Brži od Tesle i Porsche-a Taycan: Xiaomi predstavio svoj prvi električni automobil SU7 | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Brži od Tesle i Porsche-a Taycan: Xiaomi predstavio svoj prvi električni automobil SU7

Autor Miloš B. Jovanović

Samo ime, skraćenica "SU" od – Speed Ultra, govori da je reč o električnom četvorotočkašu visokih performansi, čija je čak i osnovna verzija poprilično moćan automobil

 Xiaomi SU7 _ električni automobil _ Foto Xiaomi (10).jpg Izvor: Xiaomi

Posle velikog broja zvaničnih i nezvaničnih najava, kineski tehnološki gigant Xiaomi je zvančno predstavio svoj prvi električni automobil – SU7.

Sa velikim ambicijama da uđe u trku sa ozbiljnim igračima kao što su Porsche i Tesla, a nakon što se malo bolje sagleda šta sve ovaj elektromobil nudi, može se reći da Xiaomi ima "ono nešto" potrebno da se poremeti status kvo na tržištu vozila sa električnim pogonom.

Samo ime automobila, odnosno "SU", što je skraćenica od – Speed Ultra, govori da je reč o električnom četvorotočkašu visokih performansi, čija je čak i osnovna verzija poprilična "zverka".

Osnovni Xiaomi SU7 ima jedan elektromotor snage 299KS (220kW), sa maksimalnim obrtnim momentom od 400Nm, koji pokreće zadnje točkove. Za ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat potrebno mu je 5,28 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 210 km/h. Maksimalni domet sa punim baterijama, meren po kineskom CLTC ciklusu, iznosi 668 kilometara.

Brži od Tesle i Taycana

Verzija sa dva motora, koji na točkove isporučuju kombinovanu snagu od 673 "konja" (495kW), nosi oznaku SU7 Max, i ostvaruje maksimalni obrtni moment od 838Nm.

Xiaomi tvrdi da automobil sposoban za impresivno ubrzanje iz mesta do 100 km/h od samo 2,78 sekundi, što je u rangu zaista ozbiljnih sportskih mašina, kako sa električnim, tako i onih sa SUS motorima.

To je, ustvari, rezultat koji nadmašuje ubrzanje modela Porsche Taycan Turbo i Tesla Model S (ne računajući posebnu Plaid verziju), i istovremeno ozbiljan razlog da ta dva proizvođača "stave prst na čelo".

Xiaomi SU7 – Prvi električni automobil kineskog giganta
Izvor: YouTube / The Auto Observer

Sa dužinom od 4.997, širinom od 1.963 i visinom od 1.455 milimetara, SU7 je sedan pozicioniran između srednje i visoke klase, koji je po obliku karoserije, kao i još nekim karakteristikama, prilično blizak pomenutima Taycanu i Modelu S. Ipak, ono što ga definitivno razlikuje od glavnih konkurenata je koeficijent otpora vazduha od 0,195, navodno jedan od najnižih među serijskim automobilima na svetu.

Električnu "zver" napaja 800V Qilin baterija, kineske kompanije CATL, kapaciteta 101kWh. Xiaomi tvrdi da superiorne karakteristike i podrška za brzo punjenje, omogućavaju da SU7 posle samo 5 minuta na brzom punjaču dopuni bateriju toliko da može da prevali impresivnih 220 kilometara. Punjenje od 15 minuta mu produžava autonomiju na neverovatnih 510 kilometara.

 Xiaomi SU7 _ električni automobil _ Foto Xiaomi Lei Jun.jpg Izvor: Xiaomi / Lei Jun

"Za 15 godina, među 5 najvećih"

Centralno mesto u unutrašnjosti zauzima pametni kokpit, koga pokreće Qualcomm Snapdragon 8295 procesor, sa centralnim ekranom dijagonale 16,1 inč i 3K rezolucijom. Za sistem pametne vožnje zadužen je Nvidia Orin X čip, čija ukupna računarska snaga iznosi 508 TOPS-a.

I pored toga što je SU7 tek prvi električni automobil za Xiaomi logom, izvršni direktor kineske kompanije Lei Đun lestvicu postavlja veoma visoko. Kaže da Xiaomi cilja na to da za 15 do 20 godina bude jedan od pet najvećih proizvođača automobila na svetu.

Na kraće staze, kompanija želi da se pozicionira kao vrhunski igrač na terenu pametne vožnje, i to već koliko u sledećoj 2024. godini.

Ono što je još uvek ostalo nedovoljno poznato su cene dva "xiaomobila", dok se za početak prodaje moglo čuti da isporuke kupcima kreću od februara. Ne znamo još ni da li Xiaomi planira da u ponudu uvede "srednji" model SU7 Pro, koji je spominjan u ranijim najavama. Ali, znajući kao se stvari u svetu tehnologije odvijaju, ne sumnjamo da će nakon inicijalne prezentacije svog prvenca na četiri točka, Xiaomi izaći sa svim detaljima.

A to je svakako nešto što, osim ljubitelja tehnologije širom sveta, žele da čuju i u šefovi Porsche-a u Štutgartu i čelnici Tesline Gigafabrike u Teksasu.

BONUS VIDEO:

Luxeed S7 – Prvi Huaweijev električni automobil
Izvor: YouTube / World Auto

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sashko69

Kad će stići u Telekom, na 24 rate uz ugovor? :)