"Električna vozila su preskupa i nemaju dovoljan domet, dizelaš se vozi 1000km bez dosipanja goriva" | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Električna vozila su preskupa i nemaju dovoljan domet, dizelaš se vozi 1000km bez dosipanja goriva"

Autor Miloš B. Jovanović

Trebalo bi ponovno razmotriti predlog o zabrani vozila sa pogonom na fosilna goriva, i o tom veoma važnom pitanju povesti široku raspravu, smatra bivši izvršni direktor Volkswagen-a i Porsche-a Matijas Miler

 Volkswagen e-Golf _ električni auto _ Foto Pixabay.jpg Izvor: Pixabay

Elektrčini automobili se u Evropi poslednjih meseci slabije prodaju, što je posebno uočljivo na najvećem i najvažnijem evropskom tržištu. Od kako vlasti u Nemačkoj ukinule subvencije, prodaja električnih vozila nije preterano reprezentativna.

Na tu činjenicu osvrnuo se i Matijas Miler, nekadašnji izvršni direktor Volkswagen-a i Porsche-a, kompanija koje već duže vreme u svom proizvodnom programu imaju i električna vozila.

"Kupci na električne automobile ne reaguju na odgovarajući način, barem ne u onim količinama koje su bile prognozirane ili koje su političari postavili kao cilj", ocenio je on za nemačku televiziju n-tv.

 Volkswagen ID.3 _ Foto Volkswagen.jpg Izvor: Volkswagen

Miler smatra da su električna vozila su još uvek preskupa za prosečne kupce, ali da će se to promeniti u godinama koje dolaze. Međutim, uviđa i druge probleme, među kojima je jedan od većih to što su mogućnosti punjenja baterija ograničene.

Struja često nije ekološka, a ni jeftina, smatra bivši šef Porsche-a i VW-a, ali uviđa i drugi, mnogo značajniji problem – nedovoljnu autonomiju kretanja.

Prosečan vozač dizelaša je navikao na to da svoj automobil može da vozi od 800 do 1.000 kilometara bez dopunjavanja goriva, i to u svim vremenskim uslovima, kao i da uvek može brzo da napuni svoje vozilo, kaže on.

 Tesla, punjač, automobili, Tesla Motors
Tesla spoljni punjač
Izvor: SmartLife / Tesla

Zbog toga, Miler dovodi u pitanje predlog o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem na teritoriji Evropske unije i smatra da bi u ovom trenutku trebalo ponovno povesti široku raspravu o tom veoma važnom pitanju.

Glavni fokus te nove rasprave bi, prema njegovim rečima, trebalo da bude pitanje da li bi vozila sa hibridnim pogonom i pogonom na sintetička goriva mogla da budu ekološko rešenje za zamenu dominantnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

"To nije rešenje za narednih 20 ili 30 godina, ali bi moglo da bude u prelaznom periodu. Time bi se kupcima omogućio nesmetan prelaz (na električna vozila). To bi moglo da bude rešenje", zaključuje Miler.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

03:21
ZAŠTO NEMA VIŠE ELEKTRIČNIH VOZILA NA NAŠIM PUTEVIMA?
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 5

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Deda dule

Sve je to lepo deco ali deda dule samo pecen dulek jede.

Sofronije

Vozila na akumulator nisu ništa novo.Da je to zaživelo od tog vremena i doživelo razvoj, naftna industrija bi poprilične gubitke trpela, a to naftni magnati ne žele sebi da dozvole.Opet, i ta struja mora nekako da se proizvede, a da se koriste čisti prirodni izvori, opet bi neka industrija trpela gubitke koje ne želi da trpi.I tako sve u jedan začarani krug bez kraja...

Ninja

Na pumpama u Srbiji 90% ljudi sipa za 2 soma dinara gorivo. Kakvi crni hiljadu kilometara prelaze u cugu možda 2 puta godišnje. U Srbiji bez problema se uštedi godišnje sa vozilom na baterije 10 hiljada evra. Pa zar vam od toga ne ostane da iznajmite ćumuraša kad idete na more