"Najpametnija limuzina" sa dometom većim od Tesle 3: Prvi Xiaomi na 4 točka konačno stiže u prodajne salone | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Najpametnija limuzina" sa dometom većim od Tesle 3: Prvi Xiaomi na 4 točka konačno stiže u prodajne salone

Autor Miloš B. Jovanović

Tokom rada na modelu SU7, Xiaomi je testirao 576 prototipova i preveza ukupno 5,4 miliona kilometara, automobil je ispitivan u svim vremenskim uslovima i vožen po temperaturama od -40 do +60 stepeni

 Xiaomi SU7 _ električni automobil _ Foto Xiaomi (3).jpg Izvor: Xiaomi

Izvršni direktor kompanije Xiaomi poslednjih dana, malo po malo, javnosti otkriva nove detalje o prvom automobilu tog kineskog tehnološkog giganta, koji ovih dana stiže u prodajne salone u Kini.

Nakon što je, pre nekoliko dana, saopštio da će se Xiaomi SU7 prodavati po ceni od oko 500.000 juana, odnosno oko 65.000 evra, Lei Džun je naveo i da će taj električni četvorotočkaš, osim izuzetnog dizajna i udobnosti u vožnji, biti i "najpametnija limuzina".

Tokom rada na prvom Xiaomi-ju na četiri točka, testirano čak 576 prototipova na kojima su svi sistemi i parametri automobila proveravni i usavršavani. SU7 je, tokom tih testova, prevalio ukupno 5,4 miliona kilometara, od čega je 3.000 prevezao lično Džun.

Razdaljinu između Pekinga i Šangaja od 1.276 kilometara izvršni direktor Xiaomi-ja je uspeo da savlada za 15 sati. Vožnju je prekidao u dva navrata zbog dopunjavanja baterija, vozeći prosečnom brzinom od 100km/h, naveo je Xiaomi na društvenoj mreži Weibo.

I za Sibir, i za pustinju

Xiaomi SU7 je ispitivan u svim vremenskim uslovima i vožen po temperaturama u rasponu od -40 do +60 stepeni. Proizvođač posebno ističe da je elektromobil vožen čak i na nadmorskoj visini od 4.768 metara.

Prema merenju po kineskom CLTC (skr. od China Light Duty Vehicle Test Cycle) ciklusu, automobil ima autonomiju od 800 kilometara sa jednim punjenjem baterije, čime je nadmašio popularni Teslin Model 3.

A ukoliko se, tokom pauze u vožnji, baterija dopuni od 15 do 85 odsto, efektivni domet tada iznosi oko 560 kilometara.

Najniži otpor vazduha, vrhunsko ubrzanje

Automobil dolazi sa dve vrste pogona, zadnjim i pogonom na sve točkove. Električni motor prve verzije na zadnju osovinu isporučuje 295 "konja", dok verzija sa pogonom na sva četiri točka ima i prednji motor sa 368KS, pa ukupna snaga ovde iznosi 663 konjske snage.

Uz jedan od najnižih koeficienata otpora vazduha među serijskim automobila – od samo 0,195 Cd, jednomotorna verzija ima maksimalnu brzinu od 210 km/h. Dvomotorna verzija može da razvije maksimalnih 265 na sat, uz ubrzanje od 0-100 na sat od 2,78 sekundi. Poređenja radi, električni Porsche Taycan u najsnažnijoj Turbo S verziji sa 939KS do "stotke" ubrzava za 2,8 sekundi.

Jedna od glavnih "pametnih" funkcija koju automobil nudi je njegova integracija sa Xiaomi HyperOS operativnim sistemom. Prema najavama iz kineske kompanije, kupci će moći da izaberu između fizičkih tastera na komandnoj tabli ili komandi na ekranu osetljivom na dodir.

Počinje prodaja

Kako je ranije najavljeno, Xiaomi SU7 bi u prodaju trebalo da bude pušten 28. marta, a do kraja ovog meseca da bude dostupan u 29 gradova Kine.

Poznato je i da bi taj broj uskoro trebalo da bude proširen za još 10 gradova, ali još uvek nema informacija o njegovom plasmanu na ostala svetska tržišta.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:51
Đorđe Jovanović o Xiaomi SU7 Max električnom automobilu
Izvor: SmartLife / Ilija Baošić
Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 5

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Od Tesla vozila je svaki bolji. Zaposleni u tesli jednostavno ne umej da naprave vozilo, zazori su veliki, sve je krivo, sve se raspada, kontrola kvaliteta ne postoji. Nemojte mi verovati, pogledajte na Youtube. Zamisli pravis vozilo i zazor na levoj strani haube siri za 3 milimetra ili vise od desne strane? Mislim to su neke osnovne stvari, a nije samo hauba u pitanju, svuda je problem, sve je krivo. Ranije kada odete u salon po vozilo niste proveravali zazore, niste proveravali da li je sve namontirano kako treba, to se podrazumevalo, a sa Tesla vozilima (pogledajte na Youtube), pregled pre potpisa je obavezan za te sitnice; ljudi pregledaju vozilo po par sata pre potpisa i ne postoji vozilo koje je isto; ni vizuelno. Sramota! Ali, novo vreme koje ja ne razumem, cuj idem u salon po vozilo i moram da ga pregledam za neke sitnice koje se inace podrazumevaju. E, zivote lutalico.

beogradska seljačina

Ma bre vole nas državni milijarderi sa prešaltanim parama iz ratne privrede do civilne industrije. Ne zna se koji gleda dalje u budućnost, prosto guru do gurua, iz kaljuge pirinča do penthausa i nebodera, vredni skromni i CO2 orijentisani u svakom pogledu. Iz godine u godinu suvi napredak.

Donor

Uopšte mi nije jasno zašto elektromobili moraju da budu ovoliko skupi kad su dokazano mehanički jednostavniji od automobila sa SUS motorom! Jedino baterija što je nešto skuplja ali i to bi po nekom pravilu trebalo da padne kad počne masovna proizvodnja?!?!?!