U susret Digital Day Lite 2021 pričamo vam zanimljivu priču o tome šta nam je sve digital promenio u životima, ali i o nekim stvarima koje nam vrlo brzo donosi.
Svet je danas potpuno novo mesto u odnosu na ono što je bio pre samo 10 godina i ne mislimo na koronu, mislimo na život i poslovanje uopšte.
Iz analognog i opipljivog vrlo brzo i gotovo nesvesno smo prešli u digitalni svet, na digitalne platforme i na digitalan način poslovanja i nakon prve etape vreme je da podvučemo crtu i sagledamo gde smo stigli i šta nas dalje čeka.
Evolucija digitalne industrije u prethodnih 10 godina tema je najznačajnije digitalne konferencije u regionu Digital Day Lite, koja će se održati u hibridnom formatu 3. juna 2021, a moći će da se prati na sajtu konferencije Digital day.
Program jednodnevne konferencije baviće se rekapitulacijom najvažnijih dešavanja u digitalnoj industriji i digitalnoj zajednici od njenih početaka, ali pre toga želeli smo da se osvrnemo na neke od značajnih stvari koje su se desile u prethodnoj digitalnoj deceniji, ali i da zavirimo u blisku budućnost i ono što nam digital tek donosi.
Svoje stavove i razmišljanja, svoje priče o digitalu i onome što ga je obeležilo, kao i stvarima koje je promenio ili će tek da promeni sa nama je podelio Nenad Milić, izvršni direktor IAB Serbia.
Šta smo naučili od digitalu u poslednjih 10 godina - kako biste to saželi u nekoliko jasnih poruka ili zaključaka?
Mislim da smo o digitalu za poslednjih 10 godina naučili da je potreba za promenama, kako u poslovanju, tako i u sopstvenom profesionalnom i ličnom razvoju, ono što nas održava da budemo konkurenti i relevantni na tržištu.
Digital je svet učinio izuzetno povezanim i dao bezbroj novih mogućnosti za interakciju i komunikaciju sa potrošačima i korisnicima.
Šta pamtite kao prekretnice za ovih 10 godina?
Kao jednu od možda najbitnijih prekretnica kada su u pitanju komunikacije i samo oglašavanje na digitalnim kanalima bih naveo činjenicu da su društvene platforme i mediji omogućili da gotovo svaki brend, kompanija ili osoba bude svojevrsni medij koji će sebe predstavljati i koji kreira posebnu interakciju sa potrošačima i korisnicima.
Digital je posebno omogućio uspostavljanje vrlo specifičnih odnosa brendova sa konzumentima koji tradicionalni oglašivački kanali nisu uvek uspevali, a naročito sa manjim budžetima.
Koliko je istinski korona promenila digital i njegove trendove, mislite li da su promene kratkoročne i da će se vratiti na staro nakon prolaska pandemije ili nas možda očekuje neki novi “digitalni poredak“?
Ne bih bio toliko izričit da nas čeka novi digitalni poredak, ali svakako smatram da promene koje su se desile u prethodnom periodu su tu da ostanu i da nema više “povratka na staro“.
Svi se slažemo sa ocenom da svet od izbijanja pandemije više nikad neće biti isti, a to isto važi i za segment komunikacija i digitalnog oglašavanja. Kompanije i organizacije koje nisu previše vodile računa o digitalnoj industriji su tokom pandemije morale da svoju komunikaciju fokusiraju i na to polje, jer im je zauzvrat pretio još veći pad poslovanja.
Navešću jedan banalan primer: zamislite jedan mali lokalni restoran u vašem kraju koji u poslednjih godinu dana nije mogao da prima goste u svoj objekat. Iako do tada, možda, nije radio dostavu, okrenuo se digitalnim platformama kako bi se reklamirao i plasirao svoje usluge i time, koliko toliko mogao da radi.
Da li mislite da ovaj restoran neće više raditi dostavu i oglašavati se nakon prolaska pandemije? Ni ja... (smeh)
Digitalno je postalo imperativ - mislite li da domaća industrija i privreda znaju potencijal digitala i da li ga iskorišćavaju na pravi način?
Definitivno je da digital ima izuzetno perspektivnu budućnost u našoj zemlji. IAB Serbia već 10 godina sprovodi AdEx istraživanje o godišnjoj potrošnji na digitalno oglašavanje u našoj zemlji i procentualno dvocifreni trend rasta iz godinu u godinu je sasvim očigledan indikator koliko se ovo tržište razvija.
Da li bi to moglo da ide i brže, sigurno, ali opet uzimajući sve u obzir Srbija je jedna od retkih zemalja u Evropi koja beleži ovako veliki rast.
Koje prepreke za razvoj digitala u najširem značenju još uvek postoje kod nas? Jesu li one i dalje prevelike ili smo nadomak sistema u kojem će sve digitalno zaista imati primat i biti iskorišćeno na pravi način?
Mislim da su glavne prepreke za dalji razvoj digitala u našoj zemlji navike kupaca/korisnika, jer je to ono što vuče bilo koju granu ili industriju napred. Svako tržište je takvo da kada ima potražnje ponuda se vrlo brzo stvara tako da ono od čega zavisi dalji uspeh digitala je samo mogućnost da ovim tempom nastavi da „dopire“ do krajnjih korisnika.
U tom kontekstu, podjednako je važna uloga držanih institucija koja treba da nastavi da ohrabruje privredu ka digitalnoj transformaciji, kao i da svoje sopstvene usluge i servise digitalzuje u još širem aspektu.
Zašto je ovogodišnji Digital Day, osim što je onlajn, i hibridni?
Rekao bih da je ovogodišnja konferencija neka vrsta “hibrid plus“ konferencije, jer ćemo sa jedne strane imati okupljene sve učesnike konferencije na jednom mestu, imaćemo ograničen broj ljudi koji će moći i fizički da bude prisutan i da prati, dok će ostatak publike moći da je prati putem video strima.
Šta vas raduje u vezi sa ovim izdanjem Digital Day konferencije?
Vrlo smo srećni, jer su se epidemiološke okolnosti barem toliko stabilizovale da po prvi put u gotovo godinu i po dana imamo konferenciju gde će određeni deo publike moći da vidi svoje kolege na nekom događaju možda i prvi put od izbijanja pandemije.
Pored toga, ovo će biti 10. po redu Digital Day konferencija i zbog toga nam predstavlja posebno zadovoljstvo što imamo priliku da je održimo u ovom formatu i zajedno sa publikom proslavimo ovaj mali jubilej.
/PROMO TEKST/
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.