Svima nama je jasno da Google, Facebook i sve druge iole velike firme najveći deo svojih prihoda ostvaruju reklamama. Međutim, da li je korisnik primoran da ga sa svih strana zasipaju različitim reklamama i kako se efikasno boriti protiv ovih pošasti?
Niko od nas ne voli da mu se prekine pregled sinoćne utakmice Nikole Jokića protiv Hjustona na pola sa dve reklame za donesi.com. JYSK i druge firme čije su delatnosti eksplodirale tokom pandemije. Neki korisnici koriste trikove kao što je YouTube Vanced mobilna aplikacija za ovaj servis, samo bez reklama, ili trik da svaki YouTube video premotate do kraja, pa vratite na početak, da bi vam se u njemu ne bi prikazivale reklame.
Međutim, reklame su svuda oko nas. I dok na TV-u nemamo pravi način da ih izbegnemo, osim da emisije i filmove gledamo sa kašnjenjem, pa onda prosto premotamo sadržaj koji nas ne interesuje, kada su browseri u pitanju, itekako imamo načina da "ubijemo" reklame. Većina browsera u startu dolaze sa implementiranim blokerima reklama, ali se pokazalo da su ekstenzije drugih proizvođača znatno bolje i efikasnije. Primera radi AdBlock Plus. Ima ga za sve moguće browsere, jednostavan je za instalaciju, jednostavno funkcioniše i ako želite da ulazite u dubinu i da podešavate sve žive opcije, ili ako samo želite da ga, kao i 99,98% korisnika aktivirate i ne razmišljate više o tome.
Međutim, reklame su postale pametnije, algoritmi sofisticiraniji, i desi se s vremena na vreme da neka reklama prođe ili ne možete da je isključite. Onda na red stupaju liste ili ručno dodavanje adresa ili blokiranje elemenata na strani. Ovo su opcije kojima fino možemo da nanišanimo baš onaj deo sajta koji nam se izvlači ili baš onu adresu koja nas stalno bombarduje reklamama.
Jedan od boljih načina da saznate koliko vam je zaista efikasan browser u blokiranju reklama je da otvorite Ad Blocker Test i vidite koji procenat reklama je uspešno blokiran, a za koje reklame vam filteri ne rade. Osim procentualne brojke vezane za broj uspešno blokiranih najpopularnijih servisa za reklame, nakon završenog testa ćete dobiti spisak adresa koje vaši filteri ne vide kao reklame, kako biste ih dodali na listu stranica koje želite da blokirate. I zaista, nakon dodavanja pomenutih adresa videćete značajno veći broj blokiranih reklama, kako u testu, tako i u svakodnevnom korišćenju browsera.
Ako već nemate, topla je preporuka da instalirate neki dodatak za blokiranje reklama. Oni se jednostavno nalaze među ekstenzijama za vaše browsere, a naš je savet da pogledate one koji su pri vrhu i imaju najveći broj pozitivnih ocena. Svež Firefox sa AdBlock Plus instaliranim je postigao tek 39% blokiranih reklama, dok je taj broj na browseru koji se malo češće koristi bio znatno viši - 73%. Poređenja radi, Edge browser bez dodataka sa svojim ugrađenim sistemom za borbu protiv reklama blokira tek 13% dosadnog sadržaja.
Ako vam brojke ne govore dovoljno, instalirajte neki od dodataka pa otvorite neki od sajtova za koje znate da koriste dosta reklama, razlika bi trebala da bude očigledna.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.