Koji je to auto bolji od Golfa "dvojke"? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koji je to auto bolji od Golfa "dvojke"?

Autor Miloš B. Jovanović

Kultni Golf "dvojka" duže od tri decenije važi za jedan od najboljih automobila ikada napravljenih, zbog čega su mnogi od njega pokušavali – i danas pokušavaju – da naprave nešto još mnogo bolje

Na tvrdnju da je Volkswagen Golf veoma popularan automobil na našim prostorima ne treba mnogo trošiti reči, jer se kultni status koji uživaju modeli ranijih generacija, a naročito legendarna "dvojka", prenosi s generacije na generaciju, kako tog automobila, tako i njegovih ljubitelja.

Pre nešto više od tri decenije, kada se Golf proizvodio i u Jugoslaviji, taj auto je bio mnogo dostupniji prosečnom kupcu nego danas. Zato se, u međuvremenu, i pojavio onaj vic: - "Izašao novi Golf osmica." - "Znam. Kupiću ga kad izađe dvanaestica!"

Prve dve generacije proizvođene su između 1976. i 1992. godine u fabrici TAS (Tvornica automobila Sarajevo), u Vogošći kraj Sarajeva. To je jedan od glavnih razloga zbog kojih brojni Golfovi starijih godišta i danas krstare ulicama gradova u različitim delovima bivše Jugoslavije.

Ne postavlja često Dragan Torbica, legendarni lik iz popularne serije "Državni posao", džabe pitanje: "Koje je to auto bolje od Golfa dvojke?". A odgovor na to pitanje, potražili bismo upravo u Golfu "dvojci".

Taj automobil je toliko dobro i jednostavno napravljen, da stariji automehaničari za njega znaju da kažu da "može baba da ga popravi sa tri ključa!" Upravo zbog toga, mnogim auto entuzijastima, ljubiteljima različitih popravki i prepravki, često je služio kao osnova za različite dorade i prerade koje među ljubiteljima "mirisa benzina i spaljenih guma" i danas izazivaju veliki respekt.

Fabrička "dvojka" bolja od originala

  • VW Golf GTI 16V (1986)

Mnogi ljubitelji će reći da je pravi Golf GTI jedan jedini – "kec" iz 1975. godine. Prvi fabrički Golf "na steroidima" izazvao je pravu senzaciju kada se pojavio. Bio je utemeljivač onoga što će dobiti ime "hot heč", a konkurenciju je naterao na proizvodnju sve snažnijih heč bek modela (Ford Escort RS Turbo, Opel Kadett GTE, Peugeot 205 GTi, Renault 5 GT Turbo).

Međutim, prva "dvojka" GTI je, u odnosu na živahnog prethodnika, bila tromija u vožnji, pa je kritikovana zbog gubitka eksplozivnosti usled povećanja težine. Zato je VW 1986. odgovorio GTI-ijem čiji je motor dobio 16 umesto 8 ventila i 139 umesto 112 "konja", pa je GTI postao jedan od najsnažnijih i najzabavnijih Golfova za vožnju do tada.

  • VW Golf Rallye G60 (1989)

Podstaknut novim uspehom VW se nije tu zaustavio, već je 1989. izbacio G60 Rallye, sportski model izmenjenog dizajna, unapređen novim fabričkim G-Lader turbo punjačem. Motor je time dobio 159KS i obrtni momenat od 225Nm. Postojao je čak i Golf G60 Limited sa čak 210KS, koji je do 100 na sat ubrzavao za oko 6 sekundi, što je bilo blizu ubrzanja tadašnjih superautomobila.

 VW Golf Rallye G60 _ Foto Wikimedia Hubert Berberich.jpg
VW Golf Rallye G60
Izvor: Wikimedia / Hubert Berberich

U početku je delovao kao perspektivna sportska mašina, ali se nije pokazao dovoljno pouzdan, pa se u proizvodnji zadržao tek nešto više do godnu dana. Prozvedeno je samo 5.000 primeraka, ali je ipak ostao upamćen po pravougaonim farovima i posebnim sportskim branicima, koji su se kasnije mogli videti na naknadno prerađivanim "dvojkama".

  • VW Golf Country (1990)

A mnogo pre nego što je krosover/SUV "manija" zahvatila svet, neko je u Volkswagenu pomislio da bi oblik karoserije i konstrukcija "dvojke" mogli dobro da posluže i za terensku vožnju. Zato je "podigao" karoseriju, "doterao" Syncro pogon na sva četiri točka (korišćen još od 1986.) i sa zadnje strane automobila postavio rezervni točak. I tako je nastao – Golf Country.

