NOVI TIP AUTOMOBILSKIH GUMA: Rigoroznija pravila, manja emisija CO2 i bolje performanse | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NOVI TIP AUTOMOBILSKIH GUMA: Rigoroznija pravila, manja emisija CO2 i bolje performanse

Električna vozila uskoro bi mogla da dobiju potpuno nov tip guma, koji se ne razlikuje previše od konvencionalnih, ali se uslovi menjaju.

Continental 6.jpg Izvor: SmartLife / Continental Tires

Procenjuje se da se u celom svetu vozi oko 10 miliona električnih automobila, a od te brojke u Evropi na 1.000 stanovnika, njih 6,1 poseduje jedno takvo vozilo.

Da se Stari kontinent visoko kotira na lestvici električne mobilnosti ide u prilog i informacija da je prvi put 2020. godine ovde registrovano više električnih automobila nego u Kini.

Možda će vas zanimati

Kao glavni razlog kupovine električnih automobila, 55 odsto kupaca navodi zaštitu životne sredine.

Iz svega ovoga jasno je da električna mobilnost takođe pomera fokus u razvoju auto industrije, a samim tim i pneumatika, što je navedeno i u izveštaju kompanije Continental, Električna mobilnost u svetu guma, koji pruža sveobuhvatan uvid u razvoj guma za električna vozila.

Proizvođači, dobavljači i cela automobilska industrija rade na podizanju nivoa održivosti u budućnosti, a električni automobili smatraju se ključem zelenije i zdravije sutrašnjice. Tako je i nemački gigant u proizvodnji guma, u kratkom roku promenio fokus razvoja pneumatika u smeru električnih vozila.

Rezultat je bila guma Conti.eContact namenjena električnim i hibridnim vozilima, koja je prvi put predstavljena čak 2011. godine na IAA sajmu.

Isto ali drugačije: gume za električna vozila

Gume za električna vozila i gume za konvencionalna vozila su suštinski iste. Ipak elektrifikacija značajno menja uslove” kaže Anika Lorenz, direktorka sektora za putnička vozila Continental kompanije u Nemačkoj.

Iako je trenutni broj električnih vozila u svetu 10 miliona, još neko vreme će većina vozila na ulicama biti sa unutrašnjim sagorevanjem. Električna vozila čine 4% na nemačkom tržištu što je i dalje jako malo u poređenju sa 96% automobila koji idu na benzin ili dizel.

Električna vozila su teža od običnih, zbog čega i gume moraju biti drugačije

Kad su u pitanju gume ista pravila važe za visoko efikasna električna vozila kao i za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem male emisije: fokus je na manjem utrošku energije bez obzira na tip vozila. U slučaju električnih automobila veća nosivost, optimizacija otpora kotrljanja i smanjeni nivo buke su najznačajniji kriterijumi u razvoju guma. Zahtevi za komercijalna vozila su još rigorozniji zbog EU direktive za čista vozila i VECTO alata za smanjenje emisije CO2.

Konfliktni ciljevi i pomeranje fokusa

Električna mobilnost menja fokus razvoja pneumatika. Najveći izazov predstavlja nalaženje optimalnog sklada između različitih zahteva, odnosno potrebe uspostavljanja najviših standarda bezbednosti upravljanja i komfora u isto vreme.

Električna vozila su teža što znači da gume moraju biti u stanju da izdrže veće težine. Kako bi zadovoljili sve prethodne zahteve, i struktura i sastav podležu daljem razvoju. Tri osnovne tačke su otpor kotrljanja, buka i životni vek.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi