Izašli su prvi zvanični rezultati prodaje svih telefona za prva tri meseca 2022. godine.
Prvo tromesečje svake godine tj. Q1 period kako to analitičke kompanije označavaju ima tendenciju da bude sporo u odnosu na druga tromesečja, ali ove godine na njega su uticali dodatni faktori (rat u Ukrajini, nova kovid blokada u Kini, globalna inflacija), koji su doveli do pada isporuka pametnih telefona za 11%.
Dva vodeća proizvođača, Samsung i Apple, objavili su svoje najpopularnije i najtraženije nove telefone, što im je pomoglo da prošire svoje tržišno učešće, dok su ostala tri proizvođača u Top 5 pala za procenat ili nešto više od toga u odnosu na isti period 2021. godine.
Samsung je ponovo na vrhu sa 24% udela, u odnosu na 19% u tromesečju praznika (Q4 2021) i 22% u Q1 prošle godine.
Kao i obično, lansiranje iPhone-a pred kraj godine dovelo je do rasta Apple učešća u četvrtom kvartalu, što postaje tradicija, ali Samsung je povratio prvo mesto snažnom prodajom vodećih modela Galaxy S22 i solidnom potražnjom Galaxy A serijom.
Apple, takođe, radi prilično dobro. Uprkos izveštajima o smanjenoj proizvodnji, treća generacija iPhone SE je "važan zamajac na tržištu srednjeg segmenta za Apple", pišu analitičari Canalis kompanije. Apple ne treba da brine, smatraju iz analitičke kompanije, jer operatori širom sveta zahtevaju pristupačne 5G telefone za prodaju, a SE (2022) je najjeftiniji 5G iPhone. Ipak, serija iPhone 13 i dalje se najsnažnije prodaje na tržištu i u Apple portfoliju.
Ovaj telefon nazivaju ubicom Androida - šta mislite, da li je:
Xiaomi drži treće mesto sa tržišnim udelom od 13%, što je procentualni poen manje nego prošle godine u istom periodu. Xiaomi je, tradicionalno, najbolje prodavao Redmi Note seriju, ali ni to nije bilo dovoljno da se Xiaomi približi vodećoj dvojci u prva tri meseca 2022. godine. Ovo bi moglo da se promeni dolaskom Xiaomi 12 telefona, koji se odlično prodaju, ako je verovati prvim izveštajima o prodaji.
Kao i uvek, OPPO brojevi uključuju OnePlus telefone i zajedno imaju 10% (manje od 11% pre godinu dana). To je procentualni poen više nego u četvrtom kvartalu, ali kompanija i dalje zaostaje za Xiaomi kompanijom na globalnom nivou. Sestrinska kompanija vivo ostaje na 8%, iako je u Q1 prošle godine imala čak 10% na globalnom tržištu.
Izveštaj kompanije Canalis zaključuje se porukom nade za blisku budućnost: "Dobra vest je da bi se bolni nedostatak komponenti mogao poboljšati ranije nego što se očekivalo, što će svakako pomoći u smanjenju pritiska na troškove".
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.