Za razliku od velikog Concorde-a, Aurora je još uvek mala bespilotna letelica konstruisana sa idejom da jednoga dana poleti na visine od 100 kilometara, odnosno same do ivice Svemira
Prvi civilni avion sposoban da leti brže od zvuka, još od "penzionisanja" legendarnog Concorde-a 2003. godine, izveo je na Novom Zelandu svoj prvi let. Letelica na raketni pogon Mk-II Aurora, kompanije Dawn Aerospace, letela je na visini od 20 kilometara, letela maksimalnom brzinom veću od 1,05 Mach-a i uspela da probije zvučni zid.
Let brzinom dva puta većom od prosečnih savremenih komercijalnih putničkih aviona, izveden je nakon poletanja sa aerodroma u podnožju najviše novozelandske planine Kuk (poznate i kao Aoraki). Avion je ubrzo uspeo da dostigne maksimalnu visinu od 22.860 metara.
Ovaj probni let predstavlja prvi veliki korak ka novoj eri operativnih civilnih letelica sposobnih za putničke letove hipersoničnim brzinama i istovremeni "izlet" u Svemir. Njegov uspeh kompanija Dawn Aerospace ističe kao početak uspostavljanja nove ere aviona na raketni pogon, odnosno nove klase letelica ultravisokih performansi.
A kako je sa piste, odnosno sa tla Zemlje, do visine od 20 kilometara uspela da stigne za neverovatnih 118,6 sekundi, Aurora je postavila i svetski rekord kao prvi avion koji se za tako kratko vreme popeo na tu visinu.
Ova neverovatno brza letelica je taj uspeh postigla ostvarivši ga za čak 4,2 sekunde kraće vreme od prethodnog rekordera, koga je još od 1975. godine držao posebno modifikovani vojni avion lovac F-15 Streak Eagle.
Ipak, za razliku od velikog Concorde-a, Mk-II Aurora je još uvek relativno mala bespilotna letelica konstruisana sa idejom da će jednoga dana moći, i to dva puta dnevno, brzinom od 3,5 Mach-a, da leti i do visine od 100 kilometara, odnosno same do ivice Svemira.
Odnos sile potiska i težine Aurora je, zahvaljujući "čistom" raketnom pogonu koji je pokreće, čak 20 puta veći nego kod konvencionalnih mlaznih avionskih motora, prenosi ViDi. Ovaj pogon, pritom, nije isključivo ograničen samo na rad u atmosferi.
Njegove karakteristike čine ga idealnom test platformom za ispitivanje različitih fizičkih i atmosferskih pojava, posmatranja Zemlje i testiranje ponašanja letelice pri velikim (nadzvučnim) brzinama.
Dalji planovi za razvoj velikog aviona na raketni pogon, koji bi za relativno kratko vreme mogao da prevozi putnike na interkontinentalnim destinacijama, za sada nisu poznati.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.