 VW Golf Country _ Foto Wikimedia Alexander Migl.jpg
VW Golf Country
Izvor: Wikimedia / Alexander Migl

Iako je pre izgledao kao pokušaj auto entuzijaste da u svojoj garaži "zbudži" svoj prvi 4x4, pa je tako proizvden u samo 7.735 primeraka, Country je značajniji zbog činjenice da je desetak godina kasnije poslužio kao inspiracija za nastanak uspešne serije krosover karavana Audi A6 Allroad Quattro.

Moćna igračka za "old school" vozače

Kao jedan od simbola odlične automobilske mehanike, odnosno njene jednostavnosti i kvaliteta, Golf druge generacije inspirisao je broje entuzijaste širom sveta, kao i na našim prostorima, da od njega preradom prave najrazličitije kreacije.

  • 1.300 "konja", 340 na sat

U leto 2020. evropsku tjuning scenu zapalio je jedan, naizgled običan Golf 2, koji je ubrzo poglašen za najbržeg na svetu. Auto koji je nakon niza prerada dobio oznaku Golf 2 R33 Turbo, ispod haube je sakrio motor sa gotovo neverovatnih 1.300 konjskih snaga – "samo" 200 manje od Bugatti-ja Chiron.

VW Golf Mk2 R33 Turbo – 1.300KS
Izvor: YouTube / Car Acceleration TV

Ovaj "metak na točkovima" je, nakon brojnih modifikacija, u trci ubrzanja na pola milje (804 metra) dostigao brzinu od neverovatnih 340 kilometara na čas!

  • Golf 2 – Powered by Tesla

Britanski tjuner eDub, koji se bavi konverzijom automobila sa klasičnog na električni pogon, pre nekoliko godina je Golf GTI pretvorio u elektromobil. A onda je napravio i još jedan.

VW Golf Mk2 sa Teslinim električnim motorima
Izvor: YouTube / eDub Services

eDub svoju konverziju Golfa nudi sa Teslinim motorima od 164KS i 274KS, koji se razlikuju se po tome što e30 ima bateriju kapaciteta 35kWh, dok e50 dolazi sa većom baterijom od 54kWh (veća baterija obezbeđuje autonomiju od 275km). Prerada Golfa "dvojke" na električni pogon nije ni malo jeftina, pa za e30 verziju košta 60.000, dok je za e50 potrebno izdvojiti 65.000 evra.

 Golf GTI e50 eDub.jpg Izvor: eDub Conversions
  • Zovu ga Boba

Drugi najekstremnija "dvojka" je najverovatnije ova. Delo je nemačke tjuning radionice Boba Motoring, koja godinama obožavaoce brzine oduševljavalja svojim verzijama "nabudženih" Golfova. Pokreće ga dvolitarski 2.0TI turbobenzinac koji razvija 1.233 konjske snage. Ima pogon na sva četiri točka i obrtni momenat od 1.094 Nm, dok je za prenos zadužen automatski DSG menjač sa duplim kvačilom.

VW Golf Mk2 – "Boba"
Izvor: YouTube / Boba Motoring

Sve to mu omogućava da od 0 do 100 na sat ubrzava za samo 2,1 sekundu, dok mu je iz mesta od 200 potrebno – 5,4 sekunde! Težak je 1.220 kilograma, pa ostvaruje idealna odnos od jedne konjske snage po kilogramu. To mu je omogućilo da u trci ubrzanja na četvrt milje (402 metra) stazu pređe za 8,76 sekundi, uz izlaznu brzinu od 267,9 km/h.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:57
Galerija Automobila Srbije
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Milutin

Koliko god mi voleli nemce, ako pitas taksiste, a i majstore, dobices samo jedan odgovor. Automobil koji je cak uspeo da ga nadmasi, onako "na mala vrata", je ipak francuz. Xsara Picasso je auto koji je i dan danas na ulicama u vecem broju od dvojki.

Trt

Dvojka gti 16v imao samo puno lose plastike, a to mu je ujedno bila i najbolja osobina. Upravljivost "0", drao se ko magarac kao i svaki VW na preko 4000 obrtaja, pa si imao osecaj da ce motor svakog casa da uskoci na suvozacko sediste, teglio se ko zvaka, a spustanjem i tvrdjim amortizerima dobijao si auto u kome moze da se vozi eventualno jos i suvozac. Lep jeste bio, ali u odnosu na ostale dvojke ili bubu, kao i ostali iz tog doba nije trazio odrzavanje, a i manje trulio. Od tako necega moze samo kod nas da se napravi "kult"

Gradjanin 2.0

Samo u uzoj Srbiji sa Beogradom i njihova braca iz Sarajeva, obozavaju Golf2 kao kult. Jos malo ce karoserije stavljati kao toteme da im se klanjaju.