Vozači izabrali: 10 najkvalitetnijih marki automobila i 10 koje to baš i nisu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vozači izabrali: 10 najkvalitetnijih marki automobila i 10 koje to baš i nisu

Autor Miloš B. Jovanović

Anketiranjem 29.967 vozača o pouzdanosti njihovih četvorotočkaša, magazin "WhatCar?" je prikupio podatke o 31 marki automobila na osnovu kojih je sastavio listu ocena pouzdanosti njihovih modela

 BYD Atto 3 _ Foto BYD (2).jpg Izvor: BYD

Britanski automobilski magazin WhatCar? nedavno je objavio rezultate godišnjeg istraživanja pouzdanosti automobila u kome je učestvovalo 29.967 vlasnika četvorotočkaša.

Vozači su u anketi prijavljivali kvarove svojih vozila u poslednjih 12 meseci, cene popravki svakog kvara i drugih problema, dužinu vremena koje je njihov automobil proveo van asfalta... i slične podatke.

Vlasnici su detaljno obrazložili probleme koje su iskusili, razvrstavajući kvarove po brojnim kategorijama (od karoserije, motora, kočnica, do izduva, unutrašnjih obloga i infotejnment sistema, itd). Ove godine su, u odnosu na prethodne, dodate posebne kategorije koje se odnose na kvarove električnih vozila.

 Automobili _ parking _ Foto Shutterstock.jpg Izvor: Shutterstock

WhatCar? istraživanje pouzdanosti za 2024. godinu prikupilo je podatke o ukupno 199 modela i 31 marki automobila. Zbirna analiza odgovora učesnika dala je jedinstvenu listu ocena njihove pouzdanosti.

Kao najpouzdanije marke automobila pokazale su se:

1. Mini – Ocena pouzdanosti: 98,3 odsto

2. Lexus – Ocena pouzdanosti: 97,9 odsto

3. Suzuki – Ocena pouzdanosti: 97,7 odsto

4. Honda – Ocena pouzdanosti: 96,6 odsto

5. Toyota – Ocena pouzdanosti: 96,1 odsto

6. Dacia – Ocena pouzdanosti: 96 odsto

7. Citroën – Ocena pouzdanosti: 94,1 odsto

8. BMW – Ocena pouzdanosti: 94 odsto

9. Renault – Ocena pouzdanosti: 93,6 odsto

10. Hyundai – Ocena pouzdanosti: 93,5 odsto.

Modeli nemačko-britanskog brenda Mini pokazali su se kao najpouzdaniji u kategorijama malih SUV modela i električnih automobila. I Lexus, nekadašnji sedmostruki pobednik WhatCar?-ovog izbora, inače stalno prisutan na listama izdržljivih, pouzdanih i kvalitetnih automobila, očekivano je opravdao poverenje vlasnika u kategorijama luksuznih vozila i SUV modela. Dobro se među malim terencima pokazao i Suzuki, koji je dobre ocene poneo i u kategoriji gradskih modela. A na listi top 10 pouzdanih automobilskih marki ove godine su se našli i noviteti: Dacia, Citroen i Renault.

Kao najmanje pouzdane marke automobila pokazale su se:

1. MG – Ocena pouzdanosti: 76,9 odsto

2. Alfa Romeo – Ocena pouzdanosti: 84,1 odsto

3. Vauxhall (britanski ogranak Opela) – Ocena pouzdanosti: 84,7 odsto

4. Nissan – Ocena pouzdanosti: 85,9 odsto

5. Land Rover – Ocena pouzdanosti: 87,1 odsto

6. Seat – Ocena pouzdanosti: 87,5 odsto

7. Fiat – Ocena pouzdanosti: 88,2 odsto

8. Audi – Ocena pouzdanosti: 89 odsto

9. Polestar – Ocena pouzdanosti: 89,3 odsto

10. Mercedes-Benz – Ocena pouzdanosti: 89,7 odsto.

Za najmanje pouzdanu marka automobila britanski vozači su izglasli MG, nekadašnjeg britanskog proizvođača koji je od 2007. godine u vlasništvu kineske kompanije SAIC Motor. Najčešći razlozi koji su doveli do takvog rezultata su česte prijave grešaka i kvarova, spore i dugotrajne popravke i visoki računi servisiranja.

Vlasnici Alfa Romea, koji je zauzeo drugu poziciju, žalili su se na duge rokove i visoke cene popravke, dok su Vauxhall-ovi modeli Corsa Electric i Mokka Electric, po pouzdanosti, zauzeli poslednja mesta u svojim klasama.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:01
Galerija Automobila Srbije - ulazak vozila
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrčela

Ma, svaki je pouzdan kad je nov, odnosno kada ste vi prvi vlasnik. A, kada kupite polovno vozilo, bez istorije, šta tu može biti pouzdano? Ali geneealno vozila se ne kvare onako, bukvalno, da baš stanu, posroje simptomi mesecima ranije. Kvačilo osetite godinu dana ranije, turbinu i duže, dizne isto dosta vremena treba, prvo cvokoću, vozilo se trese u leru, trza pri ubrzavanju. 95% puta bude MAF sebzor problem, ali vam "bošisti ipak odrade" dizne. Akumulator pokazuje simptome 3-5 meseci ranije. Nema dobrih majstora, danas su to ave menjači delova. Recimo ja sam u Reno Sava 5 puta tražio da mi prebace vozilo na Engleski i nikada nisu, ja se izneeviram i kupim dijagnostiku (130 evra) i prebacim to za 10 sekundi, takođe isključim glupe senzore za gume, pištanje parking senzora. Sad popravljam vozilo sam, dijagnostika sve pokaže ali je način da vam nacrta, nego pratite parametre i znaćete šta je problem sigurno. Prwporučujem svima da kupe dobru (ne kinesku) dijagnosriku i da nauče da je koriste. Nemojte očekivati od automehaničara da zna da koristi dijagnostiku, oni znaju samo da vide greške koje ecu pokazuje, ali prateći parametre možete sve znati.