Prelazi 1.450 kilometara bez dosipanja goriva: Rumuni predstavili novi veliki jeftini terenac | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prelazi 1.450 kilometara bez dosipanja goriva: Rumuni predstavili novi veliki jeftini terenac

Autor Miloš B. Jovanović

Dizajnom veoma sličan, "stariji brat" popularnog Duster-a donosi više opreme i naprednih sistema, savremeniji pogon, više mesta za putnike u kabini i prtljažnik od čak 667 litara zapremine

 Dacia Bigster _ Foto Dacia (1).jpg Izvor: Dacia

Rumunska Dacia upravo je predstavila svoj potpuno novi terenac – Bigster, najveći model te kompanije do sada. Bigster je finalna, proizvodna verzija instoimenog koncepta prikazanog 2021. godine, i u osnovi je produžena, ali nešto izmenjena, verzija popularnog terenca Dacia Duster.

Bigster je dugačak 4.570, širok 1.810 i visok 1.710 milimetara i za 230 milimetara je duži od Duster-a, ali je zadržao istu širinu. Odlikuje ga veoma sličan robustan izgled, više prostora u kabini i prtljažniku, ali i više opreme i drugih dodataka.

Stil dva SUV-a mehanički je veoma sličan, dok Bigster ima nešto drugačije oblikovan, redizajniran prednji branik, veće međuosovinsko rastojanje (od 2.700 mm) i duži zadnji prepust. Nešto drugačiji izgled imaju i bočne "škrge", prozori i zadnji kraj vozila.

Unutrašnjost je još jedan primer politke smanjenja troškova, koju rumunski proizvođač praktikuje na svojim modelima, pa je tako kontrolna tabla u potpunosti preneta iz Duster-a.

Mnogo prostora i gepek od 667 litara

U poređenju sa "mlađim bratom", Bigster je dobio više tehničkih i bezbednosnih opcija. Opremljen je infotejnment sistemom sa ekranom dijagonale 10,1 inč, koji je standardan u svim verzijama, dok se digitalna instrument tabla može izabrati u verzijama od 7 ili 10 inča.

Najviši paket opreme – Extreme nudi panoramski krov, Arkamys 3D audio sistem sa šest zvučnika, navigaciju i bežično punjenje uređaja. U okviru Journey paketa opreme, kupac dobija vrata prtljažnika na električni pogon i adaptivni tempomat, što je prvi Dacia model sa tim dodatkom.

A najuočljiviju razliku između Bigster-a i Duster-a predstavlja raspoloživi prostor za putnike u kabini i njihov prtljag u prtljažniku. Bigster putnicima na zadnjim sedištima nudi dosta više prostora za noge, kao i prilično veliki prtljažnik kapaciteta 667 litara.

Imajući u vidu njegovu veličinu i raspoloživi prostor, može se pretpostaviti da bi Dacia naknadno mogla da ponudi i verziju Bigstera sa sedam sedišta.

U ponudi su još i: YouClip – praktični sistem za montažu različite dodatne opreme na za to predviđenim tačkama u kabini i prtljažniku, opcioni nasloni za ruke u drugom redu, krovna kutija za prtljag, kuka za vuču, kao i dodaci za kampovanje poznati iz Duster-a (paket opreme za spavanje, krovni nosač, nosač za bicikl, šator).

1.450 kilometara bez dosipanja goriva!

Ponudu pogona čine benzinski agregati u nekoliko hibridnih verzija, kao i jedan u benzin / TNG kombinaciji.

Bigster je prvi model Renault Grupe sa novim Hybrid 155 pogonom koji kombinuje četvorocilindrični motor sa dva elektromotora, baterijom od 1,4 kWh i automatskim menjačem bez kvačila (četiri stepena prenosa za SUS i dva stepena prenosa za elektromotore). Kombinovana snaga iznosi 155 "konja", što ga čini najmoćnijim Dacia modelom do sada. Proizvođač tvrdi da Hybrid 155 može da se vozi u potpuno električnom režimu i do 80 procenata vremena u gradu.

Dacia Bigster
Izvor: YouTube / Carscoops

TCe 140 je blagi hibrid 1,2-litarskog trocilindarski turbo benzinca koji proizvodi 140 KS i malog elekromotora sa baterijom od 0,8 kWh. Uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem koji snagu šalje na prednje točkove.

A umesto ukinutih dizelaša, tu je TNG. Bigster ECO-G 140 je pogon koji kombinuje benzinca od 140 KS sa pogonom na TNG, koji je sa punim rezervoarima za benzin od 50 i gas od 49 litara, u stanju da bez dosipanja goriva pređe impresivnih 1.450 kilometara!

Jedina opcija sa pogonom na sve točkove je Bigster TCe 130 4×4, opremljen blagim hibridnim pogonom sa 1,2-litarskim motorom od 130 KS. Šestostepeni manuelni menjač šalje snagu na sva četiri točka, u kombinaciji sa pet dostupnih režima vožnje sistema Terrain Control 4×4 (Auto, Sneg, Blato/Pesak, Off-Road, Eco).

Cena?

Dacia Bigster će svoj zvanični debi imati na Salonu automobila u Parizu, koji se održava sledeće nedelje. Cene i datum početka prodaje još uvek nisu zvanično objavljeni, ali se pretpstavlja da će biti poznati najkasnije početkom sledeće godine.

Iako se očekuje da će Dacia Bigster biti najskuplji model rumunskog proizvođača do sada, sledeći dosadašnju logiku rumunske kompanije i njenog franscuskog vlasnika Renault grupe, gotovo da nema sumnje da će biti pristupačniji od većine konkurentnih modela.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:57
Galerija Automobila Srbije
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Dacia Duster, a verovatno i ovaj novi su korektna vozila. Koriste Renault-ove agregate koji nisu losi. Ono sto bi ja precizno rekao, to je: Duster nije los ali pod uslovom da kupite bas nov. Sigurno ce vas dobro sluziti prvih 4-5 godina, a posle to sve truli. Znaci to je vozilo koje posedujete dok je u garanciji, a posle ga se resavate, obavezno. Koristi skoro sve Renault-ove delove koji i nisu bas nekog kvaliteta, tako da ocekujte konstantan problem sa diznama, to je kao dobar dan. Takodje ona Renault klasika, elektronika, podizaci stakala, volan, paljenje, vazdusni jastuci, ventilator kabine, hladnjak, brzinomer (tabla) i ostale decje Renault boljke. Jedina razlika je sto su Renault vozila dobro zasticena od korozije (kad nisu lupana, naravno), a Dacia to nije. Iskreno da kazem ja nikada ne bi uzeo Renault vozilo sa elektro motorom, baterijama i kompletnom njihovom, tom, dodatnom elektronikom. To je sigurna katastrofa! Kod Renault-a je sasvim normalno da crkavaju stvari koje u drugim vozilima traju od 30 do 50 godina, recimo modul podizanja prozora, to je kao dabar dan, iako tu nema sta da se pokvari ali kod renaulta se ipak pokvari. Ako vam ne smetaju te sitnice, koje su ceste i koje kostaju, onda je Dacia (Renault) dobar izbor. Ljudi obicno posmatraju Renault na osnovu Nissana i Mercedesa, oni koriste Renoove DCI motore, ali recimo dizne za Reno i Nissan nisu iste iako ih Reno pravi, ali za Nissan su ipak kvalitetnije, takodje i za Mercedes, to nije nista novo. Ko ne veruje neka se raspita zasto je Talisman (Laguna), inace velika i lepa limuzina, prestala da se proizvodi. Ljudi vise nisu spremni da trpe te, neke sitnice koje ipak prilicno kostaju.