AUTOBUSI NA SOLARNI POGON: Zbog čega ih svi ne koristimo? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AUTOBUSI NA SOLARNI POGON: Zbog čega ih svi ne koristimo?

Minhen je nedavno dobio svoj prvi autobus na solarni pogon, a pitanje koje svi postavljamo je zbog čega svi autobusi ne koriste solarnu energiju umesto fosilnih goriva?

 Solarni autobus Izvor: Sono Motors

Solarna energija je jedna od najčistijih vidova energije koju čovek može da iskoristi, ali se čini da je njena popularnost, iako u porastu, i dalje mala. Pre desetak godina solarna energija je imala dva problema: bila je skupa i neefikasna. Danas to nije slučaj, jer je cena pala za 80-90%, a efikasnost porasla za 40-50%.

Možda će vas zanimati

MVG, kompanija zadužena za transport u Minhenu je nedavno objavila partnerstvo sa kompanijom Sono Motors, koja se bavi proizvodnjom električnih vozila. Rezultat je gradski autobus koji se u potpunosti oslanja na solarnu energiju, i koji će uskoro moći da kruži gradom.

Sono Motors je opremila autobus sa solarnim panelima na krovu, branicima, bokovima, haubi, napred i nazad, gde god je to bilo moguće. U cilju smanjivanja emisije štetnih gasova, posebno vozila koja koriste naftu, ovo je jedno od rešenja koje utire put zelenijim vozilima budućnosti. Sa milionima autobusa širom sveta, treba naći rešenje koje će manje zagađivati okolinu, tako da je potencijal veliki.

Jedan autobus na solarni pogon može uštedeti preko dve i po tone nafte godišnje, što može značajno uticati na okolinu i manje emisije CO2. Autobusi trenutno koriste prikolice koje imaju 20 polu-savitljivih PV modula ukupne površine 12 kvadratnih metara, koji omogućavaju 2.000 vati struje za baterije, grejanje, hlađenje i druge potrebne sisteme.

Pored uštede goriva, ovi sistemi omogućavaju stabilizaciju napajanja baterija, čime se produžava servisni vek i smanjuju troškovi održavanja. Napajanje se nadgleda centralizovanim sistemom zarad efikasnog održavanja.

Možda će vas zanimati

Sono Motors je potpisala već više od deset potencijalnih partnerstava sa kompanijama kao što su MAN, easymile i ARI motors, od početka 2021. Ovo suštinski znači da ćemo pored autobusa verovatno gledati i solarne kamione.

Sono solarni autobus
Izvor: YouTube/Cate Lawrence

Kada su autobusi fabrički opremljeni solarnom tehnologijom kompanije Sono, paneli omogućavaju da se autobus dopunjava u toku rada, čime se smanjuje vreme punjenja i stajanja, a istovremeno štedi bateriju, jer se stalno dopunjava.

Ovi autobusi će biti u upotrebi čim dobiju tehničku dozvolu organa za regulaciju saobraćaja, a sa cenom od samo 28.500 evra, Sono ima već preko 15.000 rezervacija, pa se u narednih nekoliko godina očekuje značajni rast ovih vozila na putevima širom sveta.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrčela

Trenutno nije pametno ulaganje u solarne panele. Otkriveno je bolje rešenje solarnih panela. Kažu 100 puta veća iskorišćenost, što je ogromna stvar! To će biti prava stvar, ako je stvarno 100 puta više struje onda će autobusi moći 100% da idu na solarni pogon. Što se tiče auta nisam siguran jer je površina mala, ali opet svako vozilo će imati krov prekriven solarnim panelima. A, da novi oaneli ne izgledaju kao stari, bezbojni su, tako da skoro pa se ne primećuju. Biće to dobra stvar.