Pored igračaka tu su i video igre, na primer Crab Game koja je dostupna na platformi Steam, te dodatak za popularni Minecraft.
Serije i filmovi koji steknu veliku popularnost najčešće ulaze i u druge oblasti kulture, pa se pretvaraju u fenomene koji opsedaju najvatrenije obožavaoce.
Upravo se to dogodilo sa Netflix serijom Squid Game, budući da se već u prvoj nedelji prikazivanja našla među deset najpopularnijih sadržaja.
Serija je neočekivano postala veliki uspeh, te je na platformi Rotten Tomatoes osvojila ocenu od čak 91%.
Sve epizode su u prvih 28 dana pogledane s čak 142 miliona Netflix naloga, što znači da je broj gledalaca daleko veći.
Squid Game je kreirao južnokorejski reditelj Hwang Dong-hyuk, a radnja se zasniva na igri u kojoj na početku učestvuje 456 igrača. Svaki od učesnika je u velikim dugovima, pa je to glavni motiv za smrtonosni rizik. Onaj ko pobedi dobija nagradu od 39 miliona dolara, onaj koji izgubi – umire.
Kao što obično biva s popularnim sadržajima, i Squid Game je inspirisala lavinu novih video, ali i analognih igara – igrači su je preselili u stvaran svet, što se vrlo brzo pokazalo kao unosan potez za neke kreatore. Za druge pak ne.
Prve na listi su kontroverzne igračke inspirisane junacima serije. Iako su pravljene po ugledu na Lego proizvode, imaju daleko mračniju notu, jer nose oružje i nišane u protivnike. U pitanju su Goldador Squid Building blokovi, koji nude osam najpopularnijih likova i mogu da se kupe u Amazon prodavnici za 20 dolara. Proizvođač ih opisuje kao „najbolji poklon za ljubitelje serije Squid Game“. Kupci ipak nisu oduševljeni, budući da je starosna granica naznačena na pakovanju šest godina.
Pored igračaka tu su i video igre, na primer Crab Game koja je dostupna na platformi Steam, te dodatak za popularni Minecraft, potom igra Roblox. Eksperti ipak ističu da ovakvi fenomeni ne traju dugo, jer publika uvek traži nešto novo.
Najzanimljivija „posledica“ Squid Game euforije su sigurno igre koje se organizuju u stvarnom svetu. Ogromnu popularnost je stekla ona koju organizuje YouTuber MrBeast. On je, baš kao i u seriji, kreirao igru za 456 učesnika. Pobednik može da osvoji 456 hiljada dolara, što je manje od 39 miliona, ali se opet radi o ozbiljnoj sumi. Novca je manje, ali je manji i rizik – gubitnici na kraju ostaju živi. Oni koji ispadnu iz igre obeležavaju se uz pomoć malog uređaja koji se nosi ispod zelene trenerke, te pravi rupu u majici i ispušta braonkastu tečnost kada se igra za nekoga završi.
Ovo nije prva analogna Squid Game verzija, ali je MrBeast najviše poradio na detaljima. Trend je započeo jedan hotel iz provincije Gangwon u Južnoj Koreji, koji je već u oktobru najavio takmičenje inspirisano hit serijom. Interesovanje od tada ne jenjava, pa se trenutno čini kao da će Squid Game histerija potrajati bar do druge sezone.
U „igri“ su i mnoge prevare, počev od Squid Game kriptovalute, koju su kreatori vrlo brzo rasprodali, čime su oštetili sve kupce. Pored toga, ljubitelje vrebaju i lažne aplikacije iz Google Play prodavnice, koje sa sobom donose i malver. Najpopularnija među njima je na uređaje instalirala Joker malver, pa se potom pretplaćivala na premijum servise putem SMS poruka, a bez znanja korisnika. Google je aplikaciju uklonio vrlo brzo, ali ju je do tog trenutka preuzelo oko pet hiljada korisnika. Svaka euforija zahteva oprez.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.