Fiat Pandina: Poznat termin početka proizvodnje prvog balkanskog elektromobila iz Kragujevca | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fiat Pandina: Poznat termin početka proizvodnje prvog balkanskog elektromobila iz Kragujevca

Pandina je automobil od koga u Fijatu mnogo očekuju, ne samo na evropskom, već i na globalnom tržištu, budući da će se, osim u Srbiji, proizvoditi u fabrikama na još dva kontinenta, u Brazilu i Maroku

 Fiat Centoventi Concept _ Foto Fiat.jpg Izvor: Fiat

Već je duže vreme poznato da će se proizvodnja u nekadašnjim pogonima kragujevačke Zastave, u kojima se do prošlog leta proizvodio Fiat 500L, nastaviti sledeće 2024. godine sa novim električnim automobilom, naslednikom sadašnjeg modela Panda.

Prvi potpuno električni automobil proizveden na Balkanu, koji bi trebalo da bude među najjeftinijima na evropskom tržištu, čime će se direktno suprotstaviti pristupačnijim kineskim modelima, sada je dobio termin početka proizvodnje.

Iako se do sada govorilo da će se fabričke trake u Kragujevcu pokrenuti tokom trećeg kvartala 2024. to će se, izgleda, ipak dogoditi nešto ranije, odnosno u junu.

To je prilikom posete Kragujevcu izjavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je naglasio da je taj posao to veoma važan za Srbiju, jer će karagujevačka Panda, "ako sve krene normalno" imati veliki izvozni potencijal.

Mali električni automobil, koji će se zvanično zvati Fiat Pandina, je krosover model dugačak četiri metra razvijen iz koncepta Cenotventi (na slikama) prvi put prikazanog 2019. godine.

Reč je o pristupačnom elektromobilu od koga u Fijatu mnogo očekuju, ne samo na evropskom, već i na globalnom tržištu, budući da će se, osim u Srbiji, proizvoditi u fabrikama na još dva kontinenta, u Brazilu i Maroku.

Pandina će se, osim kao potpuno električni automobil, proizvoditi i u hibridnoj verziji čija bi početna cena trebalo da bude ispod ili oko 15.000 evra.

Kada je o cenama električnog modela reč, verzija sa manjim paketom baterija i autonomijom do 200 kilometara sa jednim punjenjem bi trebalo da košta ispod 20.000 evra. Pandina opremljena najvećom baterijom koja bude u ponudi, sa dometom do 320 kilometara, prodavaće se po ceni od 23.000 evra.

I pored lansiranja Pandine, Fiat će u Torinu, sve do 2026. ili 2027. godine, nastaviti da proizvodi aktuelnu Pandu sa benzinskim i hibridnim pogonom.

BONUS VIDEO:

Novi Fiat Panda – mogući izgled automobila
Izvor: YouTube / Tommaso D'Amico

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 12

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

The Nylonman

Kupio sam Zunta kad se pojavio kod nas u Kragujevcu i ne mogu da kažem baš ništa loše za taj auto,sem da je imao godinu dana garancije. Meni je to bilo van svake pameti, tad je taj auto koštao oko 6500e (zamena staro za novo),a neki LCD LG tv, oko 500,600 evra. Za LG tv sam dobio 3 godine garancije,a za auto godinu dana. Održavao sam ga redovno,na proverenom mestu i tek negde posle 8 godine je počeo sa dečijim bolestima. Mislim da je to najbolji auto za naše tržište, puteve i platežnu moć,jer si tad za 50e rešavao svaki kvar na njemu.

Sveti Petar

@The Nylonman Druže kupio isti 2010 -te samo moj je bio 8 soma ali garancija je bila 2 godine perfektno služio 5 godina ni sijalicu nisam menjao samo redovno održavanje,koliko se sećam u ovlašćenim servisima mali servis bio oko 50 evra.

Hmm

Da li je to neka zavera da Fiat u Srbiji mora da proizvodi model koji je nezanimljiv i neprikladan za domaće tržište. Sve druge države sličnog nižeg standarda poput Rumunije ili Latinoameričkih država proizvode modele za koje su masovno zainteresovani domaći stanovnici.