Twitch streamer Adin Ross je i sam učestvovao u jednoj prevari, a pošto je odlučio da reklamira token po imenu MILF. Budući da ima na milione pratilaca, kriptovaluta šaljivog naziva je brzo privukla pažnju. U to vreme su procurele i poruke u kojima se vidi da Ross od ovakvih reklama zarađuje milione dolara. Naravno, ispostavilo se da je MILF zamka, jer mu je u međuvremenu vrednost pala za 98%.
Na vrednost kriptovaluta su uticale i lažne vesti, poput one koja je u septembru najavila da će Walmart početi da prihvata Litecoin. Vrednost valute je odmah skočila, da bi pala čim je Walmart vest demantovao. Rezultat je bila brza zarada za one koji su učestvovali u prevari.
Svaka novina rađa novi tip prevaranata, a s kriptovalutama su u igri velike sume novca. Čuvajte svoje digitalne novčanike.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.