Dogovor VW i Renault-a propao, Kinezi ne posustaju: Ima li nade za jeftine evropske elektromobile? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dogovor VW i Renault-a propao, Kinezi ne posustaju: Ima li nade za jeftine evropske elektromobile?

Autor Miloš B. Jovanović

Pitanje da li će evropski proizvođači uspeti da na sopstveno tržište izbace pristupačan električni model, pre nego što to urade kineski konkurenti za sada ostaje bez odgovora...

 Renault 5 E-Tech _ Volkswagen ID.2ALL _ Foto Renault Volkswagen (1).jpg Izvor: Renault / Volkswagen

Nakon što je krajem prošle nedelje objavljeno da Volkswagen i Renault nisu uspeli da dogovore saradnju na proizvodnji jeftinog električnog vozila, dve kompanije će najverovanije morati samostano da se upuste u njegov razvoj.

Za saradnju dva automobilska giganta prvi put se čulo u decembru, kada je Renault potvrdio početak razgovora sa Volkswagenom, istakavši tada da su oni još uvek u veoma ranoj fazi. I pored toga što dva proizvođača, na kraju, nisu mogle da se dogovore, izvori bliski razgovorima, na koje se poziva agencija Reuters, tvrde da su bili blizu ostvarenja saradnje na ovom projektu.

Informacija je stigla samo par dana nakon što je najveći kineski proizvođač električnih automobila – BYD, potvrdio ranije najavljenu vest o izgradnji svoje prve fabrike putničkih automobila u Segedinu, u Mađarskoj, u kojoj već proizvodi električne autobuse.

Kineski proizvođač je, takođe, najavio izgradnju još jedne fabrike u drugoj, za sada neimenovanoj, evropskoj zemlji, i krajnji cilj svoje evropske strategije – da do 2030. godine bude postane jedan od najvećih proizvođača električnih automobila na Starom kontinentu.

Električni Twingo stiže 2026.?

Dva evropska proizvođača su vodila višemesečne pregovore o projektu koji je za cilj imao smanjenja troškova zajedničkog razvoja malog pristupačnog električnog vozila, ali je na kraju Volkswagen odlučio da odustane od ugovora, javio je Reuters.

Projekat je trebalo da dovede do razvoja malog novog električnog, naslednika Renault Twinga (galerija iznad), koga će nadalje Renault sam razvjati. Automobil bi trebalo da se nađe u prodaji 2026. godine, sa početnom cenom manjom od 20.000 evra.

Izvori britanske agencije navode da je odluka Volkswagena da napusti pregovarački sto bila podstaknuta novim planom koji podrazumeva samostalni razvoj mehaničke osnove za novi mali elektromobil. Zbog toga je kompanija iz Volfsburga, u toku razgovora odlučila da promeni stav.

Reuters navodi da bi Volkswagen svoju novu odluka o planovima za električna vozila mogao da saopšti u narednih nekoliko nedelja.

Prvi model – najjeftiniji

Što se, potencijalno najžešće, tržišne konkurencije tiče, automobilski mediji navode da bi prvi evropski BYD model mogao da bude Seal (galerija iznad). Reč je o najeftinijem modelu kineskog proizvođača, čija početna cena na kineskom tržištu iznosi oko 9.000 evra.

Evropska verzija tog modela se tek očekuje, a kada konačno bude dospela na tržište, pretpostavlja se da bi trebalo da košta manje od 20.000 evra.

Pitanje da li će evropski proizvođači uspeti da na sopstveno tržište izbace pristupačan električni model, pre nego što to urade kineski konkurenti (koji bi u međuvremenu, takođe, mogli da postanu evropski proizvođači) za sada ostaje bez odgovora...

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:57
Galerija Automobila Srbije
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 8

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Miki

Sa skoro prepolovljenom prodajom novih auomobila, auto industrija u evropi je povecala dobit za oko 10%. Do kovida se prodavalo oko 17 miliona novih vozila, a 2023 10.5 miliona. Pad u prodaji je konstantan ali je zarada veca. Sad vi vidite koliko deru na automobilima. Kineski proizvodjaci su ostavili normalnu marzu, tako da jedan Gelly Atlas Pro, auto velicine Honde CRV, u punoj opremi je 20.000 eur jeftiniji ( kosta 30.000 eur). Atlas je dizel, CRV je hibrid, na razliku u tehnologiji moze da da ode 6-7 hiljada eur, maksimum, znaci opet je daleko jeftiniji. Auto ima garanciju 5 godina i izgleda odlicno. Pri cemu je CRV u svojoj klasi jedan od najboljih i “najpristupacnijih” modela. Evropski modeli cepaju uveliko preko 60.000 eur.

Baja

@Miki Zamisli da daš 30K evra i voziš kinesku kantu?

Miki

Ameri uveli Kinezima 100% tarifu. Samo znaju samkcije uvoditi, glupani su napravili Chevy Volt prvi ali su i dalje u tehnoloskom zaostatku